Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Dit Kabinet moet opstappen

Gestart door Iwan, 21 september 2009, 03:08:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Het is beter voor Nederland als het kabinet zo snel mogelijk opstapt

Eens, ....
Oneens, ....

Iwan

Na tweeënhalf jaar ruziemaken en vooruitschuiven verdedigde premier Balkenende vorige week
de eerste Miljoenennota sinds het begin van de financieel-economische crisis.
Een uitgelezen kans voor de leidsman van het kabinet om een toekomstvisie op Nederland te geven,
met daarin heldere politieke voorzetten voor noodzakelijke bezuinigen en broodnodige hervormingen.
Helaas kwam Balkenende niet verder dan een halfzachte AOW-maatregel en het instellen van ambtelijke werkgroepen.

De drie grootste oppositiepartijen in de Tweede Kamer, de SP, VVD en PVV, vinden dat het kabinet
moet opstappen. Ze steunden in de nacht van donderdag op vrijdag een motie van wantrouwen
van de VVD tegen de ministersploeg onder leiding van premier Jan Peter Balkenende.
Deze fracties hebben samen 55 van de 150 zetels in het parlement, waarmee de motie te weinig steun kreeg.

Onder de Nederlandse bevolking zou bijna de helft (49 procent) voor de motie van wantrouwen
tegen de regering hebben gestemd. Dat blijkt uit een representatieve steekproef van Maurice de Hond onder 1200 Nederlanders.



Stelling: Het is beter voor Nederland als het kabinet zo snel mogelijk zijn ontslag aanbiedt!
Eens of Oneens en waarom?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Onder normale omstandigheden zou ik voor eens hebben gestemd, maar in dit geval lijkt het mij niet
handig en niet verantwoord als het kabinet nu zou aftreden. Het samenstellen van een nieuw kabinet
waarin, waarschijnlijk, of het CDA of de PvdA weer plaats zou moeten nemen gaat in mijn optiek gewoon te lang duren.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Altijd als het wat minder gaat moet het kabinet opstappen?
Naaaah, voor mij mogen ze nog wel even blijven zitten......

TimT

Ondanks dat Balkenende op een slechte manier zijn slappe was heeft verdedigd vind ik dat nieuwe verkiezingen ons land economische daadkracht niet goed zou doen. Je hebt weer zoveel tijd nodig om een Kabinet te informeren en formeren, daarna inwerken. Je bent er een jaar aan kwijt. Zeker als Wilders de grootste partij word omdat de overige partijen niet met hem willen regeren zal er dus een andere combinatie gevormd moeten worden, die bestaat uit misschien 3 of 4 partijen. Dus wat voor brak kabinet krijg je dan?

Dity

Normaal gesproken zou ik zeggen laat ze maar opstappen want zoveel brengen ze er niet van terecht.
Maar gezien de situatie waarin ons land nu verkeerd lijkt me dat een slecht plan.

Voordat de nieuwe verkiezingen achter de rug zijn en een nieuw kabinet is gevormd is er teveel tijd verstreken waarin in ieder geval al iets geregeld kan zijn in verband met de crisis waarin we nu verkeren.
Dat zou anders allemaal nog langer op de baan moeten worden geschoven.

Dus nee, laat ze doen waarvoor ze er zitten... ons land besturen en zorgen dat we door deze crisis heen komen.

En daarbij is het natuurlijk altijd makkelijk om te scoren als je in de oppositie zit en dan het kabinet vraagt om de stekker eruit te trekken aangezien iedereen weet dat het land er slecht voorstaat.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************