Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Komt het ooit nog goed met de PvdA?

Gestart door Iwan, 10 april 2007, 20:50:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Komt het ooit nog goed met de PvdA?

Nee, de partij heeft zijn beste tijd gehad.
1 (20%)
Ja natuurlijk, dit is een tijdelijke dip.
4 (80%)

Totaal aantal stemmen: 2

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Oudkerk: hef de PvdA op!

PvdA-prominent Rob Oudkerk wil geen leider worden van zijn partij.
Sterker nog: hij adviseert de partij maar helemaal op te doeken.

Dat zei hij dinsdag in het programma De Peiling van RTV Noord-Holland.
Hij is niet geïnteresseerd in een partij ,,die eerst voor zichzelf moet zien uit te vinden
wat de sociaaldemocratie nog voor dit land kan betekenen
".

De oud-wethouder van Amsterdam is overigens wel een van de favoriete opvolgers van Job Cohen
in de poll die het programma heeft gehouden. Oudkerk denkt dat Diederik Samsom
tijdelijk fractievoorzitter wordt, die dan enige tijd daarna de functie overdraagt aan Lodewijk Asscher.

,,Mijn advies aan de PvdA is: hef jezelf op, maak er een mooie nieuwe sociaal-liberaal-progressieve partij
van en tegen de tijd dat het zover is, ben ik weer bereid om mee te doen
", aldus Oudkerk.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik snap niet dat het altijd oud politici zijn, of politici die over hun hoogtepunt heen zijn die meteen tot opheffen van de partij oproepen.
Zo'n drie jaar geleden riep Hans Wiegel nog op om de VVD op te heffen, want het zou toch nooit meer wat worden met die partij
en prompt hebben we na de daaropvolgende verkiezingen een premier van de VVD. Nu wil Oudkerk de PvdA opheffen om er een
D66-achtige partij van te maken. Ik denk dat er voor de PvdA te weinig te winnen is in het midden, waar het CDA en D66 al zitten.
De PvdA moet naar links en het realistische alternatief zijn van de SP, die stemmen moeten ze terugwinnen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Of het ooit nog goed komt met de PvdA hangt voor een groot gedeelte af van wie de opvolger van Job Cohen als partijleider wordt.
Samsom heeft de beste kaarten, maar zijn arrogantie en korte lontje kunnen zijn achillespees blijken.
Albayrak zal, hoewel zij een vrouw is wat een enorm pluspunt is bij de PvdA als het gaat om de strijd om het leiderschap,
geen schijn van kans maken tegen Wilders en de PVV-ers in de kamer. Ze zullen haar contact aanvallen op haar
dubbele nationaliteit en ook het ontkennen/goedpraten van de Armeense genocide zullen ze haar voor de voeten werpen.
Martijn van Dam had in de 'wereld draait door' vorige week al moeite om zich staande te houden tegenover Mathijs van Nieuwkerk.
In de politieke arena zal hij een tweede Cohen blijken en compleet ondersneeuwen.
Ronald Plasterk is te veel D66 en heeft te weinig uitstraling om de PvdA te leiden.
Ik vermoed dat Samsom de opvolger zal zijn van Job Cohen, en dat is waarschijnlijk ook deze beste keuze bij gebrek aan beter.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."