Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Keuze

Gestart door StarLight, 2 februari 2009, 21:38:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

StarLight

je hebt altijd een keuze.
je kan altijd in het leven dus kiezen wat je doet.


eens of niet eens. en beargumenteer
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

DonWoozy

Citaat van: Anvanya op  2 februari 2009, 21:38:16
je hebt altijd een keuze.
je kan altijd in het leven dus kiezen wat je doet.

eens of niet eens. en beargumenteer


oneens, er kunnen dingen gebeuren waardoor je niet meer kunt kiezen of doordat er op dat
moment maar 1 optie is.

Nevyn

Ik ben het er wel mee eens. Je hebt gelijk dat je keuzes soms beïnvloed worden, Don. Maar daar vooraf is weer een keuze gemaakt, die wss dan een minder goede was..

Moeilijk vraagstuk, maar voor het merendeel ben ik er mee eens.

DonWoozy

Citaat van: Dee-E op  3 februari 2009, 14:17:46
Ik ben het er wel mee eens. Je hebt gelijk dat je keuzes soms beïnvloed worden, Don. Maar daar vooraf is weer een keuze gemaakt, die wss dan een minder goede was..

Moeilijk vraagstuk, maar voor het merendeel ben ik er mee eens.

Dat is ook weer waar, inderdaad gaat natuurlijk zolang je in leven bent altijd iets vooraf waarin
jij of iemand ander een beslissing/keuze gemaakt heeft

Iwan

Oneens, uiteraard.
Niet aan alles wat er gebeurd in je leven gaat een keuzemoment vooraf,
sommige dingen overkomen je gewoon. Je kunt dan natuurlijk zeggen dat hetgeen
wat je is overkomen een oorsprong vindt ik een eerder gemaakte keuze, maar dat vind ik
een drogargumentering. Op die manier zou je alles kunnen terugreduceren tot overlevingsdrang.
Zou je geen overlevingsdrang hebben dan zou je allicht niet lang genoeg geleefd hebben
om geconfronteerd te worden problemen of vraagstukken. Het leven zie ik meer als een rivier,
soms een mager stroompje en soms een stroomversnelling. Je kunt wel wat stenen verleggen
of dammen aanleggen om enigszins de stroom te beïnvloeden, maar volledige controle heb je er nooit over,
niet zolang er ook nog externe factoren zijn die een rol spelen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

In grote lijnen kun je zelf bepalen hoe je leven eruit zal zien, maar zoals anderen
ook al zeggen. Er zijn ook bepaalde gebeurtenissen of situaties waar je zelf geen
keuze in had.

StarLight

Ik denk inderdaad dat je VEEL zelf kan kiezen, maar soms heb je geen keuze. Want als dat zo was.. dan heb ik veel te veel foute keuzes gemaakt...
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

TimT

Citaat van: Anvanya op 12 februari 2009, 19:34:58
Ik denk inderdaad dat je VEEL zelf kan kiezen, maar soms heb je geen keuze. Want als dat zo was.. dan heb ik veel te veel foute keuzes gemaakt...

Er is altijd zoiets als overmacht. Er zijn dingen die kunnen zorgen dat je leven in een spiraal van machteloos terecht komt en dat je daarom zelf niet in staat word gesteld om voor jezelf te denken, te doen en besluiten te nemen. Denk de boodschap die veel meegeven.
Als je nu de vrijheid in zijn volledigheid hebt, hou die in handen en laat het niet te vaak aan het lot over. Hou de teugels in handen, denk goed na en soms val je, maar sta altijd op!

StarLight

Citaat van: TimT op 12 februari 2009, 20:13:34
Citaat van: Anvanya op 12 februari 2009, 19:34:58
Ik denk inderdaad dat je VEEL zelf kan kiezen, maar soms heb je geen keuze. Want als dat zo was.. dan heb ik veel te veel foute keuzes gemaakt...

Er is altijd zoiets als overmacht. Er zijn dingen die kunnen zorgen dat je leven in een spiraal van machteloos terecht komt en dat je daarom zelf niet in staat word gesteld om voor jezelf te denken, te doen en besluiten te nemen. Denk de boodschap die veel meegeven.
Als je nu de vrijheid in zijn volledigheid hebt, hou die in handen en laat het niet te vaak aan het lot over. Hou de teugels in handen, denk goed na en soms val je, maar sta altijd op!

Ik heb nog niet mijn vrijheid in volledigheid terug. Ik word nog steeds afgeremd door dingen. Maar, ik moet zeggen ondanks de macht van andere red ik me wel. Ben druk bezig met voor me zelf zorgen, van me zelf houden en dat is een keuze die ik wel gemaakt heb.
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."