Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Wat zou jij stemmen als er nu verkiezingen zouden zijn?

Gestart door Iwan, 27 september 2009, 22:22:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen zouden zijn?

VVD
0 (0%)
PVDA
0 (0%)
PVV
0 (0%)
SP
0 (0%)
CDA
0 (0%)
D'66
0 (0%)
ChristenUnie
0 (0%)
GroenLinks
0 (0%)
SGP
0 (0%)
PvdD
0 (0%)
50+
0 (0%)
Ondernemerspartij
0 (0%)
VNL
0 (0%)
Denk
0 (0%)
Nieuwe Wegen
0 (0%)
Forum voor Democratie
1 (100%)
De BurgerBeweging
0 (0%)
Vrijzinnige Partij
0 (0%)
GeenPeil
0 (0%)
Piratenpartij
0 (0%)
Artikel1
0 (0%)
Niet Stemmers
0 (0%)
Libertarische Partij
0 (0%)
Lokaal in de Kamer
0 (0%)
Jezus LEEFT!
0 (0%)
26.StemNL
0 (0%)
Mens en Spirit / Basisinkomen Partij / V-R
0 (0%)
Vrije Democratische Partij
0 (0%)
Ik stem niet!
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1

Iwan

Volgens de meeste recente peilingen van Maurice de Hond verliezen vooral de traditionele partijen
veel van haar aanhang. Zo zou de PvdA volgens deze peilingen nog maar 14 zetels krijgen,
een historisch dieptepunt in de geschiedenis van de PvdA, en zou ze daarmee de 6de partij
van Nederland zijn. Ook het CDA verliest in de peilingen, maar blijft de grootste partij met 28 zetels.

Vooral D66, 24 zetels, doet goede zaken en zou de derde partij van Nederland worden,
na het CDA en de PVV, 27 zetels. De ChristenUnie zou er een zetel bij krijgen en daarmee
op 7 zetels komen, de SP (nu 25) zou 15 zetels krijgen,
de VVD (nu 21) zakt naar 17 zetels. Voor GL (13), SGP (2), PvdD (2) zou er niets veranderen.
Verdonk zou voor Ton met 1 zetel plaats mogen nemen in de 2de kamer.


Indien er nu verkiezingen waren wat zou je dan Stemmen??


lees ook:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

VVD gestemd, maar dat zal niemand verbazen.

Ik vindt die peilingen van Maurice trouwens altijd wel ongeloofwaardig en de verschillen zijn ook groot
als je kijkt naar de peilingen van Synovate, die ik altijd gebruik voor de politieke peilingen op het forum.
Bij Synovate heeft bv de VVD in de peilingen 16 zetels en bij Maurice de Hond heeft de VVD 21 zetels in de peilingen.
CDA 34 zetels bij Synovate, bij Maurice de Hond 28, de PvdA bij Synovate 21, bij Maurice de Hond hebben ze er 14,
D'66 bij Synovate 18 zetels, bij Maurice de Hond heeft D'66 er 24.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Citaat van: Iwan op 27 september 2009, 23:15:08
VVD gestemd, maar dat zal niemand verbazen.

Ik vindt die peilingen van Maurice trouwens altijd wel ongeloofwaardig en de verschillen zijn ook groot
als je kijkt naar de peilingen van Synovate, die ik altijd gebruik voor de politieke peilingen op het forum.
Bij Synovate heeft bv de VVD in de peilingen 16 zetels en bij Maurice de Hond heeft de VVD 21 zetels in de peilingen.
CDA 34 zetels bij Synovate, bij Maurice de Hond 28, de PvdA bij Synovate 21, bij Maurice de Hond hebben ze er 14,
D'66 bij Synovate 18 zetels, bij Maurice de Hond heeft D'66 er 24.

De peilingen van Maurice zijn ook onbetrouwbaar, zoals de meeste mondelinge, telefonische en internet-enquêtes.

Iwan



Citaat van: Diaan op 30 september 2009, 12:17:55
Citaat van: Iwan op 27 september 2009, 23:15:08
VVD gestemd, maar dat zal niemand verbazen.

Ik vindt die peilingen van Maurice trouwens altijd wel ongeloofwaardig en de verschillen zijn ook groot
als je kijkt naar de peilingen van Synovate, die ik altijd gebruik voor de politieke peilingen op het forum.
Bij Synovate heeft bv de VVD in de peilingen 16 zetels en bij Maurice de Hond heeft de VVD 21 zetels in de peilingen.
CDA 34 zetels bij Synovate, bij Maurice de Hond 28, de PvdA bij Synovate 21, bij Maurice de Hond hebben ze er 14,
D'66 bij Synovate 18 zetels, bij Maurice de Hond heeft D'66 er 24.

De peilingen van Maurice zijn ook onbetrouwbaar, zoals de meeste mondelinge, telefonische en internet-enquêtes.
Ik krijg tegenwoordig ook nooit meer een mail om een enquête in te vullen op de site van Maurice de Hond, peil.nl.
Voor het éénvandaag opiniepanel krijg ik wel bijna elke week een uitnodiging.

Maar om terug te komen op het topic-onderwerp; met de wetenschap van vandaag zou ik ook nog steeds VVD hebben gestemd.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik zou het niet meer weten waar ik op zou moeten/willen stemmen.....  :-\
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."