Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Meisje (12) overleden bij ongeluk in Hoogkerk

Gestart door Iwan, 25 april 2012, 22:04:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Meisje (12) overleden bij ongeluk in Hoogkerk

In het Groningse Hoogkerk zijn aan het begin van de avond twee meisjes aangereden door een lijnbus.
Een van de twee, een meisje van 12, overleefde het ongeluk niet. De ander, een kind van 11 jaar oud, raakte zwaargewond.

De twee waren op weg naar huis na een voetbaltraining bij voetbalclub De Held.
Vermoedelijk zagen ze de bus over het hoofd toen ze de weg overstaken, waardoor ze frontaal werden geraakt.
Een van de kinderen moest ter plekke worden gereanimeerd en beiden werden naar het ziekenhuis overgebracht.

De passagiers van de bus zijn na het ongeluk opgehaald door een andere bus. Aan hen wordt slachtofferhulp aangeboden.

Op de plek van het ongeluk is onderzoek verricht.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Uit eigen ervaring zeg ik dat buschauffeurs ook vaak hard en gevaarlijk rijden. Het lijkt wel alsof zij denken dat zij de koningen onder de weggebruikers zijn...

Iwan



Citaat van: AD.nl
Hoogkerk in rouw na dood Isa (12)

HOOGKERK - Het Groningse Hoogkerk rouwt nadat de 12-jarige Isa Jasper woensdag om het leven kwam bij een verkeersongeluk.
Haar 11-jarige vriendinnetje ligt ernstig gewond in het ziekenhuis.

De twee meisjes fietsten naar huis na een training bij voetbalclub de Held toen ze op de Johan van Zwedenlaan
werden geschept door een lijnbus van Arriva. Alle activiteiten van de voetbalclub zijn opgeschort. Er wordt niet getraind
en de wedstrijden in het weekend gaan niet door. Ook wordt er geen feest gevierd op Koninginnedag. Dat meldt RTV Noord.

Ook op de school van het tweetal wordt met verslagenheid gereageerd. In een verklaring staat:
"We zijn diep geschokt en heel verdrietig door het plotselinge overlijden van onze leerlinge Isa Jasper uit groep 8.
Ons medeleven gaat uit naar de familie en alle naasten. De gebeurtenis heeft diepe indruk gemaakt op leerlingen, ouders en personeel
".
De school vangt ouders en leerlingen op en bieden gelegenheid om te praten. Er is een herinneringstafel ingericht voor Isa.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Citaat van: Diaan op 26 april 2012, 19:55:21
Uit eigen ervaring zeg ik dat buschauffeurs ook vaak hard en gevaarlijk rijden. Het lijkt wel alsof zij denken dat zij de koningen onder de weggebruikers zijn...

Eerlijk gezegd deel ik die ervaring niet.
Buschauffeurs worden altijd direct aangesproken op hun rijgedrag (hun baas ziet hun aankomen met boetes, en passagiers kunnen klagen), het is hun beroep en hun brood. Er zal er best wel eens eentje fouten maken, maar ik denk dat er meer nette buschauffeurs zijn dan nette autochauffeurs om het maar zo te zeggen.
Het moet voor deze buschauffeur een traumatische ervaring zijn om een meisje dood te rijden en een ander zwaar te verwonden!