Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Kinderen slecht voor milieu

Gestart door Iwan, 13 juli 2007, 17:53:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM - De milieuactivisten bemoeien zich nu ook al met het aantal kinderen
dat je zou mogen krijgen. Britse 'greenfreaks' vertellen ouders nu dat twee kinderen
toch echt wel genoeg is, omdat ze toch alleen maar energie verbruiken en de boel vervuilen.

Het geboortecijfer in Groot-Brittannië rijst de pan uit en volgens vruchtbaarheidsexpert John Guillebaud
van de universiteit van Londen is het gebrek aan seksuele voorlichting op scholen de oorzaak:
"De bevolking is sinds 1950 met twintig procent toegenomen, dat zijn 300.000 mensen per jaar."

Niet iedereen is het met de milieuactivisten eens. Ian Timaeus, professor aan de London 'School of Hygiene'
vindt het idee belachelijk: "Je kunt niet van mensen eisen dat ze bij twee kinderen stoppen.
Bovendien zijn er genoeg gezinnen die maar één kind, of zelfs geen kinderen hebben
", meldt de Daily Mail.




©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

greenfreaks zijn slecht voor het milieu

Iwan

Tja de mens is niet goed voor het milieu,
nog even en de 'greenfreaks' doen een oproep om massaal zelfmoord te plegen, das goed voor het milieu.
(mits je op milieu-vriendelijke manier zelfmoord pleegt)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - De Natuurwinkels en Ekoplaza weigeren, na herhaaldelijke oproepen
van Nederlandse milieudiensten, de koel- en vriesvakken in de vestigingen af te dekken.
De ecologische formules stellen dat in dit geval het economische gewin zwaarder weegt dan energiebesparing.

De biosupermarktketens negeren volgens De Volkskrant al drie jaar de oproep van de Milieudiensten
van Amsterdam en Rijnmond om de koelingen af te dekken, waarmee de CO2-uitstoot 30 procent lager
kan uitvallen.
 
30 procent besparen
De Raad van State bepaalt half september of een deur voor het koelvak verplicht wordt.
Ketens als Jan Linders en Deen zijn op vrijwillige basis al begonnen met het afdekken van de koelingen.
De Natuurwinkels zijn echter afhoudend. 'Je zou denken dat aan ecologische supermarkten goed
uit te leggen is dat energiebesparingen van 30 procent goed zijn, maar ze blijven weigeren
om de koelvakken van deuren te voorzien
', zegt Patrick Teunissen van de Milieudienst Amsterdam.
 
Nadelig
'Deuren of platen voor het koelvak remmen de verkoop', reageert formulemanager Marc Koetsier
van de Natuurwinkels. 'Energiebesparing is natuurlijk sympathiek, maar als consumenten daardoor
minder producten uit het schap pakken, is dat nadelig voor de winkelier.
'
 
Omloopsnelheid daalt
Initiator Jos Kamphuys van Ekoplaza ziet evenmin brood in afgedekte koelingen.
'Het milieuvoordeel is evident, en ook de kostenbesparingen op je energierekening zijn aanzienlijk.
Maar ik durf het niet aan vanwege het omzetverlies
', aldus Kamphuys, die stelt dat een test
in één van de winkels zijn gelijk bewijst. 'Ik heb in het verleden in één van mijn goedlopende winkels
geëxperimenteerd met een dicht schap. Het was niet vol te houden.
De omloopsnelheid van producten in dat ene schap daalde aanzienlijk.
'



© distrifood.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."