Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Vervoer leerling naar school kost 30.000

Gestart door Iwan, 29 augustus 2007, 03:40:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Gemeente Stadskanaal is dit schooljaar meer dan 30.000 euro kwijt aan het vervoer van één leerling.
Een 7-jarig jongetje dat onlangs in de Groningse gemeente is komen wonen.
De ouders van het gehandicapte jongetje vinden het beter voor hem dat hij elke dag 235 kilometer
met de taxi naar zijn oude school gaat. De school past het beste bij de geloofsovertuiging van het gezin.
Wethouder Jan-Willem van de Kolk vindt dat onverantwoord, ââ,¬Å"Die reistijd is een te zware belasting
voor zoââ,¬â,,¢n kwetsbaar kind. Er zijn geschikte onderwijsvoorzieningen dichterbij, maar de ouders willen niet.
Daarbij kost ons dit inderdaad een enorm bedrag. Voor een gemiddeld kind, dat gebruik maakt
van leerlingenvervoer betalen we 2500 euro.
ââ,¬Â Burgemeester en wethouders van de gemeente Stadskanaal
gaan een brief schrijven aan minister Plasterk van onderwijs. Ze willen hem vragen de landelijke regels
aan te passen zodat de gemeente niet meer verplicht is de kosten te betalen.




Ã,©DvhN
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Dit is weer een duidelijk geval van Nederland Regelland! Want je 30.000 euro is enorm veel geld voor één leerling.
Ik denk dat je zo leerlingen vervoer aan een maximaal aantal kilometers moet binden of een maximale vergoeding.

Dity

Citaat van: TimT op 29 augustus 2007, 13:19:18
Ik denk dat je zo leerlingen vervoer aan een maximaal aantal kilometers moet binden of een maximale vergoeding.

Of als de ouders niet anders willen, laat ze dan zelf maar een eigen bijdrage doen.
Helemaal gezien het feit dat er volgens de gemeente een gechikte onderwijsvoorziening dichtbij is.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Kim

Mee eens! Als de ouders het kind zo graag op die oude school zien zitten.
(lijkt me afschuwelijk voor het kind om zoveel en zolang te reizen) dan moeten
ze maar zelf gaan meebetalen, want er zijn speciale scholen genoeg!!

TimT

Een eigen bijdragen lijkt mij inderdaad op zijn plaats. Allereerst zo leerling moet per dag enorme kilometers maken. En kijk ik snap dat hun ook hun geloofsovertuigingen hebben, maar ik vind dat het niet ten kosten moet gaan van het leven van deze jongen zelf en daarnaast een groot bedrag gemeenschapsgeld. 30.000 euro is buitengewoon hoog!