Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Kinderbescherming wil ingrijpen rond 13-jarige zeilster

Gestart door Iwan, 22 augustus 2009, 03:58:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laura Dekker te jonge wereldomzeilster?

Ja, ....
Nee, ...
anders, namelijk....

Iwan



Citaat van: telegraaf.nl
Zeilster Laura blijft onder toezicht

MIDDELBURG - Zeilster Laura Dekker blijft onder toezicht van het Bureau Jeugdzorg.
De rechtbank in Middelburg besloot donderdag de ondertoezichtstelling met een maand te verlengen.

Begin mei oordeelde het hof in Arnhem nog dat Dekker zeker tot 1 juli onder toezicht van Jeugdzorg moest blijven.
De 14-jarige Laura Dekker wil solo met haar boot de wereld rond varen, maar is daar tot nu toe door de autoriteiten
van weerhouden. Ze werd in augustus door de rechtbank in Utrecht onder toezicht van Bureau Jeugdzorg gesteld
toen zij aan de tocht wilde beginnen. De rechters wilden eerst onderzocht hebben of zo'n reis het meisje niet schaadt
in haar ontwikkeling.

De zaak komt op 20 juli opnieuw voor de rechter.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Laura Dekker start solozeiltocht woensdag

DEN OSSE - De 14-jarige Laura Dekker vertrekt woensdag voor haar solozeiltocht over de wereld.
Dat laat ze zaterdag weten via haar weblog.

Ze vertrekt woensdag vanuit het Zeeuwse Den Osse naar Portugal, samen met haar vader.
Tijdens die tocht worden de laatste dingen op haar boot Guppy getest en verbeterd.
Daarna zal ze haar reis vanuit Portugal alleen voortzetten.
Wanneer dat precies gebeurt, weet Dekker nog niet.

De kinderrechter in Middelburg hief dinsdag de ondertoezichtstelling van Laura door Jeugdzorg op.
Daardoor hebben de ouders van Laura weer het gezag over haar.
Die vinden het goed dat ze een poging doet de jongste solozeilster te worden die rond de wereld vaart.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Ik vind het dom dat ze toch alleen gaat, als ze mijn dochter was had ik haar zeker niet laten gaan.

Metalholic

Laat het haar maar eens ervaren hoor. Haar ouders moedigen het aan dus hoop dat ze de verantwoordelijkheden aankunnen.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Zeilmeisje Laura Dekker bereikt Sint Maarten

DEN HAAG - Laura Dekker (15) is erin geslaagd veilig de grote oversteek over de Atlantische Oceaan te maken.
Zij kwam zaterdagavond om half acht plaatselijke tijd met haar boot Guppy aan op Sint Maarten, na op 2 december
te zijn vertrokken vanaf de Kaapverdische eilanden. Dat meldde haar vader Dick Dekker vandaag.

Een helikopter vloog het zeilmeisje tegemoet en boten haalden haar de laatste mijl in.

Dekker is bezig met een wereldreis. Zij hoopt de jongste zeiler ooit te worden die solo rond de wereld zeilde.
Ze blijft enige weken op Sint Maarten. Daarna is zij van plan richting Panamakanaal te zeilen.

Volgens haar vader is Laura nu al de jongste zeiler die solo en zonder begeleiding de Atlantische Oceaan overstak.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: AD.nl
Zeilmeisje Laura is gestopt met school


De 15-jarige zeilster Laura Dekker is gestopt met school. Ze heeft het te druk met zeilen,
dat heeft ze laten weten aan het NOS Jeugdjournaal. Laura wordt morgen 16 en zit nu
in de Australische stad Darwin. Ze is sinds vorig jaar zomer bezig met een solozeiltocht rond de wereld.
Een rechter bepaalde dat ze mocht beginnen aan haar reis en noemde haar ouders verantwoordelijk voor haar scholing.

Omdat de ouders verantwoordelijk zijn, kan de Kinderbescherming de beslissing van Laura niet tegenhouden.
Bovendien gelden buiten Nederland andere regels op het gebied van scholing.

Eerder zei ze in het AD al dat ze haar school 'op een laag pitje zou gaan zetten'.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

StarLight

Ik vind het echt belachelijk dat ze dit doet.
Beetje verwend meisje. :sxz:
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."