Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Zorgen om het Milieu

Gestart door Iwan, 2 juli 2007, 16:49:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maak jij je veel zorgen om het Milieu?

Weinig tot niet.
0 (0%)
Wel een beetje.
3 (50%)
Ja,
1 (16.7%)
Ja, en ook best wel veel.
1 (16.7%)
Ja, ik maak me onzettend veel zorgen om het Milieu
1 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 5

Iwan

Klimaatproblemen boezemen Nederlandse kinderen angst in

Een meerderheid van de kinderen tussen de 9 en 13 zegt regelmatig bang te zijn
vanwege klimaatproblemen. Dat meldt het Nederlandse NOS Jeugdjournaal.
Van de ruim driehonderd door onderzoeksbureau Intomart ondervraagde kinderen
zegt 59 procent bang te zijn voor de klimaatproblemen, van wie vijf procent vaak.

Lang douchen
Ruim tachtig procent van de jeugdigen zegt zich zorgen te maken over de opwarming
van de aarde en het klimaat. Van hen wil ruim twee derde zelf meer aan de problemen doen,
al weten deze kinderen niet hoe dat precies moet. Bijna de helft, 47 procent, zet bijvoorbeeld
de televisie na het kijken niet uit. Een derde laat de computer aanstaan na gebruik.
Ook zegt 62 procent niet minder lang te douchen vanwege het milieu.

Warme trui
Een positieve uitschieter is volgens de onderzoekers dat 74 procent van de kinderen kiest
voor een warme trui als het koud wordt in plaats van voor het hoger zetten van de verwarming.
Door al het nieuws over het klimaat zegt 43 procent nu beter op energieverbruik te letten.
Bijna een derde van de kinderen trekt zich er niets van aan.

Naar aanleiding van de wereldwijde klimaat-actiedag Live Earth op 7 juli staan de uitzendingen
van het NOS Jeugdjournaal deze week grotendeels in het teken van het klimaat.




Ã,©hln.be


Maak jij je zorgen om het milieu?
Doe je ook daadwerkelijk wat om het milieu zoveel mogelijk te sparen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik maak me wel wat zorgen en doe ook wel wat voor het milieu,
gebruik van oplaadbare batterijen; afval scheiden, cv niet te hoog (of ik moet ziek zijn en steenkoud)
ik gooi geen afval op de grond, maar steek het in mijn zak (of houd het vast) om het in een vuilnisemmer te gooien als ik die passseer. (heb ook geen auto, maarja ook geen rijbewijs.)

Maar ik heb wel het gevoel dat het milieu en de problemen erg gehyped worden, door mensen als Al Gore,
en kan me dan kwaad maken als uitgerekend hij dan een groot vervuiler blijkt te zijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

ik maak me wel zorgen om de opwarming van de aarde, maar het is behoorlijk opgeblazen. Om te beginnen warmt de aarde sowieso op omdat de temperatuur van de aarde als een sinus schommeld tussen ijstijd en tropisch weer, bijv in de middeleeuwen waren er veel verhalen verschrikkelijk koude winters waar mensen dood gingen en oogsten mislukten, daar hebben we de afgelopen 100 jaar geen last meer van gehad.

Verder als America en China niet meedoen aan de bezuinigingen dan heeft het niet zo veel zin, Europa bedraagt hooguit 20% van de vervuiling.

Al Gore is zelf een grootverbruiker ondanks dat hij groene energie koopt. Ik vind het trouwens erg dat klimaatsverandering iets commercieels is geworden, zo begint de rabobank met 1 of andere groene rekening terwijl we allemaal weten dat banken maar om 1 ding geven en dat is niet het klimaat.


Iwan

Of roetfilters op auto's
doe vangen de schadelijke stoffen op van de auto zodat die niet in het milieu komen
en worden dan verzameld ..................... en verbrand. (je lacht je dood   :sct:)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."