Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Luxe in Ziekenhuizen

Gestart door Iwan, 26 december 2006, 23:25:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wie ervoor betaald heeft recht op meer luxe en een luxe behandeling in het Ziekenhuis

Eens, ......
2 (20%)
Oneens, .....
8 (80%)
Geen Mening.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 8

Iwan

CiteerKlassenverpleging in ziekenhuizen is sinds dit jaar officieel afgeschaft, maar het fenomeen leeft meer
dan ooit. Ziekenhuizen zijn er volop mee bezig, alleen noemen ze het nu 'comfortkamers'.
Ziekenhuizen richten luxe kamers in waar patiënten die het kunnen betalen in luxe kunnen uitzieken,
met een krantje, internet en wijn bij het eten.

Zorgverzekeraar Achmea is met vijftien ziekenhuizen in overleg over comfortkamers.
Voor honderd euro per dag krijgen patiënten sinds 1 januari in ziekenhuis Lievensberg
in Bergen op Zoom een eenpersoonskamer, luxe keuzemaaltijd met wijn, ochtendkrant,
tv, telefoon en koelkast op de kamer met frisdrank. Voor bezoek -de hele dag welkom- is er koffie
en thee en de partner kan gratis mee-eten

Als je ervoor betaald dan mag je meer luxe en een 'speciale' behandeling in het ziekenhuis.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Ik vind dat je in een ziekenhuis geen onderscheid kunt maken tussen rijk en arm..

sandratje

Oneens, iedereen moet even goede zorg krijgen. In een ziekenhuis kun je geen onderscheid maken tussen arm en rijk.

Dity

Iedereen in het ziekenhuis heef trecht oo dezelfde goede verzorging of aandacht ongeacht of je nu rijk of arm bent.

Wil je omdat je meer betaald meer verzorging of aandacht, ga je maar naar een prive kliniek.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Metalholic

als je meer wil betalen mag je in het nazorg traject van mij wel iets meer hebben. Als de zorg maar hetzelfde blijft. Maar een kamer met grote tv enzo.

Iwan

Ik vind dat iedereen recht heeft op dezelfde zorg arm of rijk, maar in veel ziekenhuizen zo niet alle,
dan betaal je ook voor tv enzo en dat vind ik niet zo heel erg, als iemand een extraatje wil als tv op zijn/haar kamer of een kamer voor zich alleen wil dan mag zij/hij daar best extra voor betalen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

jpyjpy

ik vind dat mensen best mogen betalen voor meer luxe, lees...... een ruimere kamer, tv, internet, telefoon, 's morgens verse jus enzo. maar ik vind niet dat men dan MAG verwachten dat de verpleegkundigen extra hard voor hen lopen en alles net ff sneller doen enzo. iedereen heeft recht op zorg en deze zorg is ook voor iedereen gelijk! ongeacht of je nu Jan peter Balkenende of Pietje Visser heet. als je extra zorg wil, neem dan een privé-pleeg! de praktijk: mensen die meer betalen verwachten wel degelijk dat de zorg harder loopt en meer doet, want... zo redeneert dit soort tuig: "ik betaal ervoor dus u loopt maar"

mag ik deze mensen er even op wijzen dat verpleging een vak is en geen persoonlijke voetveeg? ik ben in dienst van een ziekenhuis en niet van een persoon. al dat gezeik over klasse..... het zijn vooral de mensen die DENKEN dat ze beter zijn dan anderen, die het hoog in de bol hebben die mekkeren en belachelijke eisen stellen.

en dat wijntje...... men serveert geen wijn (of nauwelijks wijn) omdat dat in combi met medicatie en behandeling NOT DONE is. daarnaast is een ziekenhuis/revalidatieoord geen hotel!! het feit dat er geen doorlopend beoek is heeft ook een reden: men heeft ook rust nodig, wellicht persoon a wat minder dan persoon b, maar dat ligt ook aan de kwaal waarvoor je opgenomen bent.

