Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Jongeren gooien man in water in Amsterdam

Gestart door Iwan, 25 mei 2007, 09:59:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM - Drie jongeren hebben in de nacht van woensdag op donderdag in Amsterdam
een 38-jarige man in het water geduwd en hem daar een tijd lang laten rondzwemmen.

Een woordvoerster van de politie bevestigde vrijdag een bericht hierover in De Telegraaf.

De man was met zijn vriend buiten de deur geweest en liep 's avonds alleen naar huis. In de buurt
van het Rembrandtpark in Amsterdam-West duwden de drie mannen hem in de rug. Ze trokken
zijn bloes van zijn lichaam en sleurden hem het park in. Daar gooiden ze hem in het water.

Het drietal bleef langs de kant staan en bekogelde het slachtoffer met takken. Hij was erg bang
en durfde niet uit het water te klimmen. De man heeft verklaard dat de jongeren pas op de vlucht sloegen
toen twee uur later een auto voorbij kwam rijden.

Homo
Het slachtoffer is homo. De politie kan niet zeggen of de mishandeling daarmee te maken heeft,
maar sluit dat niet uit. De man raakte niet gewond. "Hij is wel enorm geschrokken en emotioneel
zeer aangedaan
", aldus de politiewoordvoerster.



Ã,©nu.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

En nu hetzelfde bericht (althans een bericht over dezelfde gebeurtenis) zoals de Telegraaf het brengt.

In elkaar geslagen en daarna uren in water laten zwemmen
Marokkanen-terreur homo


Marokkanen gooien homo in het water


AMSTERDAM - Drie Marokkaanse jongeren hebben een 38-jarige Amsterdammer gisternacht
in elkaar geslagen en daarna onder dwang urenlang in het water van het Rembrandtpark in de hoofdstad
laten zwemmen, terwijl ze stokken en takken naar hem gooiden.

"We waren bij mijn moeder eten en ik ging vast naar huis. Mijn partner Alexander bleef nog even
en toen hij rond half één naar huis liep, werd hij bij het park tegen de grond gewerkt door drie
Marokkaanse jongens
", vertelt Jeroen Bulterman.

Vervolgens werd Alexander het park ingesleurd, waarbij zijn bovenkleding van zijn lijf werd gerukt en hij
in één van de grote vijvers werd gegooid. "De jongens bleven aan de kant staan en gooiden takken en
wat ze voor handen hadden naar hem toe. Mijn vriend moest in het pikdonker proberen alles te ontwijken
en wonder boven wonder is hij niet geraakt.
"

Doodsangst
Het slachtoffer is volledig ingestort. "Hij heeft echt doodsangsten uitgestaan, want hij hoorde het trio
in het Arabisch praten en dacht dat ze het ergste nog met hem voor hadden. In zijn beleving heeft Alexander
twee uur rondgezwommen, tot een auto met groot licht dicht bij de plek arriveerde. De jongens schrokken
daar zo van dat ze op de vlucht sloegen
", aldus Jeroen.

Politiewoordvoerster Sita Koenders bevestigt het verhaal. "Het is een laffe actie en we zijn een diepgaand
onderzoek gestart. We kijken welke reden er achter deze misselijke mishandeling zit en kijken ook of er sprake is
van discriminatie.
"

Jeroen zegt niet te weten of het incident te maken heeft met het feit dat Alexander homo is.
"Misschien zijn er meer mensen die de afgelopen tijd iets soortgelijks hebben meegemaakt
en geen aangifte hebben durven doen. Ik roep hen op dat alsnog te doen, zodat de politie
over nog meer informatie beschikt in hun speurtocht naar de daders.
"



Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."