Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Veroordeelde Pedofielen chemische castratie?

Gestart door TimT, 6 november 2009, 09:41:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Veroordeelde Pedofielen chemische castratie?

Het is een goede maatregel.
0 (0%)
Het geeft een gevoel van schijnveiligheid.
1 (100%)
Het is iets wat niet in ons rechtssysteem past.
0 (0%)
Baat het niet, dan schaadt het niet.
0 (0%)
Ik ben hier tegen.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1

TimT

In de VS en in Canada is het ondertussen niet meer zo bijzonder, pedofielen kunnen daar bewust kiezen
of veroordeeld worden om zich chemische te laten castratie. Vaak word dit gezien als de oplossing,
maar daartegen staat dat wetenschappers sceptisch zijn van het daadwerkelijke effect.
Het gaat volgens hen meer om de macht die een pedofiel over een kind wil hebben, dan om de daadwerkelijke seks.
Volgens hoogleraar in de seksuologie Jos Frenken die in oktober 1999 in een interview in De Gelderlander zei:
"Onder de gordel veranderen de pillen iets, maar niet in het hoofd van de ontuchtpleger",
word het in twijfel getrokken of deze vorm van castratie daadwerkelijk zoveel effect zal hebben.

Maar wat is jullie mening?

Nevyn

Ik ben hier tegen..
Denk je nou echt een man door gecastreerd te worden niet meer aan een kind kan zitten?
Dan zoekt hij wel andere manieren om zichzelf te bevredigen...

Metalholic

In principe is het de bedoeling dat deze behandeling alle lustgevoelens bij zo een persoon weghaald.
Als dat echt zo werkt zou er in principe dus geen sexueel gevoel moeten zijn bij de persoon die dit heeft ondergaan.
Dan werkt het wel.

Iwan

Ik denk niet dat chemische castratie van pedofielen echt helpt om kindermisbruik tegen te gaan.
Ik heb dus gestemd voor; Het geeft een gevoel van schijnveiligheid.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."