Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Protest tegen bezuinigingen kabinet

Gestart door Iwan, 19 september 2011, 18:50:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Citaat van: NOS.nl


Protest tegen bezuinigingen kabinet

In Den Haag hebben duizenden mensen zich verzameld op het Malieveld. Vakbonden, chronisch zieken, gehandicapten,
werknemers van sociale werkplaatsen, muzikanten, onderwijzers en vertegenwoordigers van andere maatschappelijke
organisaties protesteren tegen de bezuinigingen van het kabinet op zorg, huursubsidie, onderwijs en cultuur.

'Stop de Stapeling' is het motto van de manifestatie.
De organisaties willen de dag voor Prinsjesdag duidelijk maken dat vooral de lagere en middeninkomens
het hardst worden getroffen door de kabinetsplannen, omdat ze met meerdere bezuinigingen tegelijk te maken hebben.

Met name de gehandicapten en chronisch zieken zijn bang dat ze slachtoffer worden van een opeenstapeling van maatregelen,
zoals de bezuinigingen op het pgb, de zorgtoeslag en de huursubsidie. Zij demonstreerden vanmorgen op Het Plein in Den Haag.
Later sloten ze zich aan bij de manifestatie op het Malieveld.

Alternatieve Troonrede
De manifestatie, het 'Nationaal Beraad', is georganiseerd door de FNV samen met een aantal maatschappelijke organisaties,
waaronder de Raad van Kerken. De organisaties vinden dat de kwaliteit van de publieke dienstverlening steeds meer
onder druk komt te staan door de bezuinigingsdrift van het kabinet.

Met de manifestatie willen ze "de harde werkelijkheid achter de mooie woorden" laten zien.
Er zijn toespraken van mensen die vertellen wat de bezuinigingen voor hen persoonlijk betekenen.
Ook wordt er een alternatieve Troonrede voorgelezen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Kom in actie tegen de Wet Werken naar Vermogen
Op donderdag 22 maart wordt er van 12:00 tot 14:00 een landelijke protestdag gehouden
op het Malieveld in Den Haag. Help de plannen van het kabinet van de baan te krijgen
en kom donderdag 22 maart van 12.00 tot 14.00 uur protesteren.
Zo kunt u het kabinet massaal laten zien dat u het oneens bent met de radicale bezuinigingen.

http://www.youtube.com/v/Q_MHNjDiz2U?version=3&hl=nl_NL"

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Mijn collega's gaan komende donderdag allemaal protesteren, nouja een deel dan,
een ander deel neemt vrij omdat er dan toch niets te doen is.

Wat mij wel erg verbaasde was dat ik een gesprek opving van een collega die de demonstratie regelt,
in goede banen leid en de contactpersoon is, met een andere collega waarin ze zich afvroegen waarom
Geert Wilders nooit minister Wilders wordt genoemd. Heb ze toen maar even uitgelegd dat de PVV
een gedoogpartij is en geen ministers levert aan dit kabinet.

Ik vind het super dat ze gaan demonstreren, ik ga trouwens zelf niet mee, maar ik vind het slecht dat iemand
die de leiding heeft bij een demonstratie, althans de leiding bij het bedrijf waar ik werk, zo weinig over de huidige
politieke situatie weet. Bij de vorige demonstratie heb ik na afloop toen ze terugkwamen even een rondje gemaakt
langs een paar mensen die mee waren om te demonstreren en gevraagd hoe het was en of ze ook wisten
waar ze tegen demonstreerden. Verder dan tegen de plannen van het kabinet kwamen ze niet, niemand kon mij vertellen
wat die plannen van het kabinet waar ze tegen gedemonstreerd hadden precies inhielden, alleen dat er een mevrouw
van de SP langs was geweest op het bedrijf die ze had verteld dat ze moesten gaan demonstreren omdat ze anders ontslagen
zouden worden. Niet dat ze zouden worden ontslagen omdat ze niet wilden demonstreren, maar omdat het bedrijf geen geld
meer zou krijgen van de regering als de plannen door zouden gaan en het bedrijf ze dan niet meer in dienst zou kunnen houden.
Ik werk trouwens op een SW-bedrijf, waar mensen werken die een grote afstand hebben tot de reguliere arbeidsmarkt,
bv door een geestelijke of lichamelijk handicap.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."