Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Canadees meisje kan bevallen van zus of broer

Gestart door Iwan, 3 juli 2007, 21:39:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Een zevenjarig meisje uit Canada heeft een ongewoon cadeau gekregen van haar moeder. Het meisje kan
zelf geen kinderen krijgen, maar met door haar moeder gedoneerde eitjes zou dat in de toekomst wel kunnen.

De Canadese vrouw heeft een paar van haar eitjes laten invriezen. Als haar dochter de eitjes zou willen
en mogen gebruiken, dan zou ze het leven schenken aan haar eigen halfbroer of -zus.
Dat meldt de BBC vandaag.

Zorgwekkend
Volgens critici is de actie van de 35-jarige moeder, die is gepresenteerd tijdens een vruchtbaarheidsconferentie
in Lyon, zeer zorgwekkend. De geestelijke gezondheid van het nog ongeboren kind zou reden zijn
tot grote zorg.

Maar de doktoren van het McGill Reproductive Center in Montréal, die de eitjes oogsten en invroren,
noemden de donatie een teken van echte moederliefde. Ook, zeggen zij, is het aan het meisje
en haar toekomstige partner om te besluiten of ze de eitjes gebruikt of niet.

Turner syndroom
Het meisje in kwestie - Flavie Boivin - heeft het Turner syndroom, een aangeboren afwijking waarbij
in de meeste gevallen maar één geslachtschromosoom werkzaam is. Door de afwijking, die één keer
in de 2500 gevallen voorkomt, kan Flavie niet op natuurlijke wijze zwanger worden.

Flavieââ,¬â,,¢s moeder Melanie ging zelf op zoek naar een manier waarop zij haar dochter kon helpen.
Uiteindelijk kwam ze terecht bij professor Seang Lin Tan en zijn team, die in de kliniek in Montréal
eitjes invriezen voor kankerpatiënten en vrouwen die het krijgen van kinderen willen uitstellen.




Ã,©elsevier.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vindt het heel onnatuurlijk, dat is het invriezen van eitjes natuurlijk sowieso,
eigenlijk alles aan de hedendaagse mens is onnatuurlijk.
Vraag me af waarop die artsen baseren dat de geestelijke gezondheid van het ongeboren kind
een reden tot grote zorg is? Dat risico lijkt me niet groter dan elk andere kind dat op dezelfde wijze
verwekt en geboren wordt. Persoonlijk vindt ik dat er niet zoveel mis is met wat de moeder en dochter doen,
het is immers niet zo dat er bv een eicel bevrucht wordt door een zaadcel van een familielid
waardoor het inteelt zou zijn. De toekomstige vader kan beslissen of hij het er mee eens is
als de tijd daarvoor is en de moeder draagt het kind, dus ze hebben beiden een grotere band
met het kind dan de donor van de eicel.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Ik vind het een heel mooi gebaar van de moeder om dit voor haar kind te doen.
En hoe kan een doktor nu al zeggen ongerust te zijn over de geestelijke toestand van het nog ongeboren kind?
Hoeveel kinderen weten niet eens wie hun vader is omdat hij/zij via zaaddonorschap geboren worden?
Dan is het toch dacht ik beter op deze manier geboren worden en gewenst in een liefdevolle omgeving en later uitgelegd krijgen waarom dat op die manier is gegaan. Ik persoonlijk denk niet dat als een kind weet waarom het op deze manier geboren is, er veel schade van ondervind, maar ja ik ben geen psygoloog  *G
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************