Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Mickey Jihad blijft op de buis

Gestart door Iwan, 10 mei 2007, 22:44:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

RAMALLAH - Een radicale Palestijnse zender weigert een omstreden kinderfiguurtje van de buis
te halen. De pop, die sterk op Walt Disney's Mickey Mouse lijkt, roept in een kinderprogramma op
tot strijd tegen de joodse bezetters van Palestina.

Het Palestijnse ministerie van Informatie had eerder donderdag gemeld dat de zender al-Aqsa,
die wordt bestierd door de Islamitische Verzetsbeweging Hamas, het programma had geschrapt.
In het programma Pioniers van Morgen prijzen de muis Farfour (Vlinder) en co-presentatrice Sara
het door de islam geboden verzet tegen onder meer Israël en de Verenigde Staten.

Volgens minister Barghouthi van Informatie benadert het kinderprogramma de "gerechtvaardigde strijd
van de Palestijnen tegen de bezetting
" op een verkeerde manier door kindertelevisie te misbruiken voor
politieke boodschappen. Israël had felle kritiek geuit op de rabiate Mickey-imitatie.



©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Verschrikkelijk hoe kinderen daar geïndoctrineerd worden, 
op deze manier komt er nooit vrede in tussen de Palestijnen en de Israëlisch
als de kinderen zulke dingen in hun kop gestampt krijgen
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan


Een verschrikkelijk moment voor de bewonderaars van de omstreden Palestijnse cartoonmuis Farfour.
De sterk op Mickey Mouse lijkende pop, die kinderen in de Palestijnse gebieden aanspoorde tot de jihad
(heilige strijd), is de martelaarsdood gestorven. Dat meldde de Israëlische krant The Jeruzalem Post vandaag.

De zender al-Aqsa, die wordt bestierd door de radicale Hamas-beweging, zond vrijdag de laatste uitzending
uit van het programma Pioniers van Morgen waarin hij de hoofdrol vervulde. In de laatste episode wordt
Farfour (Vlinder) doodgeslagen door een Israëlische ambtenaar, gespeeld door een Palestijnse acteur,
die zijn land wilde pikken.




©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De omstreden cartoonmuis Farfour, een op Mickey Mouse lijkende pop
die Palestijnse kinderen aanspoorde tot de jihad, heeft een opvolger.

De zender al-Aqsa, die wordt bestierd door de radicale Hamas-beweging,
is nu met Nahoul de Bij op de proppen gekomen, meldden buitenlandse media woensdag.
In het jeugdprogramma Pioniers van Morgen waarin Farfour figureerde dook opeens Nahoul op.
"Wie ben jij?", vroeg presentratice Saraa aan de grote zwartgele insectenpop.
"Ik ben Farfours neef", zei Nahoul op huilende toon.
"Ik wil het pad van Farfour vervolgen, het pad van het heldendom en van het martelaarschap".

Farfour werd in een uitzending enkele werken geleden zogenaamd doodgeslagen
door een Israëlische ambtenaar die zijn land wilde pikken.
De inzet van een stripfiguur om jonge kinderen te overtuigen van de gewapende strijd
tegen onder meer Israël, leidde internationaal tot verontwaardigde reacties.

Zijn 'neefje' is al net zo'n extremist. "Wij zullen uit zijn naam ons wreken op de vijanden van Allah,
de moordenaars van de profeet, de moordenaars van onschuldige kinderen, tot de al-Aqsa-moskee
van hun vuil (de Joden) is bevrijd
", zo beloofde Nahoul. Vrijdag is de tweede uitzending met de bij.





©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Indoctrine van palestijnse kids waardoor de Israelisch pissig worden en er op reageren,
wat weer het beeld bevestigd voor de palestijnen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De streng islamitische televisiezender al-Aqsa TV heeft weer een konijnenpak uit de kast getrokken
om kinderen te leren joden af te slachten. Bekijk hieronder een fragment van een kinderprogramma
dat op 22 september door Hamas werd uitgezonden. Vertaald door Palestinian Media Watch.

       http://www.liveleak.com/e/ec0_1254740111




Ã,©spitsnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Best wel ziek dat een tv-zender van een democratisch gekozen partij, dus de staatstelevisie,
zulke beelden uitzend en daarmee de jeugd indoctrineert. Terroristen worden niet geboren, maar gekweekt.

De vertaling is, lijkt me, gedaan door een partij die niet bepaald positief tegenover de Palestijnen staat,
denk ik, dus wat dat betreft wil ik nog even een slag om de arm houden. Maar als deze beelden echt zijn
dan hoop ik dat Allah, die in mijn optiek trouwens niet bestaat, deze mensen snel tot zich zal roepen
en ze even streng zal toespreken, want dit lijkt me geen goede pr voor Allah en de Islam.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."