Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Drager Corrupt-shirt alsnog voor rechter

Gestart door TimT, 3 april 2009, 23:36:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TimT



Een man uit Tilburg moet alsnog voor de rechter verschijnen omdat hij twee jaar geleden een T-shirt droeg dat beledigend zou zijn voor de politie.

Op het shirt stond het politielogo en het woord 'corrupt'. De man kreeg een boete, maar hij weigerde die te betalen.

Protestactie

Justitie dreigde met een rechtszaak, maar de zitting werd uitgesteld na een aangekondigde protestactie. Het blad Revu had iedereen opgeroepen met zo'n T-shirt naar de zitting te komen.
De man (30) hoorde vanmorgen dat hij nu alsnog wordt gedagvaard. Justitie denkt sterk te staan door uitspraken van rechters in vergelijkbare zaken.

NOS-Journaal

Kim

En terecht!!

Politie moet weer eens wat meer aanzien en respect krijgen hier in Nederland.

TimT

Citaat van: Kim op  3 april 2009, 23:37:33
En terecht!!

Politie moet weer eens wat meer aanzien en respect krijgen hier in Nederland.

Je verwerft weinig respect om 2 jaar na dato nog eens te komen aankakken met een dagvaardingen. Typisch geval van mosterd na de maaltijd, ze hadden deze zaak dan veel eerder moeten behandelen. Dit lijkt eerder of de rechtbank te kort aan werk heeft en van die miskleun zaakjes van de plank afhaalt. 

Iwan

Citaat van: Kim op  3 april 2009, 23:37:33
En terecht!!

Politie moet weer eens wat meer aanzien en respect krijgen hier in Nederland.
Daar ben ik het mee eens, de politie zou weer respect moeten krijgen in Nederland.
Al vind ik wel dat ze zelf ook wat meer moeite moeten doen om dat respect te krijgen.
De politie straalt geen gezag meer uit, ze komen over als half zachte eitjes.
Ze moeten meer gezag uitstralen, lef tonen en durven optreden, meteen (durven) ingrijpen
en doorpakken en niet eerst nog een rondje rijden. Meer tijd besteden aan echte problemen
ipv foutparkeerders en kleine verkeersovertredingen bekeuren. De man hadden ze gewoon
ter plekke zijn t-shirt in moeten laten leveren, het politielogo is vast wel copyright protected.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."