Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Fort Boyard na 20 jaar weer op tv

Gestart door Iwan, 7 juli 2011, 12:16:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citeer
Fort Boyard na 20 jaar weer op tv

De AVRO haalt na 20 jaar het avontuurlijke tv-programma Fort Boyard weer van stal.
Art Rooijakkers en Gerard Ekdom presenteren de vernieuwde editie, die vanaf september te zien is op Nederland 3.

In 1991 werd 'De Sleutels van Fort Boyard' gepresenteerd door Bas Westerweel en Ria Visser.
Ditmaal doen iedere aflevering twee teams van vier bekende Nederlanders mee, maakte de AVRO gisteren bekend.

Voor de opnames van de tiendelige serie reizen de kandidaten binnenkort af naar het bekende fort aan de Franse westkust.
Hier moeten ze hun persoonlijke grenzen verleggen en wordt hun doorzettingsvermogen op de proef gesteld,
evenals hun tactisch inzicht en intelligentie.

De AVRO zond het programma begin jaren negentig uit onder de titel De sleutels van Fort Boyard.
Het tv-spel bleef in de afgelopen decennia een internationaal succes.
Nadat er bij het spel een aantal ernstige ongelukken waren gebeurd, waaronder een ongeluk met dodelijke afloop,
is het spel van de Nederlandse televisie verdwenen.[

Peter Lubbers, directeur Media bij de AVRO, is naar eigen zeggen trots op de terugkeer van Fort Boyard.
'We hebben een sterke traditie op het gebied van avontuurlijke programma's met ' Wie is de mol?',
'Zee, zout en zeilen' en '71 graden Noord'. Fort Boyard is daarop een prachtige aanvulling
', zegt Lubbers.

Rooijakkers is een nieuw AVRO-gezicht. De voormalige NET5-presentator won vorig jaar 'Wie is de mol?'
en maakte voor de omroep het documentair vierluik Lola zoekt Brood.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

't was vroeger één van mijn favoriete programma's, soort voorloper van Wie is de Mol?! ---> De Sleutels van Fort Boyard
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Oeh leuk! Ik keek het vroeger ook! Wel vreemd dat het alweer 20 jaar geleden is. Toen was ik 7 :s.

Iwan



Citaat van: AD.nl
BN'ers genieten van unieke sfeer in Fort Boyard

Voor de terugkeer van het legendarische Fort Boyard trok de AVRO een blik bekende Nederlanders open.
Het AD maakt vandaag exclusief alle 24 deelnemers bekend en sprak met presentatoren Art Rooijakkers
en Gerard Ekdom over het weer tot leven brengen van een programma met een welhaast mythische reputatie.
Gisteren waren de laatste opnames in het napoleontische fort voor de kust van het Franse La Rochelle.

Presentator Art Rooijakkers: 'De sfeer is er zo uniek, omdat het eigenlijk een tv-studio midden op zee is.
Het is al een heel avontuur om er überhaupt te komen. Het is een dik half uur varen en dan ben je er nog niet.
Er is geen aanlegsteiger, dus je wordt er een voor een in een soort visnet twintig meter omhoog getakeld.
'

Lilliputter
'Eenmaal daar is er geen tijd en ruimte voor ontspanning. Gerard en ik deelden onze kleedkamer
met een van de dwergen uit het programma. Die ruimte was niet groter dan een gemiddelde kledingkast.
'

De deelnemers moeten in teams van vier zoveel mogelijk sleutels verdienen door fysiek soms loodzware
opdrachten uit te voeren in een van de cellen van het fort. Als ze niet op tijd terug zijn, gaat de deur op slot.
Ook ongewijzigd is de finale in een tijgerkooi, de aanwezigheid van lilliputters en zelfs de titelmuziek blijft herkenbaar.

Grootste angsten
Bekende Nederlanders gaan ditmaal met elkaar de strijd aan.
Van acteur Jack Wouterse en kledingontwerpster Judith Osborn tot soapster Ferry Somogyi en Zorro Tommie Christiaan.
Allemaal kwamen ze er oog in oog te staan met hun grootste angsten.

De grenzen ervagen en je treedt er als het ware buiten jezelf,'' vertelt een enthousiaste Gerard Ekdom (33).
'Angst voor spinnen, hoogtes, water; op dit fort werden ze allemaal overwonnen. Bizar gewoon.'

De zes teams van vier BN'ers:

MUSICAL TEAM
Kim-Lian van der Meij
Ron Link
Brigitte Heitzer
Tommie Christiaan
RAPPERS
Lange Frans
Kleine Viezerik
Negativ
Darryl
FILMTEAM
Jack Wouterse
Hugo Metsers jr.
Tim Oliehoek
Chris Tates
MODE TEAM
Rosalie van Breemen
Kim Kötter
Judith Osborn
Sylvia Geersen
GTST-ACTEURS
Ruud Feltkamp
Ferry Doedens
Ferri Somogyi
Mark van Eeuwen
EX- WIE IS DE MOL-TEAM
Edo Brunner
Inge Iepenburg
Hind Laroussi
Roeland Fernhout
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Komende maandag gaat het weer beginnen!!!
Kijk er nu al naar uit en hoop dat het niet tegen gaat vallen.
Wel jammer dat ze het op een maandag uitzenden, is meer een programma voor de donderdag- of vrijdagavond.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Citaat van: Iwan op  7 juli 2011, 12:17:56
't was vroeger één van mijn favoriete programma's, soort voorloper van Wie is de Mol?! ---> De Sleutels van Fort Boyard

Voorloper van Wie is de Mol?  :juh:
Nou dat ben ik niet met je eens. Ik vind Fort Boyard zeer onsmakelijk en dat kan ik van Wie is de Mol niet zeggen. Naar Fort Boyard ga ik beslist niet kijken, bah, maar ik ben groot fan van Wie is de Mol.

Iwan



Citaat van: Lejah op  4 september 2011, 16:49:11
Citaat van: Iwan op  7 juli 2011, 12:17:56
't was vroeger één van mijn favoriete programma's, soort voorloper van Wie is de Mol?! ---> De Sleutels van Fort Boyard

Voorloper van Wie is de Mol?  :juh:
Nou dat ben ik niet met je eens. Ik vind Fort Boyard zeer onsmakelijk en dat kan ik van Wie is de Mol niet zeggen. Naar Fort Boyard ga ik beslist niet kijken, bah, maar ik ben groot fan van Wie is de Mol.
Ik zei soort van voorloper, maar bedoelde in de zin van het uitvoeren van opdrachten en dat het spel niet in een studio gespeeld wordt,
al is het hele fort eigenlijk een studio. Wat vond/vind je er precies onsmakelijk aan? Ik moet toegeven dat ik, toen Fort Boyard 20 jaar
geleden werd uitgezonden, nog maar 12 was en dat mijn geheugen het programma wellicht heeft opgeblazen tot mytische proporties,
zoals het geheugen geneigt is te doen met herinneringen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vond het wel leuk, maar denk dat mijn verwachtingen iets te hoog waren waardoor het toch een beetje tegenviel.
(ik miste de tovenaar in de toren trouwens aan het einde.)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Het Fort Boyard van vroeger ging zogezegd ook over het overwinnen van angst. Maar wat heeft het voor zin om bijv mensen bloot te stellen met hun hoofd in een bak insecten of ander ongedierte. Ik vind dat maar niets. Dat is meer sensatie en commercie dan een leuk spel warin eventueel grenzen verlegd kunnen worden (zoals bij de Mol).
maar ik heb Fort Boyard afgelopen week niet gezien, dus ik weet niet hoe het nu was.

Iwan

En het zit er alweer op.
Ik vond het wel leuk, maar in mijn herinnering was het vroeger leuker en spannender.
Het GTST-Team is er uiteindelijk met de winst vandoor gegaan, en ik had gehoopt dat het Musical-Team,
met Kim-Lian van der Meij, Ron Link, Brigitte Heitzer en Tommie Christiaan, zou winnen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."