Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Meisje van 10 bevalt

Gestart door Metalholic, 28 september 2007, 10:24:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Metalholic

CHARLEROI - Een meisje van 10 uit Charleroi is vorig jaar bevallen van een baby. Het nieuws, gepubliceerd in de Belgische krant De Standaard, raakte nu pas bekend. Zoââ,¬â,,¢n jong moederschap is hoogst uitzonderlijk en sterkt het vermoeden dat jongeren steeds vroeger beginnen te experimenteren met seks.

Het meisje kon op een natuurlijke manier bevallen en de baby was kerngezond. De vader was een schoolkameraadje.

ââ,¬ËœDie jongen was enkele jaren ouder. Dertien jaar denk ik. Een jong kereltje nogââ,¬â,,¢, zegt dokter Robert Chef, die de baby op de wereld hielp zetten. ââ,¬ËœIk heb elk jaar wel enkele moeders van veertien jaar. Daar schrik ik niet meer van. Maar dit is natuurlijk wel hoogst uitzonderlijk.ââ,¬â,,¢

Het lijkt er dus sterk op dat de jeugd almaar vroeger begint te experimenteren met seks. Steeds meer jonge meisjes nemen de pil. Vooral vanaf veertien jaar is het pilgebruik de jongste twee jaar sterk gestegen.

Vorig jaar kregen zelfs 57 kinderen van tien jaar van hun arts een voorschrift voor de anticonceptiepil, zo blijkt uit cijfers van de ziekteverzekering.

www.telegraaf.nl

DonWoozy

echt gewoon ziek! toen ik 10 was vond ik seks nog vies dan dacht ik er zelfs nog niet eens aan, wat dat betreft is de maatschappij wel flink aan het veranderen. Je kan zeggen wat je wil en dat ik wel een oude zak lijk maar het is wel zo!

Iwan

Dat jonge meisjes de pil slikken heeft niet altijd te maken met anticonceptie,
maar ook vaak om medische redenen. De pil wordt ook genomen als cyclusregulator
omdat de bloedingen te frequent zijn of omdat de menstruatie te pijnlijk is'

Maar ook nemen jongere meisjes de pil wel als anticonceptiemiddel,
wat ik een verschrikkelijk onwikkeling vindt, kinderen die zelf kinderen krijg.
Het lijkt mij ook het schrikbeeld van elke ouder, dat hun kinderen zwanger raken.

Net als DonWoozy vond ik op die leeftijd seks iets vies en dacht ik dat ik nooit zoiets smerigs zou doen.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Toen ik 10 jaar was zat ik samen met mijn klasgenoten in de doordenk periode.
Dan had de leraar het over een fietspomp die je heen en weer beweegt en dan
zat iedereen te draaien met zijn armen met de tekst "Doordenken!!!"
Ik deed vrolijk mee maar het kwam regelmatig door dat iemand zei "Doordenken!"
En dan dacht ik....waar heeft tie het in godsnaam over? :P