TimT

Ik vind dat er geen klassenverschil moet wezen in de zorg! Daarvoor heb je privé-klinieken.
Als je in luxe ziek wilt zijn, ga dan naar zo privé-kliniek.
Natuurlijk brengt het geld in het latje van het ziekenhuis, ik vind het gewoon niet kunnen.
Een ziekenhuis moet gewoon zorg leveren en het moet geen hotel zijn!
En als je langdurig in het ziekenhuis ligt dan kan je meestal je kamer / plekje toch een beetje inrichten naar je eigen smaak. Bedoel op de kinderafdeling word zeker rekening daar mee gehouden. Maar goed.. ik ben er ronduit tegen.

Kim

Zowel in gezondheidszorg als in het onderwijs mag er geen onderscheid gemaakt worden. Ik denk dat gezond/beter worden een hogere prioriteit heeft dan het nemen van een  bubbelbad of het hebben van een ruimere kamer. Men moet het natuurlijk ook niet te luxe maken want daar kan dan ook weer misbruik van gemaakt worden. Mensen die onnodig langer in het ziekenhuis verblijven bijvoorbeeld.

TimT

Citaat van: Kim op 21 september 2007, 20:47:09
Zowel in gezondheidszorg als in het onderwijs mag er geen onderscheid gemaakt worden. Ik denk dat gezond/beter worden een hogere prioriteit heeft dan het nemen van een  bubbelbad of het hebben van een ruimere kamer. Men moet het natuurlijk ook niet te luxe maken want daar kan dan ook weer misbruik van gemaakt worden. Mensen die onnodig langer in het ziekenhuis verblijven bijvoorbeeld.

Ik heb er nog eens over zitten nadenken! Moment dat we luxe gaan invoeren in ziekenhuizen voor mensen die het kunnen betalen, dan kunnen we net zo goed klassenstelsel gaan openen in het ziekenhuis. 1ste klas kamers, 2de klas kamers en 3de klas kamers echt voor de arme sloebers. Inderdaad zoals Kim zegt, dat heeft geen plaats in ons onderwijs en in onze zorg.
We moeten juist meer dan om het onderscheid weg te halen. We betalen allemaal geld voor de zorg. We betalen allemaal voor die dokters en die verpleegster, maar ik vind dat we dan ook allemaal recht moeten hebben op dezelfde luxe. En wie er meer luxe wilt, die moet maar of een hele goede vrouw/man hebben die aan zijn of haar bedje blijft om het te leveren of naar een privé-kliniek te gaan.

Iwan

Citaat van: Tim Traas op 28 september 2007, 05:36:20
Citaat van: Kim op 21 september 2007, 20:47:09
Zowel in gezondheidszorg als in het onderwijs mag er geen onderscheid gemaakt worden. Ik denk dat gezond/beter worden een hogere prioriteit heeft dan het nemen van een  bubbelbad of het hebben van een ruimere kamer. Men moet het natuurlijk ook niet te luxe maken want daar kan dan ook weer misbruik van gemaakt worden. Mensen die onnodig langer in het ziekenhuis verblijven bijvoorbeeld.

Ik heb er nog eens over zitten nadenken! Moment dat we luxe gaan invoeren in ziekenhuizen voor mensen die het kunnen betalen, dan kunnen we net zo goed klassenstelsel gaan openen in het ziekenhuis. 1ste klas kamers, 2de klas kamers en 3de klas kamers echt voor de arme sloebers. Inderdaad zoals Kim zegt, dat heeft geen plaats in ons onderwijs en in onze zorg.
We moeten juist meer dan om het onderscheid weg te halen. We betalen allemaal geld voor de zorg. We betalen allemaal voor die dokters en die verpleegster, maar ik vind dat we dan ook allemaal recht moeten hebben op dezelfde luxe. En wie er meer luxe wilt, die moet maar of een hele goede vrouw/man hebben die aan zijn of haar bedje blijft om het te leveren of naar een privé-kliniek te gaan.
Het gaat niet om de zorg of om de arts/verpleegsters die je extra krijgt als je er meer voor betaald,
maar om bv een ruimere kamer of een tv op je kamer. Het is nu toch ook al zo dat als je internet
of een tv op je kamer wilt dat je daar dan extra voor moet betalen? Sommige mensen die in het ziekenhuis
liggen krijgen van hun vrienden of familie daar waar ze om vragen, bv speciaal drinken of wat lekkers,
en ik vindt dat het mogelijk moet zijn voor mensen die geen vrienden/familie hebben dat die dat extra's
ook moeten kunnen krijgen maar dan via het ziekenhuis.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Citaat van: Iwan op 31 mei 2009, 22:26:00
Citaat van: Tim Traas op 28 september 2007, 05:36:20
Citaat van: Kim op 21 september 2007, 20:47:09
Zowel in gezondheidszorg als in het onderwijs mag er geen onderscheid gemaakt worden. Ik denk dat gezond/beter worden een hogere prioriteit heeft dan het nemen van een  bubbelbad of het hebben van een ruimere kamer. Men moet het natuurlijk ook niet te luxe maken want daar kan dan ook weer misbruik van gemaakt worden. Mensen die onnodig langer in het ziekenhuis verblijven bijvoorbeeld.

