Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Wat is jouw prachtbuurt van je dromen?

Gestart door TimT, 18 november 2007, 04:06:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat zou jij ideaal vinden aan je droomwijk bijvoorbeeld?  

Een lijnverbinding naar een winkel/shop centrum in de buurt.
1 (20%)
Ik hou van heel veel groen en natuur in een wijk.
3 (60%)
Oude bijna monumentale huizen (of replica's).
1 (20%)
Ik zou graag aan een gracht willen wonen.
2 (40%)
Een wijk waar zo min mogelijk verkeer door kan zodat kinderen kunnen buiten spelen.
1 (20%)
Een vijver met een paar eendjes.
0 (0%)
Een straat met een buurtcomité.
0 (0%)
Een straat vol met cultuur.
1 (20%)
Een wijk waar alle huizen voldoen aan de nieuwste duurzame normen.
0 (0%)
Ik verzin zelf liever mijn droom wijk.
1 (20%)

Totaal aantal stemmen: 5

TimT

Wat is in jouw ogen de ideale wijk van de toekomst?


Sinds we in Nederland steeds meer hebben over prachtwijken, gaan we nu hebben over jullie prachtwijk. Wat zou in jullie ogen de idealen wijken zijn. Waar jij in zou willen wonen? Naast de standaard woningbouw heb ik ook bij de poll diverse mogelijkheden open gelaten, waaruit je kunt kiezen wat jij graag zou zien in een moderne nieuwbouw wijk.
Dus de vraag is... Wat is jouw prachtbuurt van je dromen!
Je mag maximaal 2 keer stemmen op iets. Omdat je natuurlijk vaker iets wil dan één keer, heb ik daarom besloten mensen 2 keer het stemrecht te gunnen.

Nevyn

Ik houd van veel groen en monumentale gebouwen.
Ook zou ik in mijn buurt veel cultuur willen hebben en een plaats waar mijn kinderen veilig kunnen spelen.

bigfoot

Ik woon heel men leven al in het centrum van een dorp en dat is eideaal alles lekker dicht bij ;D

mijn droombuurt is een buurt met luxe huizen waar alle huizen anders zijn.

Dity

Ik zou graag aan een gracht willen wonen of in een wijk met veel groen
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Een lijnverbinding naar een winkel/shop centrum in de buurt.
Een wijk waar zo min mogelijk verkeer door kan zodat kinderen kunnen buiten spelen.


Heb bij mijn keuze gekeken naar de omstandigheden waar ik zelf in ben opgegroeid,
veel groen en natuur ben ik gewent net als vijvers (water) met eenden, dus dat staat niet bovenaan mijn lijstje.

Een goede verbinding met winkels en winkelcentra hebben we niet echt, dus dat zou ik wel graag willen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Citaat van: Dity op 22 november 2007, 23:35:48
Ik zou graag aan een gracht willen wonen of in een wijk met veel groen

Citaat van: TimT op 23 november 2007, 02:49:32
Kijk we komen ergens. Maar dit is de prachtwijk van je dromen. Wat zou je nog meer willen in zo wijk? Laat je fantasie gaan.

Als ik aan een gracht zou wonen, zou ik overdag toch veel bootjes voorbij willen zien komen.
Hekjes langs de kant van de kade, want je ziet alleen maar van die hele lage drempeltjes en daar zou ik als ik moest parkeren zo overheen gaan met als gevolg een beste plons  ;D

In een wijk met veel groen toch een snelheidsbeperking wat betreft auto's of als het even kan helemaal geen auto's. En veel speelgelegenheid voor kinderen, zodat die overdag weer lekker buiten kunnen spelen en niet voor de pc zitten te gamen.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Nevyn

ik houd van grote landhuizen. Dus geen rijtjeshuizen, al is dat wel erg gezellig :)
Qua prijs, vind ik dat het wel aan de hoge kant mag zijn. Maar er moet een regeling zijn dat iedereen het zou moeten kunnen kopen.

Mijn droomwijk is een dure wijk! Met veel groen en rijke, goedopgeleide mensen :) Minder goed opgeleide mensen zijn in mijn buurt ook van harte welkom, als het maar geen 'Flodders' zijn, haha