Life-Style > Sport & Gezondheid

Douchen na het sporten

(1/6) > >>

Iwan:

--- Citaat van: RTVNoord.nl ---Nieuw op school: de schaamdouche
Samen douchen na het sporten stond vroeger nog symbool voor saamhorigheid en teamgevoel,
tegenwoordig lijken jongeren, vooral jongens, er steeds zenuwachtiger van te worden.
Is Nederland aan het verpreutsen?

Klungelen met een handdoekje om het lichaam, de onderbroek aanhouden, of gewoon helemaal niet douchen.
In vrijwel alle kleedkamers komt het na de gymnastiekles voor. Op twee splinternieuwe scholen in de stad Groningen
is er nu een manier om gene weg te nemen: de schaamdouche. Een apart douchehokje, naast de gezamenlijke doucheruimte.
Vooral vanuit de islamitische gemeenschap is er vraag naar.

Zowel de Feniks, de school in Gravenburg die eind 2010 afbrandde, als het nieuwe gebouw in Reitdiep van de Meander
en de Hoeksteen zijn voorzien van een aparte doucheruimte. Een nieuw fenomeen in het onderwijs, denkt woordvoerder
Martin van den Bogaerdt van de landelijke Vereniging van openbare en algemeen toegankelijke scholen (vos/abb).
"Ik heb er nog nooit van gehoord. Wel een leuk woord overigens. Iets voor het woord van het jaar."
Volgens Van den Bogaerdt zou de douche wel eens problemen kunnen oplossen. Scholen kloppen geregeld aan bij vos/abb.
"Er worden veel vragen gesteld over islamitische kinderen niet bloot willen." Leraren en scholen weten soms niet
hoe ze met die situatie moeten omgaan. Ook de islamitische Schoolbesturen Organisatie juicht de douche toe.
--- Einde van citaat ---

Na het sporten/gymen op school douchen of sla/sloeg jij het douchen over?
Douche jij na het sporten of wacht jij met het douchen tot je thuis bent?

Iwan:
Ik weet eigenlijk niet meer of ik toen ik vroeger op school zat na het sporten en/of gymmen douchte of niet.
Volgens mij douchte ik niet altijd, maar hing het er bij mij vanaf hoe erg ik gezweet had, ik was niet zo'n sporter
dus dat zweten viel bij mij heel erg mee. Ik heb in elk geval nooit in mijn ondergoed of zwembroek gedoucht na het gymmen.

Joost:
Altijd in de sporthal

Kattenhuis:
Ik heb jaren aan fitness gedaan en daar had iedereen zijn eigen douchecabine.

Iwan:
Toen ik naar de sauna was heb ik daar na afloop wel gedouched, had de hele dag lopen zweten
dus vond ik het wel zo fris om even te douchen. En daarbij had iedereen daar mij toch al naakt gezien....
Alleen heb ik me niet zo uitgebreid gedouched, om mijn zaakje daar uitgebreid te gaan lopen wassen
leek me wat ongepast, sowieso om aan mijn geslachtsdeel te zitten in het bijzijn van andere mensen.  ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie