Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Acteur Bud Spencer overleden

Gestart door Iwan, 28 juni 2016, 01:13:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: NU.nl

Acteur Bud Spencer overleden

De Italiaanse acteur Bud Spencer is overleden. Dat heeft zijn familie maandag op Facebook bekendgemaakt.
Spencer, die in het echt Carlo Pedersoli heette, schitterde in tal van spaghettiwesterns, waarin hij vaak optrad
met landgenoot en collega-acteur Terence Hill (Mario Girotti). Hij was 87 jaar.

De naam Bud Spencer was samengesteld uit het Amerikaanse biermerk Budweiser en de Amerikaanse acteur Spencer Tracy.

Komisch
In tegenstelling tot de spaghettiwesterns met bijvoorbeeld Clint Eastwood waren de films van het duo vooral komisch bedoeld.
Spencer als de domme kracht en Hill als de slimme en charmante cowboy.

Spencer speelde in meer dan zeventig films. Zijn debuut maakte hij in de klassieker Quo Vadis (1951). Bekendste films met Hill
waren Ace High (1968) en On l'appelle Trinita (1970) (They Call Me Trinity). Ze maakten er in totaal achttien.

Voorafgaand aan zijn filmcarrière was Spencer professioneel zwemmer. Hij nam deel aan de Olympische Spelen in 1952 en 1956.

In de jaren tachtig had hij zijn eigen luchtvaartmaatschappij Mistral Air. In 2005 probeerde Spencer tevergeefs de politiek in te gaan;
hij was verkiesbaar als regionaal raadslid voor de nationalistische partij Forza Italia.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Zondags was het vaak knokfilms kijken met Bud Spencer en Terence Hill toen ik jong was.
De films stelden weinig voor en waren enorm cartoonesk, maar heb er mooie herinneringen aan.
Al mijn jeugdhelden sterven zo langzamerhand uit.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."