Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Buitenaardsleven

Gestart door Iwan, 27 december 2006, 00:56:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Geloof je in Buitenaardsleven?

Nee, de aarde is de enige plaats waar leven is.
2 (10.5%)
Nee, want God heeft de aarde en al het leven daarop geschapen en verder niets.
0 (0%)
Ja, ik denk wel dat er leven is op andere planeten.
12 (63.2%)
The truth is out there  (ik weet het niet).
5 (26.3%)

Totaal aantal stemmen: 10

Iwan



Citaat van: NOS.nl
Mysterieus Wow!-signaal mogelijk verklaard

Amerikaanse wetenschappers denken dat ze het fameuze Wow!-signaal uit 1977 hebben verklaard.
Het zou niet afkomstig zijn van een buitenaardse beschaving, maar van een waterstofwolk in het kielzog van twee kometen.

Op 15 augustus 1977 detecteerde Jerry R. Ehman een sterk smalbandig radiosignaal bij de radiotelescoop Big Ear
van de universiteit van Ohio. Het signaal duurde 72 seconden en was nog nooit eerder gedetecteerd.
Door het dolle heen printte Ehman het signaal uit en schreef in de marge: 'Wow!'.

Buitenaards leven
Een plausibele verklaring voor het signaal werd nooit gevonden. Een aardse of menselijke oorsprong leek uitgesloten,
wat leidde tot de wildste theorieën over buitenaards leven. Nu denken Amerikaanse wetenschappers toch te weten
wat het Wow!-signaal veroorzaakte. Het zou kunnen gaan om een waterstofwolk rond twee kometen, die pas kortgeleden zijn ontdekt.

Terugkeer
Die bewuste kometen, 266P/Christensen en P/2008 Y2 (Gibbs), bevonden zich in 1977 in de buurt van de plek waarvandaan
het Wow-signaal werd opgepikt. Eind deze maand doet zich een mogelijkheid voor om de theorie te testen: 266P/Christensen
keert terug naar ongeveer dezelfde plek als 38 jaar geleden. Komt de frequentie van de waterstofwolk overeen met die
van het Wow!-signaal, dan is het mysterie mogelijk opgelost. Als de theorie klopt, baalt sterrenkundige Milo Grootjen
van het Planetarium van Artis er behoorlijk van, vertelt hij bij Radio EenVandaag.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Opmerkelijk signaal uit de ruimte

Wetenschappers doen onderzoek naar een opmerkelijk signaal afkomstig van een ster op 95 lichtjaar van de aarde.
Het wijst mogelijk op het bestaan van een buitenaardse beschaving die veel geavanceerder is dan de onze.

Het signaal werd vorig jaar mei opgevangen in Rusland, maar het nieuws is nu pas openbaar gemaakt door ruimtejournalist Paul Gilster.
De gegevens over het signaal werden afgelopen jaar in het geheim tussen wetenschappers gedeeld.

Rond de ster, die veel op onze zon lijkt, draait in ieder geval één planeet, zo groot als Neptunus.
Er kunnen echter meerdere, onontdekte planeten zijn.

Volgens astronomen is nog lang niet zeker of het signaal door buitenaardsen is verstuurd. Mogelijk gaat het om een natuurverschijnsel
of om een 'spooksignaal'. Desalniettemin is het interessant genoeg om verder te onderzoeken door SETI (Search for Extraterrestrial Intelligence),
een internationaal verbond van 'alienspeurende' wetenschappers.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Peaches

Ik denk dat er wel meer leven is dan alleen op aarde. De ruimte is zo ontzettend groot. Lijkt me sterk dat alleen wij er zijn.

Willeke

Ja ik geloof ook dat wij niet de enige zijn. de ruimte is inderdaad zo ontzettend groot.. Dan moet er toch wel meer zijn?

Peaches

Lijkt mij ook. Al hoef ik dat niet bevestigd te krijgen. Als ik zie wat de mens al allemaal voor nare dingen doet....

Kattenhuis

Citaat van: Peaches op 30 augustus 2016, 18:24:05
Ik denk dat er wel meer leven is dan alleen op aarde. De ruimte is zo ontzettend groot. Lijkt me sterk dat alleen wij er zijn.


Lijkt mij ook. Andere leven kan wel zo ver weg zijn dat men elkaar nog niet heeft gevonden. Of men heeft elkaar via de communicatiemogelijkheden niet gevonden/herkend. Zou eigenlijk weg erg raar zijn als alleen hier op aarde leven is.

DonWoozy

Ik houd nog steeds het principe aan dat buitenaards leven niet bestaat tenzij het tegendeel wordt bewezen

Willeke

Ze houden gewoon van verstoppertje spelen ;)

DonWoozy

precies, zoals je in het Engels zegt: "Hiding in plain sight"

Seahopke

ISBN 90-5121-348-4 nah als ze mij willen overtuigen dan moeten ze e.t. recht voor m'n neus zetten en dan nog zou ik denken dat 't een aardling zou zijn.  Uitsluiten kun je 't ook niet maar er zijn zo weinig aanwijzingen dat we ons toch voorlopig nog moeten beschouwen als eenzaam en alleen. Misschien zijn we nog in een heel premature fase en heeft de mens de taak om het leven het helal in te brengen.. dat is wat ik denk: de aarde als kraamkamer van intelligent leven.


sincerely,

Gertjan alias Seahopke
Met vriendelijke groet,

Gertjan Heien