Ik heb er nog eens over zitten nadenken! Moment dat we luxe gaan invoeren in ziekenhuizen voor mensen die het kunnen betalen, dan kunnen we net zo goed klassenstelsel gaan openen in het ziekenhuis. 1ste klas kamers, 2de klas kamers en 3de klas kamers echt voor de arme sloebers. Inderdaad zoals Kim zegt, dat heeft geen plaats in ons onderwijs en in onze zorg.
We moeten juist meer dan om het onderscheid weg te halen. We betalen allemaal geld voor de zorg. We betalen allemaal voor die dokters en die verpleegster, maar ik vind dat we dan ook allemaal recht moeten hebben op dezelfde luxe. En wie er meer luxe wilt, die moet maar of een hele goede vrouw/man hebben die aan zijn of haar bedje blijft om het te leveren of naar een privé-kliniek te gaan.
Het gaat niet om de zorg of om de arts/verpleegsters die je extra krijgt als je er meer voor betaald,
maar om bv een ruimere kamer of een tv op je kamer. Het is nu toch ook al zo dat als je internet
of een tv op je kamer wilt dat je daar dan extra voor moet betalen? Sommige mensen die in het ziekenhuis
liggen krijgen van hun vrienden of familie daar waar ze om vragen, bv speciaal drinken of wat lekkers,
en ik vindt dat het mogelijk moet zijn voor mensen die geen vrienden/familie hebben dat die dat extra's
ook moeten kunnen krijgen maar dan via het ziekenhuis.

Het is het begin van het herstel van het klassenstelsel. Daarbij is er ook niet genoeg geld voor omdat overal te realiseren. Je krijgt schevenogen, zeker met de nieuwe zorgverzekering waarin iedereen (gelijk) is. Luxe in ziekenhuizen moeten beperkt blijven zodat iedereen er van kan profiteren. Niet alleen iemand met een grotere beurs.
'Ik denk dat er al regelingen zijn voor mensen zonder familie. Ik kan mij niet voorstellen dat we deze op een droogje leggen.

Iwan

Citaat van: Tim Traas op 31 mei 2009, 22:35:14
Citaat van: Iwan op 31 mei 2009, 22:26:00
Citaat van: Tim Traas op 28 september 2007, 05:36:20
Citaat van: Kim op 21 september 2007, 20:47:09
Zowel in gezondheidszorg als in het onderwijs mag er geen onderscheid gemaakt worden. Ik denk dat gezond/beter worden een hogere prioriteit heeft dan het nemen van een  bubbelbad of het hebben van een ruimere kamer. Men moet het natuurlijk ook niet te luxe maken want daar kan dan ook weer misbruik van gemaakt worden. Mensen die onnodig langer in het ziekenhuis verblijven bijvoorbeeld.

Ik heb er nog eens over zitten nadenken! Moment dat we luxe gaan invoeren in ziekenhuizen voor mensen die het kunnen betalen, dan kunnen we net zo goed klassenstelsel gaan openen in het ziekenhuis. 1ste klas kamers, 2de klas kamers en 3de klas kamers echt voor de arme sloebers. Inderdaad zoals Kim zegt, dat heeft geen plaats in ons onderwijs en in onze zorg.
We moeten juist meer dan om het onderscheid weg te halen. We betalen allemaal geld voor de zorg. We betalen allemaal voor die dokters en die verpleegster, maar ik vind dat we dan ook allemaal recht moeten hebben op dezelfde luxe. En wie er meer luxe wilt, die moet maar of een hele goede vrouw/man hebben die aan zijn of haar bedje blijft om het te leveren of naar een privé-kliniek te gaan.
Het gaat niet om de zorg of om de arts/verpleegsters die je extra krijgt als je er meer voor betaald,
maar om bv een ruimere kamer of een tv op je kamer. Het is nu toch ook al zo dat als je internet
of een tv op je kamer wilt dat je daar dan extra voor moet betalen? Sommige mensen die in het ziekenhuis
liggen krijgen van hun vrienden of familie daar waar ze om vragen, bv speciaal drinken of wat lekkers,
en ik vindt dat het mogelijk moet zijn voor mensen die geen vrienden/familie hebben dat die dat extra's
ook moeten kunnen krijgen maar dan via het ziekenhuis.

Het is het begin van het herstel van het klassenstelsel.
Daarbij is er ook niet genoeg geld voor omdat overal te realiseren.
Je krijgt schevenogen, zeker met de nieuwe zorgverzekering waarin iedereen (gelijk) is.
Luxe in ziekenhuizen moeten beperkt blijven zodat iedereen er van kan profiteren.
Niet alleen iemand met een grotere beurs.
'Ik denk dat er al regelingen zijn voor mensen zonder familie.
Ik kan mij niet voorstellen dat we deze op een droogje leggen.
Hoezo is er niet genoeg geld om dat te realiseren, dat is toch het hele punt?
Als mensen alleen op een kamer willen liggen laat ze dan ook maar extra betalen of als ze persé
coolbest ipv goedkopere sinaasappelsap willen, prima, maar dan betalen ze daar ook maar extra voor.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Citaat van: Iwan op 31 mei 2009, 22:44:59
Citaat van: Tim Traas op 31 mei 2009, 22:35:14
Citaat van: Iwan op 31 mei 2009, 22:26:00
Citaat van: Tim Traas op 28 september 2007, 05:36:20
Citaat van: Kim op 21 september 2007, 20:47:09
Zowel in gezondheidszorg als in het onderwijs mag er geen onderscheid gemaakt worden. Ik denk dat gezond/beter worden een hogere prioriteit heeft dan het nemen van een  bubbelbad of het hebben van een ruimere kamer. Men moet het natuurlijk ook niet te luxe maken want daar kan dan ook weer misbruik van gemaakt worden. Mensen die onnodig langer in het ziekenhuis verblijven bijvoorbeeld.

Ik heb er nog eens over zitten nadenken! Moment dat we luxe gaan invoeren in ziekenhuizen voor mensen die het kunnen betalen, dan kunnen we net zo goed klassenstelsel gaan openen in het ziekenhuis. 1ste klas kamers, 2de klas kamers en 3de klas kamers echt voor de arme sloebers. Inderdaad zoals Kim zegt, dat heeft geen plaats in ons onderwijs en in onze zorg.
We moeten juist meer dan om het onderscheid weg te halen. We betalen allemaal geld voor de zorg. We betalen allemaal voor die dokters en die verpleegster, maar ik vind dat we dan ook allemaal recht moeten hebben op dezelfde luxe. En wie er meer luxe wilt, die moet maar of een hele goede vrouw/man hebben die aan zijn of haar bedje blijft om het te leveren of naar een privé-kliniek te gaan.
Het gaat niet om de zorg of om de arts/verpleegsters die je extra krijgt als je er meer voor betaald,
maar om bv een ruimere kamer of een tv op je kamer. Het is nu toch ook al zo dat als je internet
of een tv op je kamer wilt dat je daar dan extra voor moet betalen? Sommige mensen die in het ziekenhuis
liggen krijgen van hun vrienden of familie daar waar ze om vragen, bv speciaal drinken of wat lekkers,
en ik vindt dat het mogelijk moet zijn voor mensen die geen vrienden/familie hebben dat die dat extra's
ook moeten kunnen krijgen maar dan via het ziekenhuis.

