Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Welk Boek lees je nu?

Gestart door Iwan, 21 november 2006, 12:44:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Metu

Ik ga beginnen aan Hersenschimmen van J. Bernlef

Kim

Ik was twaald en fietste naar school
Sabine Dardenne


ZEER ontroerend!  :(

Iwan

De Bachmayer Coup - Tim Traas
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Afschuwelijk wat Maria allemaal heeft meegemaakt maar haar schrijfstijl beviel me niet echt.
Ondanks de opstellerige schrijfstijl toch een boek die ik aan kan raden, want je krijgt werkelijk een heel ander beeld van loverboys na het lezen van haar ervaringen. Onbegrijpelijk dat zoiets in Nederland gebeurt. In Zwolle notabene!

Ik lees nu: Shopaholic

bertus

God is niet groot - Christopher Hitchens (non-fictie)

Kim


Kim


Kim



Nu bezig met Engelse versie van "Er zitten joden in mijn huis"

Kim

Meisje met de 9 pruiken   :'(

jaantje


StarLight



Ontsnapt uit de hel - Samira Bellil

Samira Bellil (1973-2004) groeide op in een probleemgezin waar haar brute vader de scepter zwaaide. Ze leefde grotendeels op straat en werd als puber meerdere malen het slachtoffer van groepsverkrachtingen. Schuldgevoel en walging, verwijten van haar familie en geroddel op straat deden haar vluchten in drugs en alcohol. Verbitterd gaf Samira de maatschappij de schuld van alles wat haar was aangedaan.
Vijftien jaar later, met zes jaar therapie achter de rug, vond Samira eindelijk de moed om haar verhaal te vertellen. Haar schokkende getuigenis laat zien hoe seksueel geweld aan de orde van de dag is in de Parijse buitenwijken, waar het recht van de sterkste geldt. Samira Bellil schreef Ontsnapt uit de hel om andere vrouwen die het slachtoffer zijn geworden van verkrachting te steunen en hun te laten zien dat het mogelijk is een nieuw leven op te bouwen. Ze trotseerde met dit boek het risico bedreigd te worden omdat ze de wet van de stilte en de taboes van de buitenwijken doorbrak.

Samira Bellil werd geboren te Algiers, maar groeide op in Parijs. Zij was een fervent activiste voor de beweging Ni Putes Ni Soumises (geen hoeren, geen slavinnen), die zich inzet voor de rechten van vrouwen in buitenwijken. In september 2004 overleed zij aan maagkanker.
Wij zijn zeer dankbaar dat wij in de gelegenheid zijn geweest om Samira te ontmoeten, toen ze bij het verschijnen van haar boek Ontsnapt uit de hel voor een paar dagen Nederland bezocht. We hebben haar leren kennen als een sterke, warme, bijzondere vrouw, die met passie kon vertellen over wat haar zo hartstochtelijk bezighield.

Met Ontsnapt uit de hel schreef Samira een spraakmakend boek over het leven in de buitenwijken van Parijs, waar moslimmeisjes hun leven niet zeker zijn en vaak ten prooi vallen aan groepsverkrachtingen en ander geweld.
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

mary-kate






Ik ga er nu aan beginnen ik ben benieuwd hoe die is
Life can be so beautyfull
so follow your heart

StarLight



Heel goed boek maar wel heel erg moeilijk te lezen!
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

Kim


Kim

Citaat van: Kim op  4 april 2009, 19:46:02
Blauw water!  :D
Boek is uit, mijn god wat was dat spannend!!!!  :o

StarLight



Ik was pas Dertien van Lea Saskia Laasner
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

mary-kate




Ben er nu mee bezig
Soms erg verwarrend wand soms over het nu en dan weer over toen die Peter klein was. Maar toch weer zo boeiend dat ik er toch maar weer meedoor ga wand af en toe heb ik de neiging om het weg te leggen
Als het weer over de schietpartij gaat dan zit ik er weer helemaal in
Heb er nog geen idee welke kant het uitgaat wat ik meestal toch wel snel heb
alleen nu niet  :-\
Komt nog wel hoop ik
Life can be so beautyfull
so follow your heart

mary-kate

Ben nu met 2 boeken bezig  :-\  ;)
M'n collega kwam met een boek en ze zei die MOET je lezen!!!!!!!!
Die is echt super goed.Nou ik ben er nu in bezig wand die moest ze weer terug geven maar gaf het eerst snel ff aan mij
Het heet schaduw zuster van simone v/d vlucht als ik het goed heb
Ja het ligt boven zal straks ff kijken. In iedergeval de zelfde schrijfster als de reunie en die is ook super goed ook een aanrader.
Life can be so beautyfull
so follow your heart

StarLight

Ik was pas dertien - Lea Saskia Laasner
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

mary-kate

Heb vandaag het boek van Simone van der vlugt uit gelezen.Schaduw zuster
Een erg mooi boek zeker een aanrader
Nu ga ik weer verder met 19 minuten daar was ikeigenlijk mee bezig maar deze kreeg ik te leen dus die maar snel eerst uit gelezen dan kan die ook weer terug naar de eigenaar  :)
Life can be so beautyfull
so follow your heart