Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Lichte aardbeving gevoeld in delen van Nederland

Gestart door Iwan, 8 september 2011, 22:32:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Citaat van: AD.nl
Lichte aardbeving gevoeld in delen van Nederland

In delen van Nederland is vanavond een lichte aardbeving gevoeld. Meerdere politiekorpsen in het land
zijn vanavond overspoeld met telefoontjes van verontruste burgers die zich afvroegen wat er aan de hand was,
nadat zij rond 21.00 uur een grote schok voelden. Het ANP kreeg meldingen vanuit meerdere plaatsen.
De beving werd in ieder geval gevoeld in de omgeving van Utrecht, Nijmegen en Venray.

Het epicentrum van de beving ligt volgens eerste berichten in Amersfoort.
De aardschok zou een kracht hebben gehad van 4.5 op de schaal van Richter.

De politie Utrecht meldt een regen van telefoontjes in het servicecentrum.
De politie Twente twittert dat het epicentrum van de mogelijke beving in het zuiden van het land zou liggen.
De politie Gelderland Noord-Oost twittert eveneens over meldingen van verontruste burgers.
Vooralsnog kregen geen van deze korpsen schademeldingen.

Mensen die de lichte schok hebben gevoeld, spreken van trillende ruiten op het moment van de aardbeving
die zeker enkele seconden aanhield.


Roermond
De sterkste beving die ooit in Nederland gemeten is, was in Roermond in 1992.
Die had een kracht van 5,8 op de schaal van Richter. In maart 2011 waarschuwden geologen
dat Nederland gevaar liep te worden getroffen door een beving van 7.0 op de schaal van Richter.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb nog nooit een aardbeving gevoeld, terwijl die in Groningen toch nog wel eens voorkomen door de gaswinning enzo.
Mijn tante in Zevenaar en de mensen op whatsapp, een vriendin van mij in Apeldoorn en Diaan uit Tilburg,
schijnen ook niets gevoelt te hebben.  :-\
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

In Hoogezand Sappemeer komen ze ook voor volgens mij...vraag me af of Joost eens een gevoeld heeft...
Hier in Bulgarije komen ze overigens ook voor al dan wel niet in veel sterkere mate :)

Iwan



Citaat van: Margje op  9 september 2011, 19:47:06
In Hoogezand Sappemeer komen ze ook voor volgens mij...vraag me af of Joost eens een gevoeld heeft...
Hier in Bulgarije komen ze overigens ook voor al dan wel niet in veel sterkere mate :)
Heb jij wel eens een aardbeving meegemaakt in Bulgarije, of ergens anders.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."