Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Inglourious Bastards

Gestart door Iwan, 14 februari 2009, 23:11:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM - Regisseur Quentin Tarantino kondigt al jaren aan dat hij
een spaghetti-western wil maken, maar dan gesitueerd in bezet Frankrijk,
gedurende de Tweede Wereldoorlog. Inmiddels is de eerste trailer verschenen.

De opnames van de film, met de titel Inglorious Basterds, zijn inmiddels afgerond.
Brad Pitt speelt in de film de besnorde nazi-jager Aldo Raine die zijn acht manschappen
opdraagt honderd naziscalps te verzamelen: "Ze krijgen een koekje van eigen deeg,
de mof zal ziek worden van ons!
"

Waarschijnlijk gaat de film in mei in premiére op het Filmfestival in Cannes.
De rolprent bereikt dan in september de Nederlandse bioscopen.

http://www.youtube.com/v/gCFGWmPuKJI&hl=nl&fs=1&color1=0x5d1719&color2=0xcd311b



©nu.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Een nieuwe Tarantino! En ook nog een over de oorlog?
Die moet ik zien!!!
Trailer spreekt me echt aan!

Iwan

Ik kan niet wachten tot die film op dvd is, ik ben sowieso dol op films van Tarantino
en oorlogsfilms kijk ik ook graag en als Brad Pitt er dan ook nog de hoofdrol in speelt!!!!
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

wel een heel erg originele benadering tot de 2e wereldoorlog, ik ben benieuwd!

Iwan

   

Quentin Tarantino's laatste kunstzinnige uitspatting is ook in Nederland goed voor records.
'Inglourious basterds' was in het openingsweekeinde goed voor ruim 796 duizend euro
en is daarmee de beste opening van een Tarantino-film ooit.

'Inglourious basterds', met Brad Pitt in de hoofdrol, voert de bioscooplijst deze week aan.
De film bracht in het openingsweekeinde zo'n negenhonderdduizend euro op, blijkt uit cijfers van
filmmaatschappij Universal. De studio verwacht qua opbrengst 'zwaar' over 'Pulp fiction',
Tarantino's hit uit 1997, te gaan. "'Pulp fiction' bracht in totaal 2,2 miljoen euro op,
met 'Inglourious basterds' zitten we na een weekeinde al op 900 duizend euro."

Ook vergeleken met andere Tarantino-films steekt 'Inglourious basterds' met kop en schouders
boven zijn voorgangers uit. De bezoekersaantallen liggen 71 procent hoger dan die van 'Kill Bill'.
De opvolger van de kung fu-film lokte 130 procent minder mensen naar de bioscoopzalen.

Harry Potter moet deze week genoegen nemen met een tweede plek.
Harry, Ron en Hermelien stonden zes weken aan kop met 'Harry Potter and the half-blood prince',
maar waren niet opgewassen tegen het geweld van Pitt en zijn militairen.
'The taking of Pelham 1 2 3' maakt de top drie van de Nederlandse bioscopen compleet.

In de Verenigde Staten zwaait Tarantino niet langer zijn scepter over de bioscoopbezoekers.
'Inglourious basterds', waarin Pitt met een met een stel Joods-Amerikaanse militairen wraak neemt
op de nazi's, is aan de andere kant van de oceaan verslagen door de horrorfilm 'The final destination'.





Ã,©nieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

lijkt me een GEWELDIGE film!

Nevyn

Ik heb hem gister gezien en ik vond het echt geweldig! Een echte Tarantino film waarbij je de helft van de tijd geen idee hebt waar er naar toe gewerkt wordt.
Het einde was ietwat voorspelbaar, maar toch wel goed bedacht, met zelfs een schrikmomentje voor mij. Geweldig hoe Tarantino de geschiedenis weet te verdraaien :D

DonWoozy

Dee, ik ben ook super benieuwd en omdat het een Tarantino film is KAN het ook bijna geen slechte film zijn ;)

Iwan

Ik heb hem dit weekend gedownload, maar volgens mij was de kwaliteit niet zo goed, dus heb hem nog niet gekeken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Geweldige film! Vooral het einde..

gjk

Heb ik nog steeds thuis liggen maar nog niet gekeken, lijkt me inderdaad wel een mooie film.