Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Man beboet voor weggooien afval

Gestart door Iwan, 16 maart 2015, 16:58:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Man beboet voor weggooien afval

Lelystad - Een man uit het Noord-Hollandse Ankeveen heeft een boete van 140 euro gekregen omdat hij een paar enveloppen
had weggegooid in een afvalbak langs de weg. Volgens de rechter zat hij daarmee fout, want de bak is alleen bestemd voor 'zwerfafval.'

Albert Oorthuis vond de enveloppen vorig jaar in zijn auto en dacht als een goed burger te handelen door ze netjes te deponeren
in een vuilnisbak langs de weg in Nederhorst den Berg. Een overijverige ambtenaar viste ze tussen het vuilnis vandaan en wist Oorthuis
te achterhalen via het adres dat op de papieren stond, zo schrijft RTV N-H.

De Ankevener vocht de boete aan en stond maandag voor de rechter in Lelystad. Die wilde het bedrag wel halveren,
maar dan wel met een proeftijd van twee jaar. Als Oorthuis in die periode weer wordt 'betrapt' moet hij de overige 70 euro alsnog betalen.

Oorthuis is niet onder de indruk van de 'coulance' van de rechtbank. ,,Ik vind het buitenproportioneel voor iemand die zich zo netjes gedraagt",
reageert hij tegen de regionale omroep.  Volgens hem weet ook helemaal niemand dat je niet zomaar een envelop in een vuilnisbak mag gooien.
,,Wie weet dat wel? Het staat er niet op."
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik snap dat er regels zijn en dat je je huisvuil niet in vuilnisbakken langs de weg op parkeerplaatsen mag deponeren,
maar dit gaat toch wel erg ver en vind het belachelijk dat de man een boete heeft gekregen omdat hij een aantal enveloppen
die in zijn auto lagen in de afvalbak voor zwerfafval heeft gegooid.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."