Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

PvdA'ers achter video-aanval op Rutte

Gestart door Iwan, 8 juni 2010, 14:33:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
PvdA'ers achter video-aanval op Rutte

ROTTERDAM - Een professioneel gemaakt filmpje waarin VVD-leider Mark Rutte wordt afgebeeld als eenzame vrijgezel
en liefhebber van homo-erotische lectuur blijkt met medewerking van prominente PvdA'ers tot stand te zijn gekomen.
De 'aanvalsspotje' sluit af met een beeld van PvdA-frontman Job Cohen en daarbij de tekst: ,,Voor een volwassen Nederland.''

Marks moeder, gespeeld door een actrice, ruimt in het filmpje het appartement van de VDD'er op
en geeft daarmee in een fictief kijkje in het leven van Rutte.

Sterke vrouw achter Rutte
Zo zet de 'sterke vrouw' achter Mark Rutte een magnetronmaaltijd voor hem in de met Duitse voetbalplaatjes ondergeplakte
koelkast, rangschikt zijn leestafel daarop een homoblad en maakt zijn bed op met een Cars-dekbed van Disney.

Als afsluiter schrijft 'mams' een gelukswens voor haar 'zoon' met daarin de sneer dat ze hem 'snel weer eens hoopt te zien'.
Hierna komt het portret van Job Cohen in beeld.

Smerige streek
Op sites die het filmpje overnamen, kwamen veel negatieve reacties binnen.
Termen als 'ranzig', 'een smerige streek' en 'karaktermoord' werden in de commentaren gebezigd.

De PvdA heeft inmiddels afstand van het filmpje genomen geëist dat de beeltenis van Cohen wordt verwijderd.
Naar nu blijkt ging het wel degelijk om een 'dirty campaign'-actie. Zo hebben de makers van het filmpje een duidelijke
PvdA-achtergrond. Op de redactie van Stemhok.nl werken bijvoorbeeld Remco Asselbergs en Luc Holleman, die beide
belangrijke adviesfuncties hadden toen Job Cohen nog werkzaam was als burgemeester in Amsterdam.
Redactielid Marcel Boontje is zelfs coördinator digitale campagne bij de PvdA.

Volgens Asselbergs, die toegeeft 'een PvdA-achtergrond te hebben', zegt in het AD dat het filmpje puur bedoeld is
als satire en niet om een vieze campagne te starten.

Mark Rutte zelf reageerde ontstemd. De VVD laat bij monde van campagneleider Stef Blok weten ,,het treurig te vinden
als er inderdaad PvdA-mensen bij het filmpje betrokken zijn.'' Meer woorden wil de partij niet aan het videootje vuil maken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Beetje kinderachtig van deze PvdA-ers die niets met de PvdA te maken hebben volgens de PvdA.
Wel apart dat het zogenaamde 'dirty campaigning' via filmpjes nu ook z'n intreden heeft gedaan in Nederland,
en nog opmerkelijker dat juist de PvdA dit doet. Cohen profileerde zich toch 'nette' premierskandidaat die mensen
samenbind. Met name de suggestie dat Mark Rutte homoseksueel zou zijn vind ik erg laag en schokkend.
Vindt de PvdA dat iemand die homoseksueel is het land niet zou kunnen besturen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Telegraaf.nl
PvdA op oorlogspad

AMSTERDAM - De PvdA gaat op oorlogspad.
De partij van Job Cohen legt zich neer bij een oppositierol en zal de komende jaren alles op alles zetten
om een massale opstand tegen een verwachte coalitie van VVD, CDA en PVV te organiseren.

Dat blijkt uit het geheime strategisch plan van de sociaaldemocraten, dat in het bezit is van De Telegraaf.
In het stuk, getiteld 'De oppositiestrategie', staat dat de PvdA nu alle kaarten zet op het bestrijden
van wat men consequent 'het kabinet-Wilders' zal gaan noemen. "Het is aan ons om voortdurend de spanningen
in deze coalitie bloot te leggen en het kabinet zo in de problemen te brengen
", staat in het memo
dat als handleiding moet gaan gelden voor de PvdA-Tweede Kamerfractie.

Vechtlust
Het document, dat vorige week is besproken op een besloten fractiebijeenkomst in het Limburgse Vaals,
beschrijft ook hoe de partij het land wil mobiliseren tegen een rechts kabinet.
Volgens de PvdA willen kiezers 'vechtlust' zien.

"Het rechtse afbraakbeleid gaat de komende jaren veel maatschappelijk verzet op de been brengen.
Oppositie voeren we daarom niet in een Haags isolement, maar in nauwe samenwerking met de sociale beweging,
de milieubeweging, ouderen en jongerenorganisaties etc. Die samenwerking zoeken we steeds actief op.
"
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Fijn om te lezen dat het de PvdA nog steeds niet om het landsbelang gaat maar om de arrogantie van het eigen gelijk,
net als bij de val van het kabinet. Ik had tegen beter weten in gehoopt en verwacht dat de PvdA dit komende kabinet
op daden, wetsvoorstellen en genomen beslissingen, zou beoordelen, maar dat zit er schijnbaar helaas niet in.
Het zou Gargamel Cohen en vrienden sieren als ze hun tijd in de oppositie zouden gebruiken om de PvdA
te hervormen naar een partij die er is voor alle mensen en een partij die voor de inhoud gaat, maar ook dat zit er
blijkbaar niet in. Het samenbinden waarmee Cohen zich tijdens de verkiezingen, en zijn burgemeesterschap, profileerde
gaat schijnbaar aan de kant worden gezet om de botte bijl te hanteren en nog meer tweespalt te creëren in de
toch al verdeelde samenleving. Het zal mij benieuwen of de PvdA nu de nieuwe PVV gaat worden met Cohen als nieuwe
Wilders met de strategie van verdeel en heers, de maatschappij verdelen en zelf heersen. Of dat de PvdA de nieuwe SP
gaat worden met zichzelf voornamelijk te overschreeuwen tot helemaal niemand meer met ze wil spelen.



Citaat van: PvdA"in situaties waarin zich een serieuze kans voordoet de (stabiliteit van de) coalitie te ondermijnen,
kan die opportuniteit voorrang krijgen boven consistent, geloofwaardig optreden
"
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl.nl
Cohen valt PVV aan

AMSTERDAM - De PvdA opent de aanval op de PVV. De sociaaldemocraten willen in 2012 nadrukkelijk de confrontatie
zoeken met de partij van Geert Wilders in een poging de coalitie te destabiliseren en weggelopen kiezers terug te winnen.

Dat zegt PvdA-leider Job Cohen in een interview met De Telegraaf dat morgen verschijnt.
,,Ook de PVV-kiezers moeten weten waar hun belangen liggen. En die liggen eerder bij de PvdA dan bij de PVV."

Volgens Cohen gaat er in 2012 door de extra bezuinigingen ,,een nieuwe fase" in, waarbij Wilders moet kiezen
tussen de macht en zijn eigen achterban. ,,Wilders schreeuwt om te maskeren. Hij maskeert wat er allemaal gebeurt
en waar hij allemaal verantwoordelijkheid voor moet nemen
", aldus de PvdA-leider, die het voorbije jaar door Wilders
als 'bedrijfspoedel' en 'grote gedoger' werd weggezet. Cohen noemt Wilders ,,een pure machtspoliticus",
die het niet zoveel interesseert wat er van zijn verkiezingsbeloften terechtkomt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Iwan op 30 december 2011, 11:14:37
Citaat van: Telegraaf.nl.nl
Cohen valt PVV aan
De hele wereld in een crisis, de euro is het papier waarop het gedrukt is amper nog waard,
maar gelukkig weet Job Cohen zijn prioriteiten helder te stellen; Geert Wilders! Hulde aan Job Cohen!

Wanneer gaat de PvdA weer eens voor de inhoud, je kunt het met die inhoud oneens zijn,
maar dan weet je in elk geval wel weer waar de PvdA voor staat.
Een 'wij zijn tegen Wilders en verder weten we het nog niet'-partij hebben we al, D66.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: HPdeTijd.nl
Cohen opent aanval op D66: 'Geen gevoel voor solidariteit'

Harde woorden van Job Cohen over D66 in zijn Nieuwjaarsinterview op de website van de PvdA Amsterdam.
D66 trekt zich weinig aan van 'het idee van solidariteit'. Volgens Cohen kiest D66 alleen voor hoogopgeleiden
en laat de partij 'die andere groepen in de samenleving maar zitten'.

Volgens Cohen negeert D66 laagopgeleiden: "D66'ers hebben dat moderne levensgevoel dat ik herken en wat ik mooi vind,
maar ze hebben een totale blinde vlek voor al die mensen die dat niet hebben, die dat niet herkennen en die daar alleen
maar bang voor worden. Wat wij moeten doen is bruggen slaan tussen groepen mensen.
" De PvdA-fractievoorzitter vindt
dat het omgekeerde voor de SP geldt: "De SP kiest net als D66 voor maar één groep, in dit geval de laagopgeleiden.
Met een blik die achterwaarts kijkt, onderwijl niet accepterend dat de wereld veranderd is.
"

Zelf doet Cohen wel aan introspectie. Hij is ontevreden over de rol die de PvdA in de marktwerking heeft gespeeld in bijvoorbeeld
de zorg en het spoor, processen die zijn ingezet onder kabinetten waar de sociaal-democraten aan deelnamen.
"Op dat ogenblik vond ik de hervormingen heel begrijpelijk, maar als je erop terugkijkt dan is het doorgeslagen.
Dat zie je vaker in de geschiedenis; je bent ergens ontevreden over, je hervormt, en een tijdje later besef je dat
de zaak te ver doorgeslagen is en dat je de boel weer een beetje moet terugdraaien. Dat moet hier ook.
"

In de verwachtte ruk naar links die de partij onder Hans Spekman gaat maken, gelooft Cohen overigens niet.
"Nee. We gaan vrolijk door met onze huidige koers, die is prima."
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Iwan op  5 januari 2012, 23:00:08
Citaat van: HPdeTijd.nl
Cohen opent aanval op D66: 'Geen gevoel voor solidariteit'

Harde woorden van Job Cohen over D66 in zijn Nieuwjaarsinterview op de website van de PvdA Amsterdam.
D66 trekt zich weinig aan van 'het idee van solidariteit'. Volgens Cohen kiest D66 alleen voor hoogopgeleiden
en laat de partij 'die andere groepen in de samenleving maar zitten'.

Volgens Cohen negeert D66 laagopgeleiden: "D66'ers hebben dat moderne levensgevoel dat ik herken en wat ik mooi vind,
maar ze hebben een totale blinde vlek voor al die mensen die dat niet hebben, die dat niet herkennen en die daar alleen
maar bang voor worden. Wat wij moeten doen is bruggen slaan tussen groepen mensen.
" De PvdA-fractievoorzitter vindt
dat het omgekeerde voor de SP geldt: "De SP kiest net als D66 voor maar één groep, in dit geval de laagopgeleiden.
Met een blik die achterwaarts kijkt, onderwijl niet accepterend dat de wereld veranderd is.
"
Ik hoop dat Cohen dit duidelijke verhaal ook tijdens (tv)-interviews onder woorden kan brengen en niet alleen in een uitgeschreven
interview wat net zo goed in elkaar gezet kan zijn door tekstschrijvers van de PvdA. Zelf heb ik wel het idee dat D66 en GL
hier door elkaar gehaald worden. Groenlinks lijkt mij toch meer de partij van en voor hogeropgeleiden die geen feeling meer
heeft met de man op de straat . Wat betreft de SP slaat hij in mijn optiek de spijker op de kop. De SP is een partij van/voor
lager opgeleiden mensen en mensen die totaal geen intresse hebben in politiek of er geen verstand van hebben en daarom
maar stemmen op de SP omdat die zo populistisch, en daardoor schijnbaar voor de 'man in de straat'  is. En ja de SP is een
aards-conservatieve partij, valt me mee dat de SP het accepteerd dat vrouwen stemrecht hebben en dat ze het bestaan
van homo's erkennen. Als Cohen nu nog de PVV met steekhoudende argumenten van repliek kan dienen en hij wat minder
stijfjes en wat vlotter overkomt om zo stemmen bij de VVD weg kan kapen zou het nog wel eens wat kunnen worden met Cohen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Citaat van: Iwan op  5 januari 2012, 23:16:41
En ja de SP is een
aards-conservatieve partij, valt me mee dat de SP het accepteerd dat vrouwen stemrecht hebben en dat ze het bestaan
van homo's erkennen.

???
Het lijkt wel of jij hier in de war raakt met de SGP.

Iwan



Citaat van: Lejah op  6 januari 2012, 13:02:51
Citaat van: Iwan op  5 januari 2012, 23:16:41
En ja de SP is een
aards-conservatieve partij, valt me mee dat de SP het accepteerd dat vrouwen stemrecht hebben en dat ze het bestaan
van homo's erkennen.

???
Het lijkt wel of jij hier in de war raakt met de SGP.
Ja inderdaad.... , ik ben heel erg anti-SP, daardoor heb ik schijnbaar een enorme flater geslagen.
Grappig is dan wel weer dat ik over Cohen zeg dat hij 2 partijen door elkaar haalt en ik nog een ademzucht later hetzelfde doe.
Mijn fout was dubbel zo dom, het is niet eens dat ik perongeluk de G vergeten ben, dat had kunnen gebeuren,
maar het ging helemaal niet over de SGP dus dat kan het ook niet zijn geweest.

*gaat stil in een hoekje zitten zich te schamen*
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."