Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Falun Dafa

Gestart door Elfje, 11 november 2011, 13:12:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elfje

Falun Dafa is een oefenmethode die een betere gezondheid en innerlijke rust gebracht heeft aan miljoenen mensen overal ter wereld. Wij noemen het een cultivatiewijze of cultivatiepraktijk: "cultivatie" verwijst naar de verbetering van iemand's geest en hart door de nauwgezette studie van de universele principes gebaseerd op waarachtigheid, mededogen en verdraagzaamheid; "praktijk" betekent het doen van oefeningen en meditatie om het lichaam te energetiseren.

Falun Dafa leren is gemakkelijk. De praktijk is eenvoudig, krachtig en geheel gratis. De hoofd principes van Falun Dafa worden in hun totaliteit uitgelegd in het boek Zhuan Falun , en in de tekst voor beginners, Falun Gong , allebei geschreven door de stichter van Falun Dafa, Dhr. Li Hongzhi. Ook essentieel zijn de vijf rustige en vloeiende oefeningen, inclusief een zittende meditatie, die je snel en gemakkelijk kan leren op eender welke van de duizenden oefenplekken over de wereld.

Bronvermelding: http://www.falundafa.org/Dutch/index.htm


Iwan

Beoefen je zelf ook Falun Dafa? (zoja, bevalt het en heb je er wat aan?)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Elfje

Ja Iwan, ik beoefen Falun Dafa en merk dat het goed is voor mijn gezondheid. Stress en spanningen verminderden door het beoefenen van deze eenvoudige meditatiemethode. Na het doen van de oefeningen voel ik me rustig, kalm en energiek.

Vroeger heb ik allerlei andere dingen geprobeerd, allemaal zonder resultaat. Toen ik Falun Dafa leerde kennen, herwon ik mijn gezondheid. Werd ook veel toleranter ondanks de stress in het dagelijkse leven.   :tU: