Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Massale dancefeesten moeten worden verboden

Gestart door Iwan, 26 juli 2010, 21:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Massale dancefeesten moeten worden verboden

Eens, ....
Oneens, ....

Iwan

Dit had nooit mogen gebeuren. Dat is de algehele conclusie na het drama in Duisburg waar zaterdagmiddag
bij de ingang van de Loveparade door verdrukking 20 mensen om het leven kwamen en bijna 350 mensen gewond raakten.
Volgens schattingen waren op het hoogtepunt van het festival 1,4 miljoen mensen op de been.
Op basis van een uitgelekt stuk dat in handen is van de Duitse krant Der Spiegel zou de Loveparade slechts toestemming
hebben voor 250.000 bezoekers. Iedereen vraagt zich af hoe dit heeft kunnen gebeuren. En kan een dergelijk drama ook
bij een dancefestival in Nederland voorkomen? Na het drama in Hoek van Holland staan ook dancefeesten in Nederland
ter discussie. Zo laten verschillende gemeenten dance-evenementen al niet meer toe, omdat ze de veiligheid niet kunnen
garanderen. Dancefestivals trekken nog altijd veel publiek. Maar kunnen organisatoren van zulke massale dancefeesten
de veiligheid nog wel garanderen? Of is er juist steeds meer aandacht voor veiligheid en gaat het in Duitsland slechts om
een dramatisch incident?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Ik vind niet dat alle grote dancefeesten moet worden verboden, het gaat hier om een treurigwaardens incident helaas bij de meeste dancefeesten gaat het altijd goed op een paar kleine incidenten na natuurlijk, maar dat hou je toch.

Iwan

oneens gestemd!
Ik vind niet dat je een dancefeest moet verbieden omdat het een keer goed mis is gegaan,
dan kun je alles wel verbieden waar het een keer goed mis mee is gegaan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."