Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Drugs

Gestart door Iwan, 27 december 2006, 00:25:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Gebruik je of heb je ooit drugs gebruikt?
Zoja welke?

Moet alle drugs verboden worden of alle drugs legaal?
geef je mening en deel je ervaringen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

cannabis. En zou het zo weer doen. maar alleen met mensen die ik goed ken. Was grappig vond ik zelf.  Ãâ€"pf

Dity

Nee, nooit gebruikt en ook nooit de behoefte aan gehad om het eens te proberen
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Celine

Nee, nog nooit geprobeerd en nimmer in de verleiding geweest om het te gebruiken. Ik heb in het centrum gewoond en genoeg ellende gezien.
Alle drugs/koffieshops moeten verboden worden. In andere landen is drugsbezit verboden. Moet hier ook, vind ik.

Margje

Ben eigenlijk zeer anti-drugs...Maar omdat ik vond dat ik het dan toch een keer moest proberen heb ik 1 keer wiet gerookt...Ik vond het niks en vind het dus niks....en ben dus nog steeds Anti...

Joost

Ik heb een keer paddo's gebruikt. Was wel een grappig om mee te maken en vooral als je dan een spel op inet gaat doen :)
Maar zou het niet nog een keer willen doen

Maar denk toch dat het allemaal verboden moet worden.
Denk echt dat het een probleem is omdat als je al kijkt hoeveel mensen er wiet gebruiken is dat een grote groep en deze wordt ook steeds groter.

Iwan

Ik heb wel eens een jointje gerookt met een oudklasgenoot, toen voelde ik er helemaal niets van.
Later met een vriendin en haar vriend een paar joints achter elkaar gerookt en toen werd ik helemaal paranoide en had steeds de slappe lach, sindsdien heb ik het nooit meer gedaan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Maeve

Ik heb bijna alles gebruikt behalve spuiten. Ik blow nu nog steeds en gebruik nog wel eens wat anders. Ik vind dat Marihuana -hoe schrijf je dat- wel legaal mag worden.

steven

nee heb dat nog niet gebruikt

jaantje

Toen ik 15 jaar was heb ik het een aantal maanden gebruikt.
De laatste keer was met mijn vriend toen ik 21 was,ben totaal geflipt ervan.
Sindsdien nooit meer gedaan.

Maeve

Dat geloof ik best Jaantje. Jij bent op zo'n moment verstandig en je weet wat je wilt. Er zijn ook genoeg mensen die na een trip toch nog gaan gebruiken

Eric

Ik heb ongeveer 6 jaar iedere avond en nacht wiet gerookt, dat was in de negentiger jaren.
Op een gegeven moment analyseerde ik wat voor een impact het op mij had.
ik merkte dat ik er heel erg passief door werd en mij in feite terug trok in mijn eigen wereld.
Ik voelde dat ik eigenlijk mezelf helemaal niet meer was.
Ik vind het persoonlijk het gedoogbeleid in Nederland helemaal verkeerd, jonge mensen die nog niet in staat zijn voor zichzelf te bepalen wat wel of niet goed voor hun is worden veel te gemakkelijk in de verleiding gebracht.
Drugs is in mijn ogen iets wat uit de samenlevingen verbannen zou moeten worden, behoudens voor de mensen die het om medische doeleinden gebruiken natuurlijk.

bertus

wiet en alcohol,
alcohol, de afgelopen tijd in het weekend een paar biertjes
wiet, heel af en toe om de 2 a 3 maanden in vakanties

laatst was er weer een officieel onderzoek uit Engeland waarin 20 drugs werden getest op gevaar. voor zover ik me nog kan herrineren: 1. heroine 2. cocaine 5. alcohol 8. tabak 12. wiet 14. paddo's 20. XTC
bedenk maar wat je vaker in de krant leest:
- rijden onder invloed van wiet of alcohol?
- dood op langere termijn door de effecten van wiet of alcohol?
- verslaaft aan wiet of alcohol?
- ongewild sex onder invloed van wiet of alcohol?
- naar het ziekenhuis afgevoerd door een overdoses aan wiet of alcohol?
- kinderen gaan op steeds jongere leeftijd wiet of alcohol nuttigen?
de lijst zal vast nog verder gaan.  Omdat alcohol geaccepteerd is betekend niet dat het niet minder schadelijk is, het gaat erom hoe je ermee omgaat. Dat kun je niet doen door het te verbieden, want we weten allemaal hoe dat op pubers werkt.
Een mooi voorbeeld daarvan is het softdrugsgebruik in andere landen, dat is net zo groot als in nederland alleen daar moeten ze het op straat kopen en gaat er meer fout omdat ze slecht geinformeerd zijn.

Layla

Gebruik je of heb je ooit drugs gebruikt? Niet echt, af en toe wat van vrienden. Maar niks gevaarlijks
Zoja welke? Wiet

Moet alle drugs verboden worden of alle drugs legaal?
Ik vind softdrugs wel mogen. Zolang je er verstandig mee om gaat is het net zo ongevaarlijk als alcohol. (en zelfs minder gevaarlijk in onverstandig gebruik uit onderzoek)
Alleen ik vind het gedoogde beleid wel oké. Als je ons met welk ander land ook vergelijkt hebben wij de minste junks en minst gevaarlijke ongelukken dankzij drugs. Ik denk dat als je het gaat verbieden dat er dan toch mensen zijn die ondergronds van alles gaan proberen. En omdat het stiekem is zal het veel meer een kick geven.




attje

Ik heb wel is wat geëxpirimenteerd met drugs, begon met een beetje wiet, maar ging later over op marihuana. Ben er gelijk mee gestopt toen ik een bed-trip kreeg. Werd duizelig, alles werd wazig voor me ogen etc.
Eigelijk is het best wel apart. Ondanks het gedoogbeleid zijn er hier in NL in vergelijking met het buitenland weinig drugsgebruikers. Vind het eigelijk wel goed zo

CiteerVolgens die studie, gebaseerd op gegevens van de Wereldgezondheidsorganisatie WHO, heeft één Amerikaan op zes (16,2 procent) al wel eens een lijn gesnoven; twee op vijf (42,4 procent) hebben al cannabis gerookt.
Ver achter de Amerikanen eindigen de Nieuw-Zeelanders op de tweede plaats, met respectievelijk 4,3 en 41,9 als percentages.
In Nederland liggen cocainegebruik (1,9 procent) en cannabisgebruik (19,8 procent) erg laag.
Bron: www.knack.be
In theorie is de theorie gelijk aan de praktijk, maar in de praktijk is dat niet zo

Kim

Heb weleens geblowd....

Nevyn

Ik heb ook ooit één keer geblowd en ik vond er echt niets aan..
Ik werd er moe en lam van en ben meteen naar bed gegaan.
Heb toen overigens wel heerlijk geslapen :D

carola

nee nooit gebruikt
en zal het ook nooit gaan gebruiken

Iwan



Citaat van: Kim op 15 oktober 2009, 09:47:33
Heb weleens geblowd....
Lijk jij mij helemaal het type niet voor.....
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."