Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Mysterieuze knal in Zeeland zorgt voor tientallen meldingen

Gestart door Iwan, 23 september 2011, 23:53:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Mysterieuze knal in Zeeland zorgt voor tientallen meldingen

In de provincie Zeeland is vanavond opschudding ontstaan over een knal die rond 22.00 uur was te horen in grote delen van Midden-Zeeland.
Bij de politie zijn al zeker 40 meldingen binnengekomen en de telefoon staat roodgloeiend.

Het is nog totaal onduidelijk wat aan de hand is. Defensie heeft laten weten dat het niet om een oefening gaat.
De woordvoerster van de politie meldde dat er geen meldingen zijn van branden of ontploffingen.
Meldingen komen met name vanuit het oosten van Vlissingen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Oorzaak mysterieuze knal Zeeland bekend

Op het strand bij Ritthem is een betonnen caisson ontploft.
Dat is de oorzaak van de knal die gisteren in grote delen van Zeeland is gehoord.
Volgens een politiewoordvoerder liggen de brokstukken tot op meer dan 100 meter van de krater die bij de explosie is veroorzaakt.

Een caisson is een grote betonnen constructie die wordt gebruikt in de waterbouw.
De politie heeft het strand, dat compleet is bezaaid met beton, afgezet. Van de caisson is niets meer over.

Gisteren belden tientallen mensen naar de politie na de enorme klap.
De politie deed onder meer met een helikopter met warmtekijkers en infrarood onderzoek,
maar even na 1 uur 's nachts staakte de politie de actie. Ze had toen niets gevonden.

De politie doet nu opnieuw onderzoek op het strand.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

StarLight

Ik zag inderdaad veel mensen er over hebben op twitter.
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."