Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Scholier doodgestoken op ROC Amsterdam

Gestart door Iwan, 11 oktober 2007, 18:04:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM - Een scholier is donderdag rond 12:30 voor het ROC TeC aan de Vlaardingenlaan
in Amsterdam doodgestoken door een andere leerling.

Volgens omstanders zou het gaan om een puberale ruzie tussen twee allochtone jongens.
Dader en slachtoffer komen allebei uit de derde klas voertuigtechniek.

Pen
De ruzie zou volgens medeleerlingen zijn ontstaan toen het slachtoffer, in de klas,
een pen tegen het achterhoofd van de dader gooide.

Buiten liep de ruzie volledig uit de hand waarna 'de pennengooier' werd neergestoken. Het 16-jarige
slachtoffer van Marokkaanse afkomst zou in zijn nek zijn geraakt en is later in het ziekenhuis overleden.

Het slachtoffer heeft een aantal minuten in een grote plas bloed op de grond gelegen, voordat hij
naar het ziekenhuis vervoerd kon worden. De traumahelikopter was ter plaatse om assistentie te verlenen.

Vluchtpoging
De 14-jarige verdachte van Turkse afkomst vluchtte na het incident naar het metrostation Henk Sneevlietweg.
Ongeveer 20 leerlingen van de school gingen hem achterna en hielden hem tegen op het perron van de metro.

Volgens een ooggetuige begonnen de leerlingen eerst met hem te praten, waarna ze hem op de grond
gooiden en tegen zijn hoofd begonnen te slaan. De jongen riep zeker tien keer "ik heb hem niet geraakt".

De scholieren sleurden hem de trap af naar de ingang van het metrostation.
Daar sloegen ze hem verder in elkaar totdat hij overgeleverd kon worden aan de politie.

Consternatie
De steekpartij leidde tot een hoop consternatie op het schoolplein.
Scholieren waren volledig overstuur en probeerden de pers het werk onmogelijk te maken.

Onderzoek
De politie onderzocht donderdagmiddag de achtergrond en de toedracht en zette de straat
bij het college af. In het schoolgebouw waren op dat moment mensen maar de lessen leken stilgelegd.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Afschuwelijk ik lees het nu pas want kom net binnen.  :-[
Waar moet het heen gaan als er nu al om een klein accafietje
iemand zijn leven moet verliezen.  :-\

DonWoozy

het slaat gewoon NERGENS op gewoon om de minst kleine dingen gaat ze mekaar te lijf niet normaal

Iwan

AMSTERDAM - De 14-jarige jongen die gisteren een Marokkaanse leerling doostak in Amsterdam,
werd gepest vanwege zijn naam.

De aanleiding voor de fatale steekpartij was niet de ruzie over een pen, zo meldt AT5.

Op de plek waar donderdag de 16-jarige Marokkaanse scholier Yusuf door een Turkse klasgenoot
werd neergestoken liggen vrijdag bloemen. Ook branden er kaarsen.

Twee klasgenoten van het slachtoffer maakten de aanleiding van de steekpartij van dichtbij mee.
Eén van hen noemt de dader tegenover AT5 een ruziezoeker. Volgens de ander ging de ruzie niet
over een pen zoals andere omstanders hebben gezegd. De dader zou zijn gepest om zijn naam, aldus AT5.

Woordvoerders doen pas in de loop van vrijdagochtend nadere mededelingen over de sfeer op school
en het programma in de komende uren en dagen.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

Gepest worden met je naam en dan maar gaan steken, echt dan ben je gewoon ziek in je hoofd!!!

Nevyn

Het moet echt niet gekker worden!!
Doodsteken is ziekelijk, maar dat pesten is ook niet goed te praten!!

Iwan

AMSTERDAM - Hüseyin P. (14) werd boos om een grapje over zijn achternaam. Korte tijd later stak
hij zijn klasgenoot Youssef Mokhtari (16) dood, die hij een dag eerder ook al met een vlindermes had bedreigd.

Hüseyin zat pas twee weken in de klas, een derdejaars lwo-klas aan het Technisch College
aan de Vlaardingenlaan in Amsterdam-West, waar hij leerde voor automonteur.
Hij was overgeplaatst vanuit het vmbo-b.

Hüseyin, van Turkse afkomst, wilde de baas zijn in de klas en dat leidde al snel tot conflicten.
Volgens klasgenoten 'hield hij van ruzie' en 'kwam hij stoer doen'.

Een ander klasgenootje, Jordy Schep, had hij al eens met een mes bedreigd en woensdag
was het weer raak. De Marokkaanse Youssef had hem voor de gein geprikt met een schoolpasje,
waarop Hüseyin een vlindermes liet zien: "Ik ga je steken.''

Klasgenoten waarschuwden de docenten en Hüseyin werd ook gefouilleerd,
maar blijkbaar te laat; er werd niets gevonden. Klasgenoot Aron de Rooij:
"Daarna begon hij op de muur te beuken. Hij moest zijn woede kwijt.''

Schep: ''Ik zei tegen de meester: 'Hij heeft een mes.'
Maar die zei: 'Ik kan er niks aan doen, het is buiten school.'
''

Gistermorgen, vlak voor de pauze, maakte Youssef in de klas een grapje over de achternaam van Hüseyin,
die hij verbasterde tot een scheldwoord. Daarop gooide Hüseyin een kraspen naar zijn klasgenoot.
"Wacht maar,'' zei Youssef, "Na school wacht ik je op.''

Dat deed Youssef. Vlak voor één uur liep hij de school uit en wachtte voor de ingang,
bij drie grote stenen op de stoep. Ook Hüseyin kwam naar buiten.

De jongens begonnen te bekvechten en Hüseyin haalde het vlindermes uit zijn zak
en stak Youssef in de linkerkant van zijn nek.

Youssef viel op de grond, maar stond weer op en keek verbaasd om zich heen.
Medescholieren riepen hem toe dat hij een hand tegen zijn hals moest houden, en dat deed hij.
Maar af en toe haalde hij die hand ook weg, om te kijken naar het bloed dat maar bleef komen.

Een leerling gaf zijn shirt, een bewaker een koud flesje om tegen de wond te houden.
Youssef, jongste zoon van in totaal zeven kinderen en de oogappel van zijn moeder,
zakte weer op de grond en raakte buiten bewustzijn.

Hüseyin was inmiddels naar het metrostation Henk Sneevlietweg gerend, honderd meter verderop,
en onderweg had hij het vlindermes in de sloot gegooid. Een groepje van ongeveer twintig leerlingen
achtervolgde hem.

Een Surinaamse jongen kreeg hem te pakken. Hüseyin werd door anderen geslagen en geschopt.
De Surinaamse jongen sleepte hem de metrotrap af, weer terug naar de school.

Een tweede bewaker ving hem op. Hüseyin had een blauw oog en hoestte bloed op. De bewaker nam hem
mee de school in, maar eerst liet hij hem de hevig bloedende Youssef zien en zei: "Kijk wat je gedaan hebt.''

Hüseyin was inmiddels in shock. Youssef overleed later gistermiddag in het ziekenhuis.

Jordi, vanochtend: ''Ik zei tegen die meester: Dit had niet hoeven gebeuren.
Hij zei: Ik heb mijn best gedaan.
''



Ã,©trouw.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Echt verschrikkelijk!
Dat zo'n leraar dan ook echt helemaal niets doet, begrijp ik ook niet.

Ik hoop dat Huseyin een flinke straf krijgt!

Iwan

Verschrikkelijk dat zoiets in Nederland en op een plaats als een school gebeurd.
Een school zie je toch als een plaats waar het veilig is, of is dat tegenwoordig niet meer zo,
in mijn tijdââ,¬Â¦Ã¢â,¬Â¦Ã¢â,¬Â¦ God wat klinkt dat oud:-\
Zulke taferelen verwacht je toch eerder in de VS dan in Nederland.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."