Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Door ruzie wordt je relatie sterker

Gestart door Iwan, 22 juli 2010, 16:44:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Stelling: Regelmatig een meningsverschil of een ruzie maakt je relatie sterker.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

Als je niet zo nu en dan een "ruzie" hebt sta je volgens mij niet gelijk.
Dan is er vaak een van de 2 die over zich laat heen lopen.

DonWoozy

precies, een "ruzie" helpt om te zien hoe je tegenover elkaar staat ;)

Lynn

Derk en ik hebben nooit echt ruzie. Omdat ik in vorige relaties relatief vaak ruzie had, zie ik ruzie als schreeuwen tegenelkaar en van elkaar weglopen.
Daarom kan ik een "ruzie" met Derk eigenlijk alleen maar een meningverschil noemen.

gjk

Ik denk ook zeker dat het wel eens een keer goed is als er ruzie onstaat binnen je relatie. Ik heb in ieder geval wel geleerd om overal over te praten als er iets is en er niet mee rond te blijven lopen, dat heb ik in mijn vorige relatie wel te veel gedaan en daar werd het bepaald niet beter van.

carola

ja hoor af en toe een meningsverschil of ruzie is altijd goed, wordt alleen maar sterker van, als je het dan ook maar weer goed praat voor je gaat slapen  ;)

Margje

Meningsverschil ja...discussies ja...ruzie is een breed begrip kan voorgenoemde dingen zijn...dus ja in het algemeen denk ik ja...is gezond voor een relatie...

Iwan

Ik heb eigenlijk nooit ruzies in mijn relaties, wel meningsverschillen.  :pds:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vraag me wel af hoe het is om echt slaande ruzie te hebben met je partner....
maar met vrienden/vriendinnen heb ik ook nooit echt ruzie, althans niet van in schreeuwen of schelden.
Met mijn familie heb ik wel eens dat soort ruzies, maar dus eigenlijk alleen met familie.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Mannen en vrouwen reageren anders op ruzie

Mannen en vrouwen die hun eerste kindje verwachten reageren anders op stress als gevolg van relatieconflicten.
Dat blijkt uit onderzoek van de Pennsylvania State University.

De onderzoekers concludeerden dat bij mannen verhoogde stressniveaus, hoeveelheid van het stresshormoon cortisol,
tijdens conflicten afhingen van de vijandigheid. Hoe meer vijandigheid in de discussie, des te hoger
waren de stressniveaus bij de man. Voor de zwangere vrouwen gold dit niet.

Ook het herstel na de ruzie - de hoeveelheid cortisol 20 minuten na afloop - verschilde. Gespannen mannen herstelden
minder snel dan gespannen vrouwen na een vijandige discussie. Als de koppels niet boos op elkaar waren,
vonden de onderzoekers geen verschil. Hetzelfde patroon zagen de onderzoekers bij de koppels die vaak ruzie hebben.

'Vijandigheid en negativiteit in een relatie hebben een grote invloed op de geestelijke gezondheid en het welbevinden
van een koppel
', velt onderzoeker Mark Feinberg. 'Tijdens een zwangerschap is het nog belangrijker om goed
om te gaan met stress, vanwege de risico's van stress voor zowel de moeder als het ongeboren kind.
'

Voor het onderzoek bestudeerde Feinberg samen met zijn collega's 138 heteroseksuele koppels die hun eerste kind verwachten.
De koppels vulden vragenlijsten in en discussieerden gedurende zes minuten twee keer over algemene onderwerpen
en drie keer over onderwerpen die voor problemen zorgen binnen de relatie. Met behulp van speeksel bepaalden de onderzoekers
op drie verschillende momenten de hoeveelheid cortisol in het lichaam van de deelnemers.

'Vrouwen zien de discussies, ook al zijn ze negatief van toon, wellicht als een teken van betrokkenheid bij elkaar', probeert Feinbert
het verschil te verklaren. 'En dit is misschien nog wel belangrijker omdat vrouwen zich kwetsbaar voelen tijdens zo'n eerst zwangerschap.'
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Goitske

Het ligt er aan wat je onder ruzie verstaat, wie hebben echt wel eens woorden maar dat is het dan ook wel. Ik kan vrij boos worden en mn vriend is heel relaxed en kijkt me aan van ja en? Of zegt we praten wel weer als je normaal doet. Met hem valt dus ook geen ruzie te maken! Krijg hem ook niet boos.

Ik vind het niet normaal als je gaat schelden, met dingen gaat gooien of elkaar wat aan doet zoals slaan, schoppen etc.

Iwan

Ruziën/schelden en/of discussiëren is ook een vorm van communicatie, en communiceren is heel belangrijk in een relatie.
Wanneer je 'ruzie' heb of een meningsverschil is het soms wat makkelijker om bepaalde gevoelens, of frustraties, te uiten.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Nooit echt ruzie gehad in mijn relaties.... Linda heeft me wel 2× gedumpt, maar was niet echt met ruzie.
(1e keer was toen ik in Bulgarije bij Margje was, de 2de keer was toen Margje bij mij logeerde)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

We hebben vaker een meningsverschil en willen dan allebei gelijk hebben en gelijk halen.
Mensen om ons heen zijn het wel gewend, maar dat is gewoon zonder ruzie. Zitten we als
gekken op onze telefoon te Googlen om te zien wie er gelijk heeft.....sjonge!  :P

Echte ruzie hebben we denk ik maar 3 x gehad in de ruim 10 jaar dat we samen zijn.

Iwan

Volgens mij kun je aan een ruzie met je partner veel afleiden... De ruzies die ik had met mijn ex-en waren meestal erg mat.
Denk dat dat wel een goede indicatie is/was dat de relatie niet helemaal goed zaten. Als er weinig passie in je relatie zit,
zit er ook weinig passie in je ruzies denk ik.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Japser

Echt ruzie is ook niet noodzakelijk maar zo nu en dan je eigen persoontje zijn en discussies erover hoort erbij..
Want je moet blijven praten.

Nevyn

Bijna een half jaar samen en nog geen ruzie gehad.

carola

wij hebben wel eens een mening verschil, maar die praten we uit voor we naar bed gaan, of de volgende dag komt 1 van ons 2e naar die andere toe ligt er net aan, hoe de situatie wie begonnen is met het mening verschil

steven

in en relatie is altijd wel eens ruzie hoor

Sugamilk

Ik vind wel dat het erbij hoort, als het maar goed uitgesproken word. Goed praten kom je al een heel eind mee