Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Deelnemer eist miljoenen van Miljoenenjacht

Gestart door Iwan, 20 november 2013, 02:05:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Iwan





Citaat van: AD.nl
Deelnemer eist miljoenen van Miljoenenjacht

De man die in het tv-programma Miljoenenjacht per vergissing op de rode knop drukte en 'slechts' 125.000 euro won,
stelt het programma, producent Endemol en de notaris die in het programma zit aansprakelijk. Dat zei zijn advocaat
Peter Plasman dinsdag in het tv-programma Nieuwsuur. Als Miljoenenjacht, Endemol en de notaris niet over de brug
komen, stapt Plasman naar de rechter. Hij eist '5 miljoen min 125.000 euro'.

Volgens Plasman zijn de spelregels van het RTL-spel op de website van het spelprogramma aangepast, nadat de kandidaat
per abuis op de rode knop drukte en daardoor met een veel lager bedrag naar huis ging dan in het koffertje zat.

In de uitzending van 3 november drukte kandidaat Arrold van den Hurk op de rode knop waarmee hij een bod van 125 duizend
euro van de bank accepteerde. Hij liep daarmee het bedrag van 5 miljoen euro dat in het koffertje bleek te zitten mis.
Van den Hurk zei meteen dat hij per ongeluk, door de zenuwen, op de knop had gedrukt. Hij had eigenlijk willen doorspelen.
De notaris werd geraadpleegd, maar die oordeelde dat de druk op de knop definitief was. 'Ik vind het bijzonder spijtig,
maar de reglementen zijn de reglementen. Gedrukt is gedrukt. Dus helaas.
'

Onafhankelijk
Advocaat Plasman suggereerde bij Nieuwsuur dat de notaris niet helemaal onafhankelijk handelde, omdat hij van tevoren
al weet wat er in de koffertjes zit. Bovendien zouden na de uitzending de spelregels op de website zijn veranderd.
Er zou een zin aan de officiële regels zijn toegevoegd: Indien de finalist het bod wil aanvaarden dient hij op de 'rode knop'
te drukken en daarmee stopt het spel. Van den Hurk had voor zijn deelname de spelregels toegestuurd gekregen,
en die heeft hij ook moeten ondertekenen. Maar de zin over de rode knop zou daar niet in hebben gestaan.

Plasman stelt het programma, producent Endemol en de notaris die in het programma zit aansprakelijk.
Als zij niet over de brug komen stapt hij naar de rechter.

Toevoeging aangebracht
Endemol ontkent tegenover Nieuwsuur dat de spelregels zijn veranderd. 'Er zijn geen wijzigingen aangebracht in de spelregels
die aan de deelnemers van Miljoenenjacht zijn verstrekt. Wel zijn de spelregels na de opname op 16 oktober op de website
Miljoenenjacht.nl gepubliceerd en is er een toevoeging aangebracht op de spelregels om eventuele vragen van kijkers n.a.v.
de uitzending van 3 november te beantwoorden. De toevoeging dient ter onderstreping van de spelregels. De regels als zodanig
zijn niet gewijzigd.
'

Notaris Van Harseler benadrukt tegenover Nieuwsuur dat de regels duidelijk zijn bij de kandidaten. 'De kandidaat opent of sluit
een kastje en drukt op de knop om het bod van de bank te accepteren. Of hij doet het kastje dicht. Dat wordt de kandidaten verteld
en het wordt uitgebreid geoefend.
'
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Lijkt mij een vrij zinloze exercitie, hij drukt op de knop en accepteert daarmee het bod van €125.000.
Vlak na het drukken zegt hij nog: "Op het moment dat ik sla heb ik het idee dat ik het fout doe."
Dat klinkt voor mij alsof hij besloten heeft om op de knop de slaan en daar meteen spijt van heeft.
En daarbij is het wel of niet op de kop drukken een essentieel onderdeel van het spel.

Vraag me trouwens wel af of hij de advocaat benaderd heeft of dat de advocaat naar hem toegekomen is...
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

muisje


Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Linda de Mol mogelijk voor de rechter

Linda de Mol moet misschien binnenkort voor de rechter verschijnen.
Peter Plasman, advocaat van Miljoenenjacht-kandidaat Arrold van den Hurk, wil Linda de Mol
laten oproepen als getuige heeft hij laten weten in RTL Boulevard. Van den Hurk was kandidaat
in het tv-programma van de presentatrice en drukte naar eigen zeggen per ongeluk op de rode knop,
waardoor hij uit het spel lag. Ten onrechte, vinden hij en zijn advocaat.

De Mol is niet de enige die zou moeten getuigen; Plasman wil ook onder anderen de notaris
en de regisseur van de spelshow horen. Van den Hurk stond eind 2013 in de finale
van Miljoenenjacht en drukte op de knop, waardoor hij met 125.000 euro naar huis ging.
Hij had echter 5 miljoen euro kunnen winnen. De kandidaat zei meteen dat hij zich had vergist,
maar de notaris van het programma oordeelde dat de handeling terugdraaien niet was toegestaan.
Van den Hurk bleek de 5 miljoen in zijn koffer te hebben.

Plasman zegt dinsdag in het entertainmentprogramma: "De vraag is nu of hij zich vergist heeft
en als vaststaat dat hij zich heeft vergist, was dat ook kenbaar voor de wederpartij?
Om dat te kunnen bewijzen, gaan we getuigen horen.
" Als de getuigenverhoren worden toegestaan,
moet worden bepaald wanneer Linda de Mol en de andere mensen uit haar team worden opgeroepen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."