Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Tagliatella met broccoli en pesto (snel recept!)

Gestart door Goitske, 1 oktober 2012, 18:44:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Goitske

Dit is een vlugge versie van een klassiek Italiaans gerecht dat tagliatelle alla Genovese heeft. Voordat je nou denkt dat ik helemaal geschift geworden ben omdat ik geschaafde aardappel door de pasta doe, moet ik je even uitleggen dat het juist heel authentiek is om gesneden of gepureerde aardappel in pastagerechten te verwerken. Het voegt een bepaalde romigheid toe die heel goed werkt en waanzinnig smaakt – je moet het echt eens proberen.

Ingrediënten voor 4 personen
1 middelgrote aardappel
1 stronk broccoli
een flinke bos verse basilicum
70 g Parmezaanse kaas
zeezout
400 g gedroogde tagliatelle
4 eetlepels groene pesto

Voorbereiding
Was en schil de aardappel en snijd hem met een dunschiller in flinterdunne plakjes
Snijd het uiteinde van de stronk van de broccoli af
Snijd de broccoliroosjes los en houd ze apart
Snijd de dikke steel eerst in de lengte doormidden en vervolgens in dunne plakjes
Pluk de basilicumblaadjes van de steeltjes en gooi die laatste weg
Rasp de Parmezaanse kaas

Bereidingswijze
Breng een grote pan gezouten water aan de kook
Doe de tagliatelle met de broccolisteeltjes in de pan en kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking
Doe er 2 minuten voordat de tagliatelle klaar is de broccoliroosjes en de plakjes aardappel bij
Laat alles in een vergiet boven een grote kom uitlekken, bewaar een beetje van het kookvocht, en doe alles terug in de pan
Hak de helft van de basilicumblaadjes en doe ze samen met de pesto en de helft van de Parmezaan bij de tagliatelle in de pan
Schep alles goed om en roer er, als je de saus te dik vindt, een scheutje van het kookvocht bij om hem wat te verdunnen

Serveertips
Strooi er de rest van de Parmezaan en de basilicumblaadjes over
Serveer er een grote kom lekkere salade bij

Bron
Jamie Oliver – Kookrevolutie