Het is het begin van het herstel van het klassenstelsel.
Daarbij is er ook niet genoeg geld voor omdat overal te realiseren.
Je krijgt schevenogen, zeker met de nieuwe zorgverzekering waarin iedereen (gelijk) is.
Luxe in ziekenhuizen moeten beperkt blijven zodat iedereen er van kan profiteren.
Niet alleen iemand met een grotere beurs.
'Ik denk dat er al regelingen zijn voor mensen zonder familie.
Ik kan mij niet voorstellen dat we deze op een droogje leggen.
Hoezo is er niet genoeg geld om dat te realiseren, dat is toch het hele punt?
Als mensen alleen op een kamer willen liggen laat ze dan ook maar extra betalen of als ze persé
coolbest ipv goedkopere sinaasappelsap willen, prima, maar dan betalen ze daar ook maar extra voor.
Ik vind het totaal onrealistisch om ziekenhuizen te gaan verbouwen om grotere kamers te realiseren. Maar we moeten geen klassenstelsel invoeren. Er is vaak een winkeltje in het ziekenhuis.
Daar kunnen mensen het drinken kopen en spullen die ze nodig hebben.
Dat hoeft niet aan bed gebracht worden.
Want die luxe kunnen we ons niet veroorloven in het huidige zorgstelsel, omdat we al handen te kort hebben aan de bedden.

Iwan

Citaat van: Tim Traas op  1 juni 2009, 02:58:09
Ik vind het totaal onrealistisch om ziekenhuizen te gaan verbouwen om grotere kamers
te realiseren. Maar we moeten geen klassenstelsel invoeren. Er is vaak een winkeltje in het
ziekenhuis. Daar kunnen mensen het drinken kopen en spullen die ze nodig hebben.
Dat hoeft niet aan bed gebracht worden. Want die luxe kunnen we ons niet veroorloven
in het huidige zorgstelsel, omdat we al handen te kort hebben aan de bedden.
Waarom ziekenhuizen verbouwen?? Het gaat niet alleen over grotere kamer dus je niet teveel
op 1 punt fixeren, maar ook over internet of tv aan het bed, en om een TV-tje op te hangen het
hele ziekenhuis te gaan verbouwen vindt ik dan ook wel weer te ver gaan.
Als mensen graag op een 1-persoonkamer willen liggen, een telefoon, internetaansluiting
of tv bij hun bed willen, of ander eten/drinken vindt ik dat prima, in de meeste ziekenhuizen
kan dat al gewoon trouwens. Het gaat hier niet om het aanleggen van een golfparcour
en/of bubbelbad in de kamer van de patiënt.

Je hebt gelijkt als je zegt dat de patiënten ook gewoon hun krantje kunnen kopen in het winkeltje
in het ziekenhuis, maar we hebben het hier wel over mensen die in het ziekenhuis liggen en die niet
allemaal even goed ter been zijn. Ze kunnen natuurlijk met hun bed naar het winkeltje worden gebracht,
door 2 behulpzame broeders/zusters, maar waarom kan niet iemand het krant voor hun gaan halen?
Dan hoeft er niet met het bed gesleept worden en de broeders/zusters kunnen zich met hun 'gewone'
werkzaamheden gaan bezighouden.

In Nederland is momenteel 4,1% van de beroepsbevolking werkeloos, in de voorgaande periode
van drie maanden bedroeg de werkloosheid nog 3,9%, dat zijn zo'n 456.000 personen.
Zou het niet geweldig zijn om die mensen weer aan een baan te helpen? We spreken hier dan ook
van een Win-Win-situatie.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Van die 4,1% werkeloze, wie van hun zullen waarschijnlijk de middelen hebben om die luxe kamers te krijgen? In het ziekenhuis in Goes, Vlissingen, Bergen op Zoom, Breda enzovoorts is er allang draadloos internet. Dus men kan ook met een koptelefoontje en een laptop genieten van hun internet. In praktisch alle afdelingen zijn er televisies.
De onnodige extra luxe moet betaalt worden als eerste voordat het terug verdiend worden. Ook is het begin van een nieuw klassenstelsel. Dit is geen Win-Win-situatie, dit is terugdraaien naar het verleden.
En werkelozen kun je aan het werk zetten door bestaande ziekenhuis doen opknappen zodat ze 100% functioneel, schoon, netjes en aangepast zijn. Dat is belangrijker dan inbouwen van luxe! Dan ga je maar naar een privé-kliniek.

Nevyn

Ik ben het toch helemaal met Iwan eens. Als mensen meer willen betalen, moeten ze daar ook meer voor krijgen. Dat heeft niets te maken met een klassenstelsel..

Als jij bijv. meer lessen of meer avonden wilt kunnen sporten in een sportschool betaal je ook meer. Dan spreken we toch ook niet van een klassenstelsel? Waarom moet dat een probleem zijn in een ziekenhuis?

Daarbij is er sowieso al heel erg veel verschil in een ziekenhuis. Want jij zegt wel, die kunnen zelf naar het ziekenhuiswinkeltje, maar er liggen ook mensen die zo doodziek zijn dat ze die mogelijkheid niet meer hebben. Moeten wij die mensen die stervende zijn en hun laatste dagen vertoeven in het ziekenhuis niet toestaan dat ze hun laatste dagen op hun manier beleven? Uiteraard moeten ze dan meer betalen als ze bijv. digitenne willen. Wie zijn wij om bijv. de laatste dagen van een stervende te verpesten onder het mom van klassenstelsel?

Iwan

Citaat van: Tim Traas op  2 juni 2009, 08:05:42
Van die 4,1% werkeloze, wie van hun zullen waarschijnlijk de middelen hebben om die luxe kamers te krijgen?
Daarom spreek ik van een win-win-situatie, want die 4,1% werkelozen krijgen dan een baan en
ook zij kunnen dan voor €15,- euro extra een tv en internet op hun kamertje krijgen.

Citaat van: Tim Traas op  2 juni 2009, 08:05:42
In het ziekenhuis in Goes, Vlissingen, Bergen op Zoom, Breda enzovoorts is er allang draadloos internet. Dus men kan ook met een koptelefoontje en een laptop genieten van hun internet. In praktisch alle afdelingen zijn er televisies.
Precies, het is allemaal al mogelijk die extra luxe en in veel ziekenhuizen is het al standaard,
waarom jij daarom steeds wil gaan verbouwen is mij een raadsel.

Citaat van: Tim Traas op  2 juni 2009, 08:05:42
De onnodige extra luxe moet betaalt worden als eerste voordat het terug verdiend worden.
Ook is het begin van een nieuw klassenstelsel. Dit is geen Win-Win-situatie,
dit is terugdraaien naar het verleden.
Ik denk niet dat de ziekenhuizen in Goes, Vlissingen, Bergen op Zoom, Breda enzovoorts
het met je eens zijn dat zij teruggedraaid zijn naar het verleden.

Citaat van: Tim Traas op  2 juni 2009, 08:05:42
En werkelozen kun je aan het werk zetten door bestaande ziekenhuis doen opknappen zodat ze 100% functioneel, schoon, netjes en aangepast zijn. Dat is belangrijker dan inbouwen van luxe! Dan ga je maar naar een privé-kliniek.
Ik zeg niet dat ik werkelozen wil inzetten om in ziekenhuizen luxe in te bouwen,
ik zeg dat er inderdaad te weinig handen aan het bed zijn en dat er daarom best dingen zijn,
zoals eten rondbrengen of kranten bezorgen in het ziekenhuis of anders klusjes (manusjes van alles).
Die best gedaan kunnen worden door mensen die nu thuis zitten, daarmee kunnen de broeders en zusters
in het ziekenhuis weer de dingen doen waar ze voor zijn opgeleid.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Voor een sportschaal betaal je voor een activiteit, dat is niet voor spoedeisende hulp, operaties bedoeld om mensen te leveren.
Je kunt het mooi verkopen over de stervende, maar een herinvoering van een klassenstelsel blijft een herinvoering. De verantwoordelijkheid voor prettige laatste dagen ligt vaak tussen de stervende en gezin, familie of partner. Daar zal digitene of KPN niet veel aan verbeteren.
Ook de prijsberekening van 15 euro geeft al aan dat het te uur is voor mensen aan het sociaal minimum. Iemand in met een bijstand uitkering kan 30 dagen niet 15 euro (€450-) exclusief BTW waarschijnlijk kunnen betalen.

Dus iemand die iets meer centen in de beurs heeft krijgt een kamer met meer luxe en andere mensen die kunnen gewoon opgehokt worden met 6 man met een televisie boven de bed met maar 24 zenders of zo?
Ook de verbouwing is heel duidelijk. Want misschien hebben de meeste van jullie hier niet aan gedacht. Kamers voor 1 persoon zijn meestal voor stervende of zeer zieke mensen. Niet voor iemand die wat extra luxe wil.

Ziekenhuizen houden hun hoofd in vele gevallen net boven water. Er is te kort aan zorg. Het is aan ons allen om daar aan te gaan werken. Dan pas luxe in te bouwen of in te voeren.

Iwan

Citaat van: Tim Traas op  2 juni 2009, 16:37:58
Voor een sportschaal betaal je voor een activiteit, dat is niet voor spoedeisende hulp, operaties bedoeld om mensen te leveren.
Je kunt het mooi verkopen over de stervende, maar een herinvoering van een klassenstelsel blijft een herinvoering. De verantwoordelijkheid voor prettige laatste dagen ligt vaak tussen de stervende en gezin, familie of partner. Daar zal digitene of KPN niet veel aan verbeteren.
Ook de prijsberekening van 15 euro geeft al aan dat het te uur is voor mensen aan het sociaal minimum. Iemand in met een bijstand uitkering kan 30 dagen niet 15 euro (€450-) exclusief BTW waarschijnlijk kunnen betalen.

Dus iemand die iets meer centen in de beurs heeft krijgt een kamer met meer luxe en andere mensen die kunnen gewoon opgehokt worden met 6 man met een televisie boven de bed met maar 24 zenders of zo?
Ook de verbouwing is heel duidelijk. Want misschien hebben de meeste van jullie hier niet aan gedacht. Kamers voor 1 persoon zijn meestal voor stervende of zeer zieke mensen. Niet voor iemand die wat extra luxe wil.

Ziekenhuizen houden hun hoofd in vele gevallen net boven water. Er is te kort aan zorg. Het is aan ons allen om daar aan te gaan werken. Dan pas luxe in te bouwen of in te voeren.

Ik geloof dat deze discussie zinloos is geworden daar we het over totaal verschillende dingen hebben.
Ik heb het over tv's en internet bij het bed in het ziekenhuis en misschien een krantje en zorg op maat,
iets waarvan jij ook al hebt gezegd dat het allang mogelijk is in de meeste ziekenhuizen.
Jij bent over stervende mensen die geen operatie krijgen omdat ze niet zoveel geld hebben.

Ik weet niet wat voor middeleeuwse ziekenhuizen ze hebben in jouw provincie, maar hier is
een eenpersoonskamer ook beschikbaar voor patienten die wat privacy willen, althans in het
ziekenhuis waar ik heb gewerkt. Bovendien heeft studie uitgewezen dat een eenpersoonskamer
in een ziekenhuis is beter voor het contact en de communicatie tussen de patiënt en de arts.
(onderzoek gedaan door het  Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg)

CiteerVoor het onderzoek werd op de afdeling Urologie van het Erasmus Medisch Centrum
een arts gevolgd op haar rondes. De arts bezocht zowel patiënten in een vierpersoonskamer
als in eenpersoonskamers waarbij de gesprekken opgenomen werden en geanalyseerd.
Daaruit kwam naar voren dat de conversatie tussen arts en patiënt op een eenpersoonskamer
langer en intensiever is dan op een grotere kamer. De gemiddelde gesprekstijd bedroeg
4,6 minuten op een eenpersoonskamer tegenover 2,6 minuten op een vierpersoonskamer.

Volgens de onderzoekers durft een patiënt op een eenpersoonskamer ook meer vragen te stellen
terwijl hij of zij zich ook meer betrokken voelt bij de beslissingen en het hele zorgproces.
De arts heeft ook een meer empathische instelling. De onderzoekers willen nu bekijken
wat de verdere invloed van kleine kamers is op de tevredenheid bij patiënt en personeel.


Je kunt de toekomst niet tegenhouden, in de zorg is de trend om de patiënt als individu te zien ingezet
en deze zal gelukkig niet meer te stoppen zijn. Patiënten krijgen de zorg die voor hun persoonlijk
het beste is,
ipv het oude, waar jij schijnbaar aan wilt vasthouden) het patiënt als object zien.
Elk object is gelijk dus elke patiënt is gelijk, dus elke patiënt moet gelijk worden behandeld.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."