Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Twittertrend: foto's van slapende onenightstands

Gestart door Iwan, 7 juli 2012, 14:15:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl

Twittertrend: foto's van slapende onenightstands

Britse jongemannen moedigen elkaar aan om foto's van halfnaakte, slapende meisjes,
waarmee ze de nacht hebben doorgebracht, te posten op Twitter.

Heel wat Britse jongeren hebben afgelopen weekend al zo'n intieme foto online gezet.
De trend gaat rond op de socialenetwerksite onder #bedofshame en werd gelanceerd
door een Britse deelnemer van de realityshow Geordie Shore, Gaz Beadle.
Dit tv-programma is het beste te omschrijven als een Britse versie van Oh Oh Cherso.
Gaz deelde vorige week de foto met zijn 500.000 volgers en meteen werd hij overladen met reacties.

Beledigingen
Fans van Beadle poseerden gelijk ook met hun nietsvermoedende vrouwelijke bedpartners,
vaak begeleid met beledigende commentaren als 'Net wakker geworden naast deze slet'.
Veel van de meisjes op de foto's zijn naakt of schaarsgekleed en zich vaak van geen kwaad bewust.
De beelden werden massaal 'geretweet', waardoor ze razendsnel online verspreid werden.
Gaz moedigt nu mannen aan dit komend week opnieuw te doen.

Kritiek
Uiteraard volge ook de nodige kritiek. Sommigen vinden #bedofshame een walgelijke manier
om Twitter te gebruiken. Volgens critici bewijst dit dat te veel mannen vrouwen tegenwoordig
alleen als een seksobject zien. Anderen menen dan weer dat als meisjes besluiten een onenightstand
te hebben, ze zelf verantwoordelijkheid moeten dragen voor de gevolgen ervan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kattenhuis

Als beiden dat goed vinden moet men het zelf weten, maar ik vind het niet kunnen om stiekem een foto van je (half)naakte (bed)partner te twitteren.

Iwan

De foto's die ze twitter vind ik nogal meevallen, bedoel je ziet alleen wat haar en soms een stukje rug/schouder,
maar het is natuurlijk niet netjes om een foto van je bedpartner te twitteren zonder overleg.
(ik basseer mijn mening op de foto's die bij dit topic staan)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."