Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Allochtonen hebben buik vol van buitenlanders

Gestart door Metalholic, 30 oktober 2007, 12:37:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Metalholic

Ali, Stanley en Mohammed zijn ontevreden over het grote aantal buitenlanders in hun wijk. Waarom al die islamitische slagerijen, belhuizen, Turkse bakkers en moksi meti afhaalchinezen in de straat? Wat is er mis met de keurslager, groenteboer en warme bakker? Waarom al die schotelantennes aan de gevel, terwijl de campingzender gewoon vrij te ontvangen is. En waarom is die katholieke kerk ingeruild voor de moskee. Kan het allemaal niet een beetje minder met die invloed van buitenaf? Dit is Nederland, en dus willen Ali, Stanley en Mohammed graag naast een Nederlander wonen. Jawel, u leest het goed, Ali, Stanley en Mohammed discrimineren er op los. Met name Turken zijn de allochtonen spuugzat. Maar liefst 73 procent van de Turken vindt dat er teveel buitenlanders in hun straat wonen, terwijl van de autochtonen ââ,¬Ëœslechtsââ,¬â,,¢ 58 procent hier zo over denkt. Van de Marokkanen en Surinamers vindt 53 procent dat het aantal buitenlanders in hun straat te hoog is. En dat heeft niet alleen een negatief effect op de huizenprijs, maar ook de leefbaarheid in de stad neemt flink af. Namens de Surinaamse, Turkse en Marokkaanse gemeenschap dan ook het verzoek aan staatssecretaris Albayrak om de grenzen op slot te doen. Potdicht, die grenzen, want vol=vol!

geenstijl.nl

Nevyn

Ik ben het er niet mee eens.
Ik vind het echt een kutbericht, maar goed, wat verwacht je van Geenstijl!

Heb geen zin om verdere uitleg te geven, hier valt mijn mond van open.

TimT

Inderdaad ik vind dit een bericht met een nieuws gehalte of maatschappelijk gehalte van een dronken aardbei!
Ik vind dat dit thuis hoort in de babbelbox en niet bij Mens & Maatschappij.
Want dit voegt 0% toe aan het topic,   

Iwan

Ik kan me er opzich wel iets bij voorstellen,
mensen hebben nu eenmaal een soort angst voor het onbekende en onbekend maakt onbemind.
En de ene allochtoon is de ander niet, ze komen allemaal uit verschillende landen en ook zij begrijpen
lang niet alle gebruiken van de ander. Voor veel mensen die zich in Nederland hebben gevestigd
zijn mensen uit andere landen dan hun eigen die zich ook in Nederland hebben gevestigd net zo 'vreemd'
als de nieuwe nederlanders voor de autochtone Nederlanders. Als een turkse familie in Nederland komt wonen
moeten ze zich aanpassen aan Nederlanders en dan krijgen ze ineens ook nog een buurman uit Angola waar ze
zich ook weer aan moeten aanpassen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

dat wordt dus +40 zetels voor Geert Wilders als ik dat zo lees  *G

TimT

Inderdaad dit soort berichten zijn letterlijk een goeie inkop voor mensen zoals Geert Wilders of rita Verdonk!

Iwan

Citaat van: TimT op 18 november 2007, 03:40:40
Inderdaad dit soort berichten zijn letterlijk een goeie inkop voor mensen zoals Geert Wilders of rita Verdonk!
Zij, Wilders en Verdonk, kunnen er wellicht baad bij hebben als ze het uitspelen,
maar het bericht is niets meer dan logica. Mensen zijn niet bang voor andere mensen
omdat ze de benaming Marokkaans, Belgisch, Duits of Turks hebben, maar omdat ze zijn opgevoed
in een andere cultuur. Het is niet de benaming die ze bang maakt, maar onbegrip voor elkanders
gewoonten en omgangsvormen. Het is een typisch Geenstijl bericht vanwege het taalgebruik
en het generaliseren, niet vanwege de uitkomst van het onderzoek. Geenstijl formuleer het
populistisch maar dat doet niets af aan de uitslag van het onderzoek. Dit onderzoek geeft,
voor mij, juist aan dat autochtone Nederlanders en Nederlanders van allochtone origine
niet zoveel van elkaar verschillen, beiden zijn bang voor wat ze niet begrijpen. Dat is toch
een hoopvol lichtpuntje dat wij in alles wat ons verschillend maakt toch ook zo gelijk zijn.
Nu nog een manier vinden om het onbegrip voor 'vreemde' culturen weg te nemen en meer
aandacht leggen op dat wat ons verbind en niet op wat op verscheid van elkaar.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - Een groep verontruste opiniemakers onder leiding van televisiemaker
Prem Radhakishun doet een oproep om overlast veroorzakende jongeren met een Marokkaanse
achtergrond tot de orde roepen. De oproep is gericht aan alle Nederlanders, met name
die van Marokkaanse afkomst, staat te lezen in een open brief in Spits.

Voor de opstellers van de brief, onder wie zich vooral Nederlanders met Marokkaanse
roots bevinden, is 'de maat vol'. Zij schrijven: "De betreffende jongeren gedragen zich
niet Marokkaans of islamitisch, maar gewoonweg beestachtig. Ze menen door middel
van onaangepast, bedreigend en intimiderend gedrag, gepaard gaan met geweld,
de maatschappij te moeten ontregelen.
"

Radhakishun is zelf meermaals bedreigd door groepen allochtone jongeren.



CiteerIngezonden brief Prem Radhakishun

Geachte mede-Nederlanders

Ondergetekenden zijn Nederlanders die zich de afgelopen jaren hebben verzet tegen de stigmatisering
van een bepaald deel van onze Nederlandse bevolking, namelijk de Nederlanders van Marokkaanse afkomst.
De afgelopen jaren is het debat op het scherpst van de snede gevoerd, steeds met één doel:
het wegnemen van barrières en hindernissen die een gelijkwaardige positie van Nederlanders
van Marokkaanse afkomst belemmeren. Deze strijd is op veel fronten succesvol. De participatie
van Nederlanders van Marokkaanse afkomst in alle geledingen van de maatschappij neemt toe.
Wij zijn ervan overtuigd dat er een gouden generatie aankomt, die Nederland mooier en beter zal maken.

Helaas blijft er een aantal Nederlanders van Marokkaanse afkomst dat het licht nog niet gezien heeft.
Dit zijn meestal jongeren, die menen door middel van onaangepast, bedreigend en intimiderend gedrag,
gepaard gaand met geweld, de maatschappij te moeten ontregelen. Ze doen met dit gedrag zichzelf
en de zaak van de emancipatie van Nederlanders van Marokkaanse afkomst geen goed. Deze jongeren
schuilen steeds vaker onder de paraplu van ââ,¬â,,¢stigmatisering van Marokkanenââ,¬â,,¢ om hun gedrag te vergoelijken.
Dat is ten onrechte, aangezien dit soort gedrag totaal niet aansluit bij de geleverde strijd voor gelijkwaardigheid.
Er zijn thans genoeg mogelijkheden en kansen om uit de verdrukking te komen. Dat er geen buurthuis is,
moet zeker worden aangekaart, maar dat is geen reden om op straat mensen te bedreigen, te mishandelen
of te beroven. Een buurthuis is ook geen noodzakelijkheid om zelf te bouwen aan je toekomst.
Dat sommige media in veel gevallen onjuist, hetzerig of onheus berichten klopt, maar dat is geen reden
om iedere cameraploeg aan te vallen, te intimideren of te bedreigen, omdat er ook media zijn
die met de juiste intenties het nieuws dat ook deze groepen jongeren aangaat willen verslaan.

Wij roepen hierbij alle Nederlanders, met name die van Marokkaanse afkomst, op om aan dit gedrag
van deze jongens op straat een einde te maken. Spreek ze aan, geef hun gedrag door aan de politie,
getuig tegen ze. Want alle Nederlanders, ongeacht hun ras, seksuele voorkeur of geloof,
hebben last van deze onruststokers. Het zijn geen Marokkanen, het zijn hier geboren en getogen
Nederlanders, die doorgeslagen zijn. Wij, de Nederlandse maatschappij in totaliteit,
moeten er wat aan doen, om ook die gouden generatie van Nederlandse jongeren van Marokkaanse afkomst,
die als merendeel wel slaagt het gevoel te geven dat Nederland ook van hen is en niet zonder hen kan.
Moskeeën, jongerenverenigingen en allerlei andere maatschappelijke organisaties die keihard
hun best doen dit afgegleden deel van de Nederlandse jeugd van Marokkaanse afkomst te bereiken,
voelen zich in hun strijd in de steek gelaten. Zij worden in de maatschappij helaas geassocieerd
met deze randgroepen, wanneer die weer in het nieuws komen vanwege hun crimineel en overlastgevend gedrag.
Maar juist deze hardwerkende organisaties die vaak ook met de handen in het haar zitten,
hebben alle hulp van de gehele samenleving nodig. Ze worden te vaak aangesproken op het gedrag
van deze randgroepjongeren die onze maatschappij frustreren, terwijl zij ook gecomplimenteerd
mogen worden voor hun inspanningen om deze ontspoorde jeugd op het rechte pad te krijgen.
De betreffende jongeren gedragen zich niet Marokkaans of islamitisch maar gewoonweg beestachtig.
Ze moeten tot de orde worden geroepen door de politie, ouders, schoolbegeleiders,
maatschappelijke organisaties en alle vertegenwoordigers van de overheid, maar bovenal
door de gehele samenleving, die van alle Nederlanders is, dus óók van de Nederlanders van Marokkaanse afkomst.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."