Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Ontnuchteren in de cel daar moet een prijs tegenover staan

Gestart door TimT, 17 december 2009, 03:00:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mensen die overmatig drinken zich in de nesten helpen moeten meebetalen!

Ja, als hulpdiensten moeten uitrukken moet de 'dader' daarvoor betalen
3 (60%)
Ja, alleen als de ambulancedienst komt.
0 (0%)
Nee, zorg- en hulpdiensten moet kosteloos zijn voor iedereen.
1 (20%)
Alleen indien mensen het structureel doet. (overmatig drinken)
0 (0%)
Ik weet het niet
0 (0%)
Een andere mening!
1 (20%)

Totaal aantal stemmen: 4

TimT





Er word behoorlijk wat gedronken in dit land.
Volgens de EU zitten we in de top 5 van landen met het hoogste aantal drinkende jongeren.
Ook steeds meer berichten zien we in de krant, op de lokale media of soms de via publieke omroep
dat politie en hulpverleners moeten opdraven voor dronken jongeren.
Ook probleem drinkers die ouder zijn waren recent in de media.
Daarom wil een stelling voor iedereen voorleggen.

Als iemand zichzelf in de problemen werkt door bijvoorbeeld comazuipen, dingen vernielen,
kotsen in een politiecel of ontnuchteren in de cel, dan moet die persoon zelf een bijdrage leveren
aan de kosten voor de vernielingen of de kosten voor het uitrukken van hulpdiensten zoals;
de brandweer of politie.

DonWoozy

eerlijk gezegd zeg ik ja daar moet men gewoon lekker aan meebetalen,
dan moet je maar niet zoveel zuipen!

Metalholic

Mensen die in de cel ontnuchteren zijn vaak mensen die door agenten opgepakt worden wegens rijden onder invloed of voor vervelend zijn in het stadcentrum i.v.m. drankgebruik. Ik vind dat daar bij de boete best een deel van die kosten in opgenomen mogen worden.

Ziekenhuisopnames is weer wat anders. Denk dat ze dat met de zorgverzekeringen wel mogen en kunnen oplossen. Je bent immers zeer slecht met preventie bezig.

Nevyn

Ik vind een geldbedrag betalen vrij weinig. Ik denk dat de jongeren daar nog niet zo veel van leren en het misschien zelfs wel stoer vinden dat ze een nacht in de cel hebben doorgebracht.

Ik zou eerder gaan voor bijv. een proces verbaal. Uiteraard niet bij de eerste keer. Ik kan me voorstellen dat het je een keer kan overkomen. Ik bedoel, ik ben van mening dat je alles een keer geprobeerd moet hebben, dus ook jezelf goed zat drinken. Dan laat je ze gewoon betalen en vermeld je ze in het systeem. Bij herhaaldelijk overtreden geef je ze een proces verbaal.

Dan komen ze er later wel achter hoe dom ze waren, toen ze zich wekelijks zo vol lieten gieten...

Dity

Ik heb zoiets van: als je je vol kunt laten stromen met alcohol en je zorgt voor overlast of vernielingen en je wordt opgepakt dan draai je ook maar op voor de eventuele kosten die gemaakt worden.

Savond een grote vent dan daarna ook maar en neem je verantwoordelijkheid.

Daarnaast mag er van mij ook een procesverbaal opgemaakt worden en een voorgeleiding, desnoods met resultaat een week zitten, zodat ze goed met de neus op de feiten gedrukt worden
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Als hulpdiensten moeten uitrukken of mensen onder de invloed van alcohol schade aanrichten
vind ik dat ze zelf de onkosten moeten vergoeden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Als men zelf moet bijdragen aan de kosten krijg je weer onevenredige straffen en dat vind ik niet goed.
Immers, iemand met veel geld heeft daardoor verhoudingsgewijs 'minder straf" dan iemand die veel minder geld heeft. Ook krijg je de vraag wie wanneer moet betalen. Moet een comazuiper van 14 jaar betalen? Dat doet ie toch niet, dat zijn zijn ouders.

nee gewoon straffen lijkt mij beter.
Wat mij een goede straf voor erbij lijkt: Als je de boel onder kotst, heb je een aantal weken daarop een schoonmaakweekend en mag diegene de boel schoonmaken die een ander heeft ondergekotst enz enz. Heb je iets vernield, dan de komende weken mee om andere vernielingen te helpen opruimen.
(Maar dus niet zoals de taakstraffen nu dat er een klousje voor je bedacht wordt dat niets met je vergrijp te maken heeft en vooral geen taakstraf waarbij je anderen moet helpen. Daar zitten diegenen die hulp behoeven totaal niet op te wachten, wel op hulp, maar niet van die lui.)