Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Dronken juf opgepakt op schoolplein

Gestart door Iwan, 25 januari 2011, 13:06:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Dronken juf opgepakt op schoolplein

CAPELLE AAN DEN IJSSEL - Een juf van de Capelse basisschool De Horizon is onlangs op het schoolplein opgepakt,
na rijden onder invloed.

Surveillerende agenten zagen 's morgens hoe ze slingerend van huis naar haar werk probeerde te rijden,
zo schrijft het Algemeen Dagblad vandaag. Ze gaven haar een rijverbod. Ouders zijn verbijsterd.
Saillant detail is dat Amelie Balkenende - de dochter van oud-premier Jan Peter Balkenende - ook op De Horizon zit.

Moeder Bianca Balkenende laat weten dat ze een brief over de kwestie heeft gekregen. ,,U weet denk ik wel wat ik hiervan vind'',
is haar enige commentaar.

Rijverbod
De juf werd 13 januari op het schoolplein onder het oog van ouders en kinderen aangehouden nadat agenten tijdens
een surveillance vermoedden dat ze beschonken achter het stuur zat. De juf had aan het begin van de werkdag inderdaad
te diep in het glaasje gekeken en kreeg vervolgens een tijdelijk rijverbod.

Vervanging
De juf werkt al tientallen jaren op de protestants-christelijke basisschool De Horizon. Ouders van kinderen uit groep vier
zijn inmiddels persoonlijk door de school ingelicht. Volgens de vrijdag verschenen nieuwsbrief Horizontaaltje komt de juf
voorlopig nog niet op school' en zijn twee vervangende juffen ingeroosterd.

Aan alle overige ouders is een brief gestuurd. Schooldirecteur Henk Veerman laat weten dat de ouders zijn geïnformeerd
over het feit dat de juf staande is gehouden voor rijden onder invloed. ,,We willen eerst weten wat er is gebeurd.
Er wordt onderzoek naar de achtergrond gedaan.
''

Verbijsterd
Op het schoolplein tonen veel ouders zich verbijsterd, maar ook vol medeleven voor de beschonken leerkracht.
Op vragen reageert iedereen zeer terughoudend. ,,Ze heeft vast grote problemen,'' zegt een moeder hoofdschuddend.
,,Als je 's ochtends al dronken bent, is er meer aan de hand. Dit is heel erg triest.''

Zwalkend
Buurvrouw Coby Oosterbaan is niet verbaasd over het voorval. Regelmatig komen agenten en schuldeisers voor de leerkracht langs.
,,Ze bellen bij mij aan omdat zij niet opendoet. Ik ben echt verbaasd dat iemand nog zo lang voor de klas kan staan.
Ik zie regelmatig hoe ze haar honden uitlaat en dan loopt ze al zwalkend over straat.
''
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Lekker voorbeeld voor de kinderen.   :o
Citaat van: Iwan op 25 januari 2011, 13:06:56

Citaat van: AD.nl
Schooldirecteur Henk Veerman laat weten dat de ouders zijn geïnformeerd
over het feit dat de juf staande is gehouden voor rijden onder invloed.
,,We willen eerst weten wat er is gebeurd.
Er wordt onderzoek naar de achtergrond gedaan.
''
Onderzoek naar de achtergrond lijkt mij nuttig als daarmee een oplossing/hulp gevonden kan worden voor de lerares.
Ze zal waarschijnlijk niet helemaal teut achter het stuur gezeten hebben, maar drank in het verkeer
en drank en lesgeven aan kinderen kan niet, wat de persoonlijke problemen van de lerares ook zijn.

Lekkere buurvrouw trouwens ook om zulke dingen tegenover heel Nederland in de openbaarheid te brengen via een krant.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."