Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Dierenwelzijn

Gestart door Iwan, 4 februari 2008, 20:27:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Er moet een verbod komen op wilde dieren in circussen

Eens, .....
3 (37.5%)
Oneens, ......
2 (25%)
Geen Menin.
3 (37.5%)

Totaal aantal stemmen: 6

Iwan

Er komt op korte termijn toch geen verbod voor het houden van wilde dieren in circussen.
Tijdens een overleg maandag in de Tweede Kamer over dierenwelzijn trok de grootste oppositiepartij
SP haar steun in voor een dergelijk verbod, waarmee een meerderheid wegviel.

De PvdA kwam vorige week met het plan om het houden van onder meer leeuwen en tijgers
in het circus zo snel mogelijk te verbieden. CDA, SP, VVD, ChristenUnie, PVV en D66 steunen
het initiatief van de PvdA niet.


Ben je tegen wilde dieren in het circus, klik dan op onderstaande link
om de SP een vriendelijk e-mailberichtje te sturen met het verzoek
om hun verkiezingsbelofte na te komen.

link



Moet er een verbod komen op wilde dieren, zoals tijgers en leeuwen, in circussen?
Waarom wel?
Waarom niet?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Opzich heb ik niets tegen een verbod van wilde dieren in een circus, maar ik heb ook niet zoveel met circussen  ;D.
Van mij mag dat verbod er dus best komen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Heb geen mening gestemd.

Aan de ene kant denk ik die dieren horen niet in een circus thuis gezien de levensomstandigheden, maar ja geld dat ook niet voor een dierentuin waar ze ook in kooien zitten.

Aan de andere kant heb ik weer zoiets van: wat is een circus zonder dieren?
Kan me nog wel herinneren dat ik het best spannend vond als we vroeger naar het circus gingen en de wilde dieren waren aan de beurt voor een optreden
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Citaat van: Dity op  7 februari 2008, 00:04:18
Heb geen mening gestemd.

Aan de ene kant denk ik die dieren horen niet in een circus thuis gezien de levensomstandigheden,
maar ja geld dat ook niet voor een dierentuin waar ze ook in kooien zitten.

Aan de andere kant heb ik weer zoiets van: wat is een circus zonder dieren?
Kan me nog wel herinneren dat ik het best spannend vond als we vroeger naar het circus gingen
en de wilde dieren waren aan de beurt voor een optreden
In een dierentuin is de leefomgeving groter en is er minder stress voor de dieren.
(dit kan ik niet onderbouwen met orale of schriftelijke getuigenissen van de dieren in kwestie.)
Ik vind circussen met wilde dieren niet meer van deze tijd en in mijn optiek zouden circussen
geen nieuwe dieren meer moeten aanschaffen. De dieren die ze momenteel hebben kunnen ze natuurlijk
niet vrijlaten op de veluwe, dus of die moeten ze opvangen in een dierentuin of wildlife park of behouden
voor het circus, mits ze daar een goed, voor zover je van goed kunt spreken, leven hebben.
Het kwellen van dieren voor vermaak van ons mensen is wat mij betreft iets van het verleden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Eens!

Wilde dieren horen in het wild!

Metalholic

Wat zijn wilde dieren he.

Ik vind dieren die in het wild geboren zijn die moeten dat blijven.
Beesten geboren in gevangschap kun je vaak niet zomaar uitzetten ofzo.

In iedergeval geen dieren uit het wild in het circus

gjk

Eens, ik vind net als Kim dat je wilde dieren ook gewoon in het wild moet laten dat soort dieren hoort gewoon weg niet in het circus!