Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Rel om schorsen juf na dragen hoofddoek

Gestart door Iwan, 25 juni 2007, 14:48:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

ROERMOND - Een gedragsdeskundige en een verpleegkundige hebben maandagochtend
de leerlingen van groep 8 van de Montessorischool in Roermond opgevangen, die overstuur waren geraakt
na het schorsen van hun juf. Dat heeft directeur directeur Chrit Achten van de Stichting
Samenwerkingsbestuur Primair Onderwijs Roermond (SPOR), waar de school onder valt, maandag verklaard.

Naar eigen zeggen mag de leerkracht geen les meer geven, nadat ze vorige week woensdag een hoofddoek
voor de klas had gedragen om voor meer tolerantie te pleiten. Vrijdag werden de kinderen van groep 8
tijdelijk in de gymzaal opgesloten, omdat ze totaal overstuur waren door de plotse afwezigheid van hun juf,
bevestigen ouders.

Volgens Achten zijn tegen de leerkracht ââ,¬Å¾ordemaatregelenââ,¬Å" genomen omdat zij een gedragscode
had overtreden door ââ,¬Å¾uit de school te klappenââ,¬Â tegen buitenstaanders, onder wie de media.
Hij ontkent dat het dragen van de hoofddoek met het lesverbod te maken heeft.

Juf Ellen vertrekt komend schooljaar naar Eindhoven, waar ze les gaat geven. Op de valreep mag ze
geen les meer geven aan de Roermondse school. Toen de schoolleiding haar afwezigheid vrijdag verklaarde
met de woorden dat er ââ,¬Å¾iets ergs met haar gebeurd wasââ,¬Â, raakten veel kinderen in paniek.
Om te voorkomen dat ze de straat op zouden rennen, werden ze in de gymzaal gehouden
tot de opgetrommelde ouders hen kwamen ophalen, luidt de lezing van ouders.

Maandag zijn de plooien weer gladgestreken, zei Achten.
ââ,¬Å¾De leerlingen zitten na de gesprekken maandagochtend weer goed in hun vel.ââ,¬Â
Afgesproken is dat ze deze week nog een keer hun juf Ellen mogen zien.

De scholieren van de school zijn vanmogen een uur lang in gesprek geweest met twee deskundigen van de GGD.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vind het belachelijk dat de school zo'n paniek heeft gezaaid onder de leerlingen door te zeggen
dat er iets ergs was gebeurd met de lerares.

Als ze ontslagen is omdat ze in een hoofddoek voor de klas is verschenen vind ik dat schandalig,
ze droeg immers die hoofddoek niet altijd, maar snap niet precies wat de lerares wilde bereiken met haar actie.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."