Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Basisscholen ook in zomer open

Gestart door Iwan, 12 augustus 2009, 03:33:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Het is goed dat scholen in de zomer open zijn, zodat ouders kunnen werken.

Eens, omdat ....
0 (0%)
Oneens, omdat .....
6 (85.7%)
Anders, namelijk .......
1 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 6

Iwan

CiteerOm ouders die worstelen met schooltijden en twaalf weken zomervakantie,
wat slecht past bij hun werktijden en aantal vakantiedagen, tegemoet te komen,
ontstaat er een nieuwe trend. Basisscholen die ook in de zomer gewoon open zijn...

Volgens de Volkskrant is een dergelijk nieuw schooltype in opkomst.
In Zandvoort bestaat al zo'n school, in Zwolle opent er een op 17 augustus
en Ede volgt over een jaar.

De scholen zijn het hele jaar open van 8:00 tot 18:00, met uitzondering van zon- en feestdagen.
Ouders kunnen zelf de schooltijden bepalen en in overleg met de leraar hun vakanties plannen.

Staatsecretaris Sharon Dijksma betoogde vlak voor de zomer nog dat de huidige schooltijden
en lange zomervakantie niet meer van deze tijd zijn. Zij juicht initiatieven voor ruimere schooltijden toe,
zodat die beter aansluiten op het arbeidspatroon van werkende ouders.

Stelling:
Het is goed dat scholen in de zomer open zijn, zodat ouders kunnen werken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

Op zich als je het zo bekijkt is het best een aardig plan maar ik weet
zo net niet of dit gaat werken. Dan gaat men NOG meer werken en hebben
we dus echt alleen dan vakantie als we het plannen in de zomer. En natuurlijk
moeten dus de kinderen maar wachten totdat de ouders het gelegen vinden
dat er vakantie gehouden gaat worden!

StarLight

Ik ben er niet mee eens want vind dat iedereen recht heeft op de vakantie's. Je kan niet verwachten van een jong kind dat het contenu maar weer op school zit.
En daarnaast. Dat houd dus in dat men geen vakantie meer neemt? Hoeft toch ook niet maar zoek dan een oppas!
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

mary-kate

Dan gaat 1 van de ouders maar minder werken zodat ze bij hun kinderen kunnen zijn.Ik snap dat toch al niet tegenwoordig waarom begin je aan kinderen als ze toch meteen na de zwangerschap ergens worden de dropt.Als ik voor kinderen kies dan zorg ik er zelf wel voor dat hoeft een ander niet voor mij te doen wand waarom heb ik dan een kind je ziet ze niet opgroeien,1e pasjes enz...enz...
Dus nee de school vakanties moeten blijven zoals ze zijn en daar hoeft het kind niet de dupe van te worden.Hij / zij ziet de ouders toch al bijna nooit door al dat gewerk en zelfs in de vakantie zijn de ouders uit het zicht voor zo'n kind
Ja sorry mijn zoon / dochter zie maar hoe je je red pap en mam hebben geen tijd
Nee ik kan hier niet tegen
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Kim

BELACHELIJK.




Meer woorden ga ik hier niet aan vuil maken, want dat ene woord vind ik duidelijk genoeg!
Hoef er geen honderdeneen redenen achter te plakken waarom ik dat vind. :arrogant: En
daarbij wil ik wel even zeggen dat deze gebruikte smile helemaal da bomb is! :P

mary-kate

Tegenover mij ook ,de kinderen worden om 7 uur weg gebracht en om 18.30 weer opgehaald van de opvang
en daarna thuis moeten ze maar zien hoe ze zich vermaken wand pa en ma hebben geen tijd zijn moe
de kinderen zijn wel 2 en 3 jaar jong dus als ze thuis komen eten en naar bed ik snap het niet maar ja
ik zal wel ouderwets zijn en het nooit snappen
is ook slecht voor mijn bloeddruk wand ik kan me daar erg druk om maken
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Oneens gestemd, ik vind dat ouders hun werktijden maar moeten aanpassen aan de schoolvakanties van hun kinderen,
indien mogelijk.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Citaat van: Iwan op 20 juni 2010, 18:31:25
Oneens gestemd, ik vind dat ouders hun werktijden maar moeten aanpassen aan de schoolvakanties van hun kinderen,
indien mogelijk.

En indien niet mogelijk?

Iwan

Citaat van: Lejah op 20 juni 2010, 19:05:46
Citaat van: Iwan op 20 juni 2010, 18:31:25
Oneens gestemd, ik vind dat ouders hun werktijden maar moeten aanpassen aan de schoolvakanties van hun kinderen,
indien mogelijk.

En indien niet mogelijk?
Dan lijkt het mij een moeilijke keuze voor de ouders; kies ik voor mijn kids of voor mijn carriere?  *G
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Citaat van: Iwan op 30 juni 2010, 19:43:22
Citaat van: Lejah op 20 juni 2010, 19:05:46
Citaat van: Iwan op 20 juni 2010, 18:31:25
Oneens gestemd, ik vind dat ouders hun werktijden maar moeten aanpassen aan de schoolvakanties van hun kinderen,
indien mogelijk.

En indien niet mogelijk?
Dan lijkt het mij een moeilijke keuze voor de ouders; kies ik voor mijn kids of voor mijn carriere?  *G

Of simpel voor brood op de plank?
Want er is niet eens altijd een keuze tussen kids en carriere, soms is het veel basaler.


Maar zouden al die schoolsystemen dan ook niet veranderd moeten worden? Want hoe pak je dat als leerkracht aan met een klassikale geschiedenisles of een topo-toets?
Er is natuurlijk op veel scholen al veel individueel, maar er is toch nog wel heel veel klassikaal hoor, hoe moet dat praktisch dan als je elke dag een wisselende samenstelling in de klas kan hebben zitten?

Kim


Lejah

Citaat van: Kim op  1 juli 2010, 13:38:08
Er bestaan ook bso's?

Maar die sluiten niet aan op het arbeidspatroon van de ouders en dat was nou net de bedoeling.

gjk

Inderdaad een belachelijk plan, je kinderen gaan boven je werk zo krijg je dus dat kinderen straks helemaal ontsporen omdat de ouders het te druk hebben met werk in plaats van het opvoeden van hun kinderen.