Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

PowNed heeft genoeg leden voor publieke omroep

Gestart door Iwan, 27 maart 2009, 20:06:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

PowNed, van weblog GeenStijl, heeft de benodigde vijftigduizend leden binnen
die nodig zijn om een aspirant omroep te worden in het publieke bestel.
De teller op het weblog stond vrijdagavond rond 19.30 uur op 59.413 leden.
Ruim meer dan de benodigde vijftigduizend.

Met het benodigd aantal leden kan de omroep in september 2010 als aspirant omroep toetreden.
Minister van Onderwijs Cultuur en Wetenschap Ronald Plasterk (PvdA) moet nog toestemming geven voor toetreding.

http://www.youtube.com/v/UAEyAjnWS-0&hl=nl&fs=1&color1=0xcc2550&color2=0xe87a9f

Vrijdag werd bekend dat de P3-dames, die de zender promoten,
deze week met het ledenwerfnummer 'PowNed' binnenkwamen op nummer één
in de Nederlandse Singele Top 100. Een lidmaatschap van de omroep kost 5,72 euro.

Wakker Nederland, de omroep van de Telegraaf -net als GeenStijl eigendom van
de Telegraaf Media Groep-, behaalde drie weken geleden al de begeerde vijftigduizend leden.

De publieke omroep Llink heeft nog ongeveer 1100 leden nodig om in het bestel te mogen blijven.
De omroep kwam in de problemen door financieel wanbeleid.




©nieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Het zal mij benieuwen of het wat wordt met PowNed!
Bij GeenStijl geven ze als reden van de oprichting van PowNed! aan dat het is opgericht
uit onvrede met het huidige publieke bestel. Dat zij de vooringenomen journalistiek en overvloed
aan politiek correcte programma's aan de kaak willen stellen. Dat ze leukere programma's
met een evenwichtiger geluid willen brengen.

Daar kan ik me helemaal in vinden, maar wat PowNed! tot nu toe heeft laten zien in de zendtijd
die door Veronica ter beschikking is gesteld voorspeld niet veel goeds. Nouja laat ze het maar proberen,
net als Wakker Nederland, en als het inderdaad niets meer (nieuws) is dan puberaal tv
of enkel rechts geblaat zonder enig niveau worden die omroepen vanzelf weer opgedoekt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."