Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Feestelijk onthaal Lockerbie aanslagpleger

Gestart door TimT, 2 september 2009, 01:07:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Het feestelijk onthaal van Abdel Basset al-Megrahi was een schande?

Ik vond het een schande
2 (33.3%)
Ik begrijp het wel vanwege hun cultuur
0 (0%)
Ik zit er niet mee
0 (0%)
Het is schandelijk dat Khadafi dat toestaat
1 (16.7%)
Schotland had deze terrorist nooit had mogen vrijlaten
0 (0%)
Het is een trap na voor de nabestaande van de 259 nabestaande
1 (16.7%)
Ik weet niets over Lockerbie
2 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 4

Stemmen gesloten: 11 september 2009, 11:26:32

TimT





Deze week word in de hoofdstad van Tripoli gevierd dat de 67-jarige Kolonel Muammar Khadafi
totaal 40 jaar geleden aan de macht is gekomen. Deze man die door de internationale gemeenschap
in die 40 jaar is gezien is als 'Beschermer van Terroristen' en nu als een kleine bondgenoot van enkele
westerse landen. Maar Muammar Khadafi heeft nooit van zich af kunnen schudden dat hij opdracht
heeft gegeven op de aanslag van op Boeing 747 van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Pan Am
boven Lockerbie in 1988.


Op 20 augustus van dit jaar is Abdel Basset al-Megrahi aangekomen in Libië na een straf van 27 jaar
uitgezeten te hebben in Schotland. Op het vliegveld van Tripolie werd hij als een held onthaald.
De man is vervroegd vrijgelaten omdat de man terminaal ziek is, Schotse artsen geven hem hooguit
drie maanden te leven. Het heldenwelkom die door de Libische autoriteiten mede zijn georganiseerd
is niet in goede aarde gevallen van de nabestaande van de slachtoffers, de Britse en de Amerikaanse regering.
Tijdens de Lockerbie aanslag zijn 259 mensen om het leven gekomen.

Dity

Dit stuk las ik op Elsevier

Citeer---------------------------------------------------

Lockerbie-dader werd geruild voor oliecontracten
zondag 30 augustus 2009 10:38

Londen heeft in ruil voor oliecontracten met Libië de dader van de bomaanslag boven het Schotse plaatsje Lockerbie,
vrijgelaten. Bij die aanslag vielen 270 doden. De Britse regering stelde dat Abdel Basset al-Megrahi werd vrijgelaten
omdat hij lijdt aan een terminale vorm van prostaatkanker.

Dat meldde de Britse krant The Sunday Times zondag.

Problemen opgelost
Kort nadat de Britse regering dat besluit nam, werden problemen tussen de Britse oliemaatschappij BP
en Libië over de exploratie naar olie en gas in het Noord-Afrikaanse land opgelost.

Het blad baseert zich op gelekte brieven tussen de Britse minister van Justitie, Jack Straw, en zijn collega in Schotland,
Kenny MacAskill. De correspondentie over een ruil tussen Britse en Libische gevangenen vond twee jaar geleden plaats.

Aanvankelijk had Straw de Lockerbie-dader willen uitsluiten van een eventuele transfer,
maar hij kwam daar op terug toen Libië bleef weigeren een miljardendeal met BP te sluiten.

Omstreden besluit
Eerder deze maand kondigde MacAskill de vrijlating aan van de Lockerbie-dader uit humanitaire overwegingen.
De Libiër Abdel Basset al-Megrahi heeft prostaatkanker.

Tijdens een debat in het Schotse parlement verdedigde MacAskill het fel omstreden besluit.
Van een geheime handelsdeal met Libië zou absoluut geen sprake zijn.

Megrahi was in 2001 tot levenslang veroordeeld wegens zijn betrokkenheid bij de aanslag
op een Amerikaanse Boeing 747 in 1988 boven het Schotse Lockerbie, waarbij 270 doden vielen.

------------------------------------------

Dus ondanks dat er gezegt wordt dat het om humanitaire gronden gaat
omdat hij nog 3 maand te leven heeft, heb ik wel altijd bijgedachten bij zo een bericht.
Schijnt nu dus toch weer bevestigd te worden.

Gezien het leed wat die man heeft aangericht had hij van mij in de cel mogen blijven tot hij zou komen te overlijden

**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Ik vindt het belachelijk dat deze man als held wordt onthaald in Libanon,
hij heeft 270 doden (259 inzittenden van het vliegtuig en 11 mensen op de grond) op zijn naam.
Het lijkt me ook erg pijnlijk voor de nabestaanden van de slachtoffers van de Lockerbie aanslag.
Het zou me trouwens ook niets verbazen als deze man nog rustig 10 á 15 jaar verder leeft.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

In 1 woord schandalig dit is echt tegen het zere been aan van andere mensen!