Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Welke maatregelen

Gestart door Iwan, 15 september 2009, 03:16:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Welke maatregelen moet het kabinet treffen om de crisis te bestrijden.

Korten op ontwikkelingshulp.
De graaicultuur hard aangepakken.
De AOW-leeftijd omhoog naar 67 jaar.
Het bestrijding van de groeiende jeugdwerkloosheid.
De bouw van Kerncentrales.
Afzien van de invoering van het rekeningrijden.
Het Stimuleren van (bij)scholing werknemers.
Het flexibiliseren van de arbeidsmarkt.
De hypotheekrente aftrek (geleidelijk) afschaffen.
De kinderbijslag afschaffen voor gezinnen die meer dan 100.000 euro verdienen.
Bezuinigen op defensie.
Bezuinigen op de zorgtoeslag.
De belastingen omlaag.
De belastingen omhoog.
Meer koopzondagen.
De milieubelastingen verhogen.
Herinvoering van de vliegbelasting.
Investeren in onderwijs.
anders namelijk, ...

Iwan


Welke maatregelen moet het kabinet treffen om de crisis te bestrijden???
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

Denk dat je bij hypotheekrente aftrek, alleen iets aan de top van de inkomens kan veranderen. Ben toch van mening dat de sterkste schouders de meeste lasten moeten dragen.

En dat rekening rijden. Voor zulke dingen moeten ze in europa maar eens een centraal plan bedenken.

TimT

Ik denk dat er een gebalanceerd pakket door kabinet moet worden uitgevoerd.

Allereerst door de terugloop van de inkomsten vind ik dat we moeten snijden op ontwikkelingshulp. We zijn één van de weinige landen in de wereld die zich altijd aan de Internationale afspraken heeft gehouden op het gebied. Nu vind dat we ons moeten richten om de problemen in onze eigen tuin op te lossen voordat we geld gaan geven voor de buurman zijn achtertuin, wijze van spreken.

De AOW leeftijd hoe omstreden dan ook moet omhoog. Het is in dit tijdperk onrealistisch te blijven vasthouden aan 65 jaar. Landen om ons heen trekken de leeftijd ook omhoog. Maar met de uitzondering voor bepaalde zwaardere beroepen, omdat die mensen fysiek sneller uitgeput zijn.

Het fiscale gedocht hypotheekrente aftrek afschaffen in een stadium van 4 jaar. Mensen de tijd geven om zich erop voor te bereiden. Dat is altijd een belangrijk punt geweest van de PvdA. Ik vind nu in tijd van crisis dat ze ook zich moeten bewijzen. Ondanks dat het CDA er aan vasthoudt als een baby die elk moment kan ontnomen worden. Daar tegenover moet staan dat er gekeken moet worden naar de belastingen rond de aankoop van een woning, dat die niet verminderd kunnen worden.

De kinderbijslag moet inkomensafhankelijk gemaakt worden. De SP heeft daar in het verleden hele goede voorstellen gedaan. Ik denk dat waard is om te kijken hoe goed die zijn door de rekenkamer, kijken hoe we misschien de kinderziektes kunnen elimineren. En dan volgend jaar Prinsjesdag een plan op tafel hebben waarbij er een beter en eerlijker kinderbijslag systeem is.

Plan van het kabinet om de koopzondagen te verminderen moet van de baan. We moeten toerisme stimuleren. Dat kunnen we alleen als we onze koopzondagen behouden en in de zomermaanden, rond feestdagen verder uitbreiden.

Binnen de overheid moet er goed gekeken worden wat er nog te doen valt op het gebied van salarissen. Ik vind dat we bij elke gelegenheid hoogbetaalde ambtenaren die meer verdienen dan de Minister-president weer terug moeten plaatsen op een gewoon fatsoenlijk, degelijk, maar niet torenhoog salaris. Ook het aantal vrije dagen van ambtenaren moet eens onder de loep genomen worden. Bij onze gemeente hebben ze per jaar zoveel extra vrij voor sportdagje, uitje, kerstborrel enzovoorts. Ik vind dat Den haag niet alleen met het vingertje moet wijzen van 'somberheid', maar het gewoon vanaf het Ministerie van Binnenlandse zaken moet opleggen.
Ook vind ik dat in elke gemeente de Welstandscommissie moet worden afgeschaft.
Ook binnen nu en 5 jaar moeten alle gemeentes zoveel mogelijk werken met formulieren invullen via het internet en opsturen via Digi-ID. dat scheelt een hoop werk en ik denk zelfs dat het zal resulteren in verminderen van ambtenaren per gemeente. 


Iwan

Ik heb gestemd op:

Korten op ontwikkelingshulp:
Uiteraard moet je, als het kan, als welvarend land de mensen in andere landen die het minder
getroffen hebben helpen d.m.v. ontwikkelingshulp, maar ik vindt ook dat je als land dan,
als je er zelf financieel wat minder rooskleurig voorstaat, mag korten op ontwikkelingshulp.
Hoe kun je een ander helpen als je je eigen zaakjes niet voor elkaar kunt krijgen.
Ook vindt ik het grote nadeel van ontwikkelingshulp dat het grootste gedeelte niet
bij de mensen terecht komt waar het voor bedoeld is, helaas is dat erg moeilijk te voorkomen.


De graaicultuur hard aangepakken:
Ik heb er totaal geen probleem mee als mensen die hard werken of meer risico lopen
wat meer verdienen, maar het moet niet ten koste van economie of anderen gaan.


De AOW-leeftijd omhoog naar 67 jaar:
Ik ben eigenlijk tegen de verhoging van de AOW, maar een geleidelijke verhoging lijkt mij inmiddels,
met de vergrijzing, onontkoombaar. Vroeger gingen mensen vaker eerder werken, bv al op 14 jarige leeftijd
terwijl tegenwoordig er langer door wordt geleerd. Voor mensen die op hun 65ste al 40 jaar hebben gewerkt
of mensen die werkzaam zijn geweest in zwaar lichamelijke beroepen moet een uitzondering worden gemaakt.
 

Het Stimuleren van (bij)scholing werknemers:
Mensen met een (lichamelijk) zwaar beroep kunnen door bijscholing doorvloeien naar een baan
die minder zwaar is waardoor ze langer functioneel op de arbeidsmarkt kunnen blijven.
Ook vergroot bijscholing de kans op nieuwe baan indien een werknemer werkeloos raakt.


Het flexibiliseren van de arbeidsmarkt:
Verlicht het ontslagrecht, of schaf het helemaal af, waardoor werkgevers sneller werknemers
(vast) zullen aannemen. Dit is beter voor de economie, beter voor de werknemer en bestrijd tevens
de stijgende werkeloosheid. Ook geeft het metname jongeren, die nu niet snel een vaste baan kunnen vinden,
een sterkere positie op de arbeidsmarkt. Het huidige ontslagrecht ontneemt starters op de arbeidsmarkt
de kans om zich te bewijzen en te groeien in hun werk, omdat ze te vaak met tijdelijke contracten worden
aangenomen, waardoor meestal deze jongeren als hun contract niet meer verlengt mag worden weer terug bij nul zijn.


Investeren in onderwijs:
De kwaliteit van het onderwijs in Nederland moet omhoog en daarom moet er geïnvesteerd worden
in het onderwijs zodat Nederland kan concurrenten met het buitenland. Verhoog de salarissen in het
onderwijs zodat een carrière als leerkracht weer interessant wordt voor goed geschoolde docenten.
Het onderwijs is het fundament voor de toekomst voor Nederland en dat fundament is al jaren slecht onderhouden
en is nodig aan renovatie toe.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."