Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Jillert Anema krijgt ervan langs in VS

Gestart door Iwan, 25 februari 2014, 17:39:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl

The Colbert Report
Get More: Colbert Report Full Episodes,Video Archive


Jillert Anema krijgt ervan langs in VS: 'Steek deze vinger maar in je dijk'

Schaatscoach Jillert Anema, de coach van Jorrit Bergsma en Bob de Jong, is hard op weg bekender
in de Verenigde Staten te worden dan in Nederland. Anema haalde in een interview met de Amerikaanse
televisiezender CNBC hard uit naar de Amerikaanse sportcultuur. En nu wordt hij teruggepakt in het populaire
satirische programma 'The Colbert Report'.

Volgens schaatsteam BAMUnivé, waar Jillert coach van is, liet Anema Twitter vorige week bijna ontploffen
met zijn optreden voor CNBC. Hij haalde verschillende Amerikaanse kranten met zijn kritiek op het Amerikaanse
schaatsteam. Gisteravond kwam de commotie rondom het spraakmakende interview tot een hoogtepunt.
Stephen Colbert, die veel bekendheid verwierf als correspondent bij het televisieprogramma The Daily Show
van Jon Stewart en nu zijn eigen show heeft, liet weinig heel van de 'arrogante' Anema. 'Alsof het niet genoeg is
dat we hebben verloren, valt Anema ons ook nog eens aan met zijn beledigingen.
'

Anema wreef de nieuwslezer van CNBC vorige week in dat de Verenigde Staten nul medailles hebben gehaald
op het langebaanschaatsen. 'Nul man!', riep Anema. Colbert reageert hierop: 'Ik heb wel een medaille voor jou',
waarop hij zijn middelvinger opsteekt. 'Steek die maar in je dijk!
'.

Blijf in je eigen land
Er was kritiek op de nieuwe schaatspakken, maar ook na het terugschakelen op oude pakken vielen de olympische
prestaties van de Amerikanen tegen. 'Bij schaatsen moet je in jezelf geloven, zoals Amerikanen normaal gesproken
altijd doen. Amerikanen denken altijd dat ze gelijk hebben en dat ze de beste zijn, maar dat is niet waar
', aldus Anema.
'Jullie bedenken je eigen sport, zoals American football, en denken dan dat jullie de beste van de wereld zijn.
Maar met voetbal komen jullie niet eens in de buurt. Elke vier jaar kunnen jullie je meten met de rest van de wereld,
en dan weten jullie je plaats
', zei Anema. 'Blijf in je eigen land, speel je eigen spelletje, maar vraag niet waarom je
geen medaille hebben.
'

'Wie boeit het wat de Nederlanders denken?', reageert Colbert. 'Ze kunnen niet eens beslissen hoe hun eigen land heet.
Is het Holland, The Netherlands, The Low Countty, het Canada van België? Daarom noem ik het maar: De linkerbocht van Hitler.
Ik zal Amsterdamned zijn als ik nog ooit iets Nederlands in mijn leven laat.
' Hierop doet Colbert afstand van zijn klompen
en onthoofdt hij een bos tulpen.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Japser

Welgrappig eigenlijk dat hij zijn eigen onwetendheid probeert dingen over Nederland te vertellen.
Als ie inderdaad wat verder keek dan hun eigen verenigde landjes dan snapte ze misschien wat meer van de wereld.

Jammer dat de mensen met de grootste mond niet vaak het meest intelligent zijn. Dit laat wel weer het stereo type beeld van Amerika zien.
Snel op hun pik getrapt en hard roepen over dingen waar je niets van weet.

Iwan

Stephen Colbert is altijd grappig....  ;D  Gisteren was de desbetreffende aflevering op comedy Central.

Ik vraag me af of de meeste amerikanen wel weten dat Colbert een typetje speelt dat rechts-conservatief is
en dat erg dik aanzet. Zijn show is een persiflage op de ultra-rechtse shows zoals die op bv door FOX worden uitgezonden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."