Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Moskeeën Haarlem racistisch beklad

Gestart door Iwan, 14 juli 2007, 01:31:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Twee moskeeën in Haarlem zijn vannacht door onbekenden beklad met racistische tekens en leuzen.
Ook werden de ramen van de moskeeën ingegooid met stenen.

Op de Marokkaanse moskee aan het Spijkerboorpad en op de Turkse moskee aan de Prins Bernhardlaan,
die net in aanbouw is, zijn onder meer hakenkruisen en white power-tekens aangebracht.
De Marokkaanse moskee is beklad met leuzen als "fuck Allah" en "Allah moet dood."
Op de Turkse moskee is onder andere het woord Turk met een dik kruis erdoorheen aangebracht.

Slachtoffers van terreur
Woordvoerder Najib Tuzani van het bestuur van de Marokkaanse moskee aan het Spijkerboorpad
laat weten dat de racistische uitingen een behoorlijke impact op de gemeenschap hebben.
"We zitten hier al sinds de jaren tachtig. Nu zijn we slachtoffer geworden van een terreurdaad", aldus Tuzani.

Een woordvoerder van de Turkse moskee maakte bekend dat zij zondag een protestactie organiseren.
"Het is een protest tegen het racisme." Een politiewoordvoerder liet weten dat zij de zaak hoog opneemt.
Beide moskeeën en hun bestuur hebben volgens hem een gewaardeerde plek binnen de Haarlemse samenleving.




Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Om het een terreurdaad te noemen vindt ik wel erg ver gaan,
maar het is natuurlijk afschuwelijk voor die mensen.

Mensen die hakenkruizen schilderen, waar dan ook,
moeten ze een hakenkruis op hun hersenen tatoeëren,
al zal dat ook niet veel indruk maken want hun hersenen gebruiken ze toch niet.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

Citaat van: Iwan op 14 juli 2007, 01:35:09
hun hersenen gebruiken ze toch niet.

vorige week werd dat inderdaad weer duidelijk. In het stuk ging het erover dat de bewoners in Oost Duitsland de neo-nazi's zat zijn en een tegen-optocht organiseerde tegen de optocht van de neonazi's. Toen aan de wannabe fascisten werden gevraagd waarom ze eigenlijk protesteerden moesten ze dat, of aan hun 'leider' vragen, of ze gaven geen, of een wazig antwoord (oa omdat ik tegen de EU ben  ???)

Iwan

Citaat van: bertus op 15 juli 2007, 03:36:06
Citaat van: Iwan op 14 juli 2007, 01:35:09
hun hersenen gebruiken ze toch niet.

vorige week werd dat inderdaad weer duidelijk. In het stuk ging het erover dat de bewoners in Oost Duitsland de neo-nazi's zat zijn en een tegen-optocht organiseerde tegen de optocht van de neonazi's. Toen aan de wannabe fascisten werden gevraagd waarom ze eigenlijk protesteerden moesten ze dat, of aan hun 'leider' vragen, of ze gaven geen, of een wazig antwoord (oa omdat ik tegen de EU ben  ???)
Ik denk dat ze niet wisten welke ââ,¬Ëœvalseââ,¬â,,¢ voorwendselen ze hadden aangeven voor hun demonstratie.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."