Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Opa uit Oosterhout in de fout voor kleinkind

Gestart door Iwan, 22 april 2011, 14:26:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: omroep Brabant
Opa uit Oosterhout in de fout voor kleinkind

OOSTERHOUT - Een 81-jarige man uit Oosterhout is dinsdagmiddag in een supermarkt betrapt
met vervalste spaarzegels. De man vertelde dat hij voor zijn kleinkinderen een voorleesboekje wilde hebben.

Voor die boekjes, met een waarde van 12,95 euro, konden klanten spaarzegeltjes inleveren.
Omdat de man zegels tekort kwam had hij de originele spaarzegels onder het kopieerapparaat gelegd.
De opa wilde met de gekopieerde zegels de serie boekjes compleet maken.

Mee naar bureau
De caissière zag dat de zegeltjes niet origineel waren en waarschuwde de politie.
Agenten namen de man mee naar het bureau.
De eigenaar van de supermarkt heeft aangifte gedaan van poging tot oplichting.

OM bepaalt straf
De aangifte is doorgestuurd naar het Openbaar Ministerie, dat bepaalt welke straf de man krijgt.
Daarbij houdt justitie rekening met het motief, de omstandigheden en ook met de leeftijd van de verdachte,
zo meldt de politie. De zaak is redelijk uniek. "Ik heb nooit eerder meegemaakt dat iemand gepakt wordt
voor het namaken van spaarzegels
", aldus politiewoordvoerder Jeroen Steenmeijer.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ach dat vind ik ook wel weer sneu!
Tuurlijk mag het niet, maar erg vind ik het eigenlijk ook niet. Als die opa wat meer thuis was geweest op het internet of een uitgebreidere sociale kring had gehad, dan had ie vast zo zijn zegeltjes bij elkaar gekregen.

Iwan

Inderdaad best wel sneu en vindt het ook wel flauw dat er aangifte is gedaan tegen deze opa.
Maar aan de andere kant hij had de boekjes natuurlijk ook gewoon kunnen kopen voor €12,95